Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو با استناد به منابع خود در وزارت دفاع روسیه با بیان این مطلب نوشت: تسلیحات جدید از نوع اس-۳۰۰ پی. ام-۲ است که با اس-۳۰۰‌های قبلی که دو هفته پیش به این کشور تحویل داده شده بود.

روزنامه روسی ایزوستیا نوشت؛ روسیه به تازگی سه سامانه پدافند موشکی دیگر از نوع اس-۳۰۰ به سوریه ارسال کرده است که پیشرفته‌ترین نوع این سامانه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو با استناد به منابع خود در وزارت دفاع روسیه با بیان این مطلب نوشت: تسلیحات جدید از نوع اس-۳۰۰ پی. ام-۲ است که با اس-۳۰۰‌های قبلی که دو هفته پیش به این کشور تحویل داده شده بود، فرق دارد.

روزنامه روسی خاطرنشان کرد: تسلیحات اس-۳۰۰ پی ام-۲ دارای رادار پیشرفته تر، مقر فرماندهی جدیدتر و سیستم هدایت موشک متفاوت با نمونه‌های قبلی است.

مجموعه‌های جدید اس-۳۰۰ پی ام او-۲ از سال ۲۰۱۰ به ارتش روسیه تحویل شد و اولین هنگ موشکی مجهز به این تسلیحات جدید در سال ۲۰۱۵ در منطقه مرکزی روسیه به کار گرفته شد.

از آنجا که به تازگی این مرکز نظامی روسیه به تسلیحات اس-۴۰۰ یا تریومف مجهز شده است به نظر می‌رسد سامانه پدافند موشکی اس-۳۰۰ مستقر در آن به سوریه ارسال شده باشد.

منابع وزارت دفاع روسیه به روزنامه روسی گفتند که امکان آن وجود ندارد که نظامیان ایرانی آشنا به سیستم‌های موشکی اس ۳۰۰، بتوانند مدل‌های جدید اس ۳۰۰ ارسالی به سوریه را اداره کنند چرا که عملکرد سیستم سامانه‌ها با هم تفاوت دارد.

به نوشته روزنامه روسی، اس-۳۰۰ پی ام-۲ برای استفاده ارتش روسیه ساخته شده حال آنکه اس-۳۰۰‌های تحویل شده به ایران از نوع صادراتی است که نحوه کار آن ساده‌تر است.

روسیه از سه سال پیش سامانه‌های پدافند موشکی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ را در پایگاه هوایی خود در حمیمم استان لاذقیه سوریه مستقر کرد تا تنها از پایگاه هوایی خود در برابر حمله خارجی دفاع کند.

اما با سرنگونی هواپیمای تجسسی خود در آب‌های مدیترانه در ساحل سوریه، توسط سامانه پدافند موشکی قدیمی ارتش سوریه، تصمیم گرفت تا شش تا هشت سامانه پدافند موشکی اس ۳۰۰ به سوریه اعزام کند.

روس‌ها دلیل سرنگونی هوایپمای تجسسی خود را که منجر به کشته شدن ۱۵ نظامی روس شد، استتار جنگنده‌های اسرائیلی در پشت آن و خطای تجهیزات قدیمی پدافند موشکی سوریه می‌دانند.

روسیه پس از آنکه اعلام کرد مسبب سرنگونی هواپیمای تجسسی خود را اسرائیل می‌داند چرا که خلبانان جنگنده‌های اسرائیلی عمدا چنین شرایطی را رقم زدند و مسکو ایمنی نیرو‌های خود در سوریه را افزایش خواهد داد.

سامانه‌های پدافند هوای جدیدی که روسیه در سوریه مستقر کرده است با برد مفید ۲۵۰ کیلومتر تقریبا همه نقاط سوریه را پوشش می‌دهد ضمن اینکه بخش‌های ساحلی سوریه در دریای مدیترانه را تحت پوشش دفاعی قرار داده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع:ساعت24

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل وحشتناک رویا 3 ساله در مهد کودک/ قاتل به اعدام محکوم شد+عکس حال مارادونا خوب نیست ؛ او نمی تواند راه برود!+ عکس این موشک کاغذی ۲ میلیون دلار ارزش دارد!+ فیلم فیلم دیدنی از بزی هم قد الاغ و هم قیمت یک اسب اصیل / سلطان مار ایران چه گفت؟ درخواست بی شرمانه عربستان برای بازپس گیری جزایر سه گانه ایران ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا شیما ملکه زیبایی 2015 عراق تهدید به مرگ شد ! + عکس تجاوز سعید 33 ساله به دختر تهرانی داخل 206 مشکی + عکس و جزئیات شوم ترین اتفاق بین تازه عروس و داماد! حمله وحشیانه به روحانی حوزه علمیه در قم بعد از طلاق در خانه مجردی زنی بی بند و بار شدم! هدیه تولد لاکچری برای مرد اماراتی/ این پدر به هوا رفت و دیگر بازنگشت !+ فیلم لخت مادرزاد روی تخت دراز کشیده بود و مرا به زور کنار او خواباندند و ... + عکس در ماجرای جمال خاشقچی مراقب ایران باشید !

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه روزنامه روسیه سوریه مسکو وزارت دفاع روس عکس قتل مرد ایران زن دختر اعدام خانواده دختران عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

کد خبر 6094115

دیگر خبرها

  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • پایان پوتین؟!
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم