Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در نشستی خواهان حفظ تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی تا خلع سلاح کامل این کشور شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کیودو، 'تاکه‌شی ایوایا' وزیر دفاع ژاپن روز جمعه اعلام کرد در این نشست که در حاشیه اجلاس 'آ.سه.آن' در سنگاپور برگزار شد با 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا و 'جئونگ کیونگدو' وزیر دفاع کره جنوبی بر سر خلع سلاح کره شمالی و همچنین جلوگیری از انتقال کالا با کشتی به پیونگ یانگ به توافق رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشست سه جانبه پیش از نشست احتمالی دوم 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی که ترامپ ادعا کرده است در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد برگزار شده است.
ایوایا در این نشست به همتایان آمریکایی و کره ای خود گفته است: 'ما می خواهیم امیدوار باشیم، اما باید با دقت پیشرفت های مربوط به انحلال هسته ای کره شمالی را رصد کنیم.'
وزیر دفاع ژاپن در این نشست پیشنهاد کرده است سه کشور تلاش‌های مشترکی برای تضمین اجرای قطعنامه های شورای امنیت علیه کره شمالی صورت دهند.
'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا نیز تاکید کرده است جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط کره شمالی به دستاوردهای بیشتری در مذاکرات منتهی خواهد شد.
وزیر دفاع کره جنوبی نیز گفته است سئول خواهان کمک به تلاش‌های ژاپن و ایالات متحده برای خلع سلاح شبه جزیره است.
این نشست در شرایطی است که شبه جزیره کره بعد از نشست سران دو کره و همچنین نشست سران امریکا و کره شمالی دوران نسبتا ارامی را سپری می کند اما به نظر می رسد تهدیدات این سه کشور علیه کره شمالی بار دیگر واکنش پیونگ یانگ را به دنبال خواهد داشت.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره شمالي آمريكا تحريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • پنتاگون: خواهان جنگ با ایران نیستیم
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم