Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نماينده مردم تهران با بيان اينکه اصلاح طلبان نياز به بازنگري در برنامه ها و راهبردهاي خود دارند، گفت: اصلاحات به جاي قدرت محوري به جامعه محوري در راهبردهاي خود نياز دارد ولي متاسفانه از دردهاي بدنه و کف جامعه غافل شده است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، «محمود صادقي» امروز جمعه در نهمين کنگره حزب اراده ملت که در کانون توحيد تهران برگزار شد، با اشاره به کشته شدن مادر و مادر بزرگ شيرازي توسط جوان 18 ساله معتاد به شيشه و قتل شوهر توسط زن مشهدي و دوست پسرش، گفت: مساله روز ما چيست، آيا مساله ما اصلاح طلبان سهميه اين حزب يا آن شخص در شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان است، چرا ما از واقعيات دردها و مسائل جامعه غافل شده ايم و چه برنامه اي داشته ايم؟ خودم را مي گويم، فراکسيون اميد چه مي کند، ما براي مردم چه کرده ايم؟ ما به اين مسائل فکر نمي کنيم و دغدغه ما نيست، عدالت اجتماعي در کجاي معادلات ما قرار گرفته است؟
نماينده مردم تهران با تاکيد بر اينکه با غفلت و کوتاه نگري در سياست ها گرفتار معضلات عميق شده ايم، خاطرنشان کرد: روز گذشته (پنجشنبه) يکي از رسانه ها از قول «غلامرضا مصباحي مقدم» سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفته است ايران در ميان 7 کشور دنيا قرار مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما چه مقدار به اهداف افق 1404 نزديک شده ايم که حالا در پي افق 1440 هستيم؟ اين مسائل بايد به عنوان پشتوانه فکري مورد توجه اتاق فکر جريان هاي اصلاح طلبي قرار گيرد.
وي با بيان اينکه اصلاح طلبان با يک برنامه 126 بندي با راي مردم به مجلس رفتند ولي شايد به 2-3 بند پرداختند، افزود: به قول بعضي از منتقدان، اصلاح طلبان برنامه رسيدن به قدرت دارند ولي وقتي به قدرت مي رسند برنامه اي براي عملياتي کردن آن ندارند. دغدغه ما در شهرداري اين است چه کسي باشد يا نباشد، مگه مساله ما گرفتن پست و مقام است؟ مساله ما بايد خدمت به مردم و کم رنگ کردن فاصله طبقاتي باشد.
صادقي با اشاره به برخي از شعارهاي انتقادي در جامعه افزود: شايد اين نوع شعارها از سوي برخي محافل مديريت مي شود. يک راننده مي گفت زماني کارگر شهرداري شدن، دون پايه و عار بود ولي الان براي همين کار دست به دامان افراد مختلف مي شويم زيرا وقتي اين نوع فرصت اين مشاغل هم به وجود مي آيد، به خويشاندان مي رسد.
نماينده مردم تهران خواستار بازنگري اساسي اصلاح طلبان در سياستگذاري هاي خود شد و اظهار داشت: نمي گويم به قدرت نگاه نکنيم چون بخشي از اين اهداف با رسيدن به قدرت ميسر مي شود.
وي اظهار داشت: علاوه بر سياست هايي که سلطه جهاني اعمال مي کند، خودمان هم نتوانستيم کنشي فعال در مديريت مسائل بين المللي داشته باشيم. اين عوامل ما را به اين وضعيت دچار کرده است.
** بايد همدلي و اعتماد را تقويت کنيم
اين فعال سياسي اصلاح طلب ادامه داد: به بعضي از دولتمردان مي گويم چرا مردم را خواب نگه مي داريم؟ ما آينده بسيار سخت و ماه هاي طاقت فرسايي را پيش روي داريم، بايد به مردم هشدار بدهيم و سياست هاي را اتخاذ کنيم که همدلي و اعتماد را تقويت کند تا مردم اين بحران ها را پشت سر بگذارند.
صادقي اظهارات مختلف محمدباقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه درباره کسري بودجه سال جاري اشاره کرد و گفت: براساس اظهارات رييس سازمان برنامه و بودجه، کسري بودجه در سال جاري در سه سناريوي مختلف، 26 هزار ميليارد، 50 هزار ميليارد يا 80 هزار ميليارد تومان است.
وي بيشترين ميزان بشکه نفت صادر شده در روز طي شش ماه گذشته را 2 ميليون و 800 هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: در ماه هاي پيش روي با کسر بودجه کم سابقه اي مواجه هستيم. آيا تمام بار اين سختي را مردم طبقات پايين تحمل کنند يا حاکميت هم بخشي از اين سختي را تحمل مي کند؟
عضو فراکسيون اميد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه روزنامه کيهان مانند برجام، شيطنت رسانه اي مي کند، افزود: مدعي هستند دولت، اصلاح طلبان يا موافقان لوايح 4 گانه مي گويند با پيوستن به FATF (گروه ويژه اقدام مالي) همه مشکلات حل مي شود و عامدانه اين موضوع را تبليغ مي کنند ولي نبايد در اين دام بيافتيم.
نماينده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ما مسائل عديده اي در سيستم بين الملي داريم طوري که رئيس دوماي روسيه به رئيس مجلس شوراي اسلامي گفته بود اگر اين استانداردها اجرا نشود، نمي توانيم با شما تبادل بانکي داشته باشيم. همين هشدار را چين به عنوان بزرگترين شريک تجاري ما داده است.
صادقي ادامه داد: برخي جريان ها مي خواهند پذيرش اين تعهدات را برعهده يک جناح و دولت بگذارند در حالي که يادمان هست در برجام، مقام معظم رهبري از اصطلاح «نرمش قهرمانانه» سخن گفتند. اينکه بعدها مسئوليت پذيرش اين توافق انکار بشود، نشانگر بي صداقتي با مردم است و الان هم مي خواهند چنين نقشي را بازي کنند.
نماينده مردم تهران يادآور شد: قانون مبارزه با پولشويي در سال 86 تصويب شده است و در سال 87 به کنوانسيون مبارزه با فساد معروف به «مريدا» پيوستيم. اين کنوانسيون بسيار خطرناکتر از CFT (لايحه پيوستن به کنوانسيون تامين مالي تروريسم) است و ما را ملزم به تبادل اطلاعات بانکي مي کرد و دوستان امنيتي مي گويند که کنوانسيون مريدا به مراتب خطرناکتر از CFT است.
اين فعال سياسي اصلاح طلب خاطرنشان کرد که شوراي نگهبان در همان زمان ايرادهايي به لايحه مبارزه با پولشويي گرفت و مجمع تشخيص مصلحت نيز آن را تاييد کرد و هيچ کس سروصدايي نکرد. آن موقع دولت وقت از جانب قوه قضاييه و دادستاني متهم بود در پيوستن به FATF و نوع اجراي استانداردهاي آن تعلل مي کند.
وي افزود: حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي معاون اول قوه قضاييه به سيدشمس الدين حسيني وزير اقتصاد وقت هشدار داده بود چرا در اجراي اين استانداردها تعلل مي کند؟ اين ماجرا از آن دوره شروع شده است و کسي هم متهم به خيانت نشده است.
صادقي در عين حال اضافه کرد: امروز هم اگر قرار باشد، تصميمي درباره FATF و اجراي استانداردهاي آن گرفته شود، بنا دارند با ترفندهاي رسانه اي هزينه هاي آن را برعهده ديگران بگذارند و اين مشکل ما را تشديد مي کند.
عضو فراکسيون اميد تاکيد کرد: بيشترين نياز ما براي مواجهه با چالش هاي پيش روي، تقويت همبستگي اجتماعي است و نبايد به اين مساله نگاهي ابزاري داشته باشيم چون همبستگي اجتماعي يک نياز هميشگي براي پيشرفت و آزادي کشور است.
سيام**3202**9129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی در استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت مردمی و تا کنون بیش از سه هزار پروژه بهداشتی با رویکرد تقویت ساختار شبکه بهداشت کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار تکمیل و وارد چرخه خدمت رسانی شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با اشاره به تبدیل وضعیت حدود ۷۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت قانون ایثارگران و جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت همچنین تلاش کردیم تا دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی سنگین، سرمایه‌ای و با تکنولوژی بالا را به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات در کشور توزیع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان وجود دارد و مردم متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • ماجرای تلخ باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • ماجرای باردار شدن مجری جنجالی تلویزیون | پروسه سختی را طی می‌کردم، ولی...
  • افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز
  • ارتش از بدنه جامعه و دلسوز مردم است
  • عکس| ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟