Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@10:19:24 GMT

مراقب شیوع وبا باشید

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۵۰۸۷

به گزارش ایلنا، حسن نوری ساری با اشاره به استقرار آخرین تیم‌های بهداشتی و درمانی در خاک عراق گفت: برخی تیم‌ها منتظرند که مرز کرمانشاه بازگشایی شود و در غیر این‌صورت این عزیزان به سه مرز دیگر اعزام می‌شوند.
 
وی با ذکر این مطلب به تشریح وظایف کمیته بهداشت و درمان پرداخت و گفت: این کمیته برای سلامت زائران عزیز برنامه‌ریزی می‌کند و هدف اصلی حفظ سلامت است؛ از طرفی پیشگیری از بیماری‌ها، بهداشت محیط و آماده‌سازی زیر ساخت‌ها مثل تجهیز بیمارستان‌های صحرایی از وظایف این کمیته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
نوری همچنین از آمادگی کامل تیم‌های بهداشتی و درمانی در پی بروز حوادث احتمالی سخن گفت و افزود: وظیفه دوستان بهداشت محیط چک کردن بهداشت آب و غذا در دو سوی مرز است.
 
نوری با اشاره به مشکلات بروز یافته در حوزه مداخلات روانشناختی در زیارت اربعین گفت: در تجمعات این چنینی بخشی از احساسات باید مدیریت شود؛ بنابراین تیم‌های بهداشت روان باید در منطقه حاضر شوند و به نظرم تقویت این تیم‌ها واجب است.
 
معاون اورژانس کشور تصریح کرد: عموما مشکلاتی نظیر اسهال وبایی در اثر آب‌های آلوده در خاک عراق در بین زوار دیده می‌شود. بیماری وبا یک تهدید جدی است و سال گذشته تعدادی بیمار در این رابطه داشتیم.
 
نوری گفت: زائرانی که سابقه بیماری‌های مزمن دارند، حتما با پزشک خود مشورت کنند؛ شاید یک زخم کوچک در پای یک بیمار مبتلا به دیابت و بدون رعایت نکات بهداشتی، نیاز به اقدامات جدی داشته باشد.
 
وی در ادامه بیان داشت: همچنین برخی زوار دیابتی ممکن است دچار افت قند خون شوند و بسیار راحت می‌توان با داشتن یک شکلات یا قند جلوی این مشکلات را گرفت. لرزش تن یا سردی از نشانه‌های افت قند است و بیماران باید این علائم را بشناسند. زواری که بیماری مزمنی دارند، داروی خود را به اندازه کافی همراه داشته باشند.
 
وی افزود: سازمان هلال احمر نیز نقاطی را در کل مسیر ایجاد کرده که در قالب کمپ‌های سلامت کار دیالیز را انجام می‌دهند.
 
نوری گفت: شانس بیماری وبا در گرما افزایش می‌یابد و اگر یک بیمار دیالیزی با این مشکل رو به رو شود، حتما دچار مشکلی حادتر می‌شود.
 
دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با بیان اینکه همراه داشتن دارو‌های کدئین یا مخدر دار در کشور عراق ممنوع است، افزود: زائران از غذا‌های بهداشتی استفاده کنند و حتما لیوان شخصی همراه داشته باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو