Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدحسین موحد نژاد مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  از تشکیل هزار و 172 فقره پرونده تخلف گرانفروشی و احتکار روغن نباتی به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال در نیمه نخست سال خبر داد افزود: تمامی پرونده‌های گرانفروشی روغن نباتی برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به اجرای گشت مشترک بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با همراهی نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی استان ها در طرح نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی روغن نباتی اشاره کرد و افزود: اطلاع از چگونگی روند اعمال نظارت و بازرسی در سطح بازار و کنترل زنجیره تولید تا عرضه اقلام ضروری و اولویت دار در سبد مصرف کالای خانوار به منظور شناسایی موانع، مشکلات و امکان برنامه ریزی مناسب برای رفع معضلات در بخش تأمین یا عرضه مطلوب کالا از سوی مراجع ذی‌ربط امری ضروری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به اهمیت روغن نباتی به عنوان یک محصول اصلی در سبد مصرف کالای خانوار و بر پایه اخبار و گزارش های منتشر شده درباره رخداد تخلف گران‌فروشی در سطح عرضه، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت با همراهی نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی از واحدهای صنفی مستقر در منطقه «انبار نفت»، بازرسی کردند که در همین زمینه چندین پرونده تخلف گرانفروشی برای واحدهای متخلف تشکیل شد.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان ساخت: به منظور جلوگیری از ترویج گرانفروشی و هرگونه افزایش قیمت به بهانه کمبود این محصول در سطح بازار، مراتب طی بخشنامه های متعدد به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها و اتاق اصناف ایران منعکس شد تا با متخلفان که اقدام به عرضه این محصول با تاریخ تولید پیش از افزایش قیمت به نرخ‌های جدید و افزایشی می‌کنند و در بعضی موارد قیمت مصرف کننده را نیز از روی کالا حذف و یا مخدوش کرده‌اند براساس قوانین و مقررات برخورد شود.

 بازرسی بیش از 50هزار واحد تولیدی و توزیعی روغن نباتی

موحدنژاد ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 52 هزار و 138 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی روغن نباتی در سطح شهر انجام شده است.

پیشتر «غلامرضا کاوه» سخنگوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به ایرنا گفته بود: بیش از 95 هزار مورد بازرسی احتکار کالا در نیمه نخست امسال انجام شد که در این زمینه حدود 360 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از 2100 میلیارد ریال تنظیم و برای رسیدگی به اداره های کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در تعمیر پکیج و رادیاتور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی ساری گفت: پرونده تخلف تعمیرکار پکیج ورادیاتور پیرامون تقلب در اجرای کار به ارزش ۱۸۵ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی ساری رسیدگی شد.

میثم روحی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز و متهم را علاوه برپرداخت ۱۸۵ میلیون ریال جبران خسارت شاکی به پرداخت یک میلیاردو ۸۵۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

او گفت: بازرسان سازمان صمت با شکایت شاکی خصوصی پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • تقلب در تعمیر پکیج و رادیاتور
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده عدم انجام تعهد برای خودروسازان
  • دریافت ۱۵ درصد حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی منصفانه نیست
  • عدم درج قیمت بیشترین تخلف صنوف
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال
  • محکومیت ۶ ماهه تعزیرات حکومتی برای نانوایی متخلف در یزد
  • محکومیت نانوای متخلف در یزد
  • با حکم تعزیرات حکومتی نانوای متخلف نقره داغ شد