Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه تربت حیدریه گفت: راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی نمایش قدرت جهان اسلام و بهترین فرصت برای معرفی تشیع با مکتب ناب عاشوراست و فرصتی فراهم کرده که مردم این مکتب سازنده را مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی ظهر امروز(۲۷ مهر)در خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه بزرگداشت شعائر اسلامی را یکی از بزرگترین نشانه های تقوای اهل ایمان دانست واظهارکرد: یقینا می توان گفت اربعین حسینی یکی از مصادیق بزرگ شعائر اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه همه ساله شاهد حضور بیشتر عاشقان حسینی دراین تجمع هستیم گفت: این تجمع دارای نشانه هایی برای صاحبان خرد، معنویت و فرهنگ و اندبشه است که چگونه و با کدام ابزار فرهنگی تبلیغی این شعور الهی بر روی کره زمین سامان داده شده است.

 

وی از ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بعنوان یکی از پیامهای این راهپیمایی عظیم یاد کرد و گفت: این اجتماع بزرگترین همایش استکبار ستیزی جهان اسلام است که مسلمین با فرهنگ ناب حسینی برای حاکم شدن ارزشهای اسلامی بر جهان تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام عصمتی بیان کرد: مراسم اربعین یک رزمایش ولایت محسوب می شود که از هدایای الهی بر امت ما است واین رزمایش هدفمند عاشقانه بیعت با آرمان های امام حسین (ع) است.

 

امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به روز شهادت علمدار بصیرت عمار یاسر گفت: عمار یاسر فردی بود که خانواده اش از شهدای صدر اسلام بودند و سرانجام در رکاب حضرت علی به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی نمایش قدرت جهان اسلام و بهترین فرصت برای معرفی تشیع با مکتب ناب عاشوراست و فرصتی فراهم کرده که مردم این مکتب سازنده را مشاهده کنند، اظهارداشت:حقیقت این همایش جهانی آن است که مردم با عزت حسینی و پیام آوران این عزت که بیانگر عزت و کرامت انسانی در گرو دلدادگی خدا و دست رد به قدرت های پوشالی استکباری جهان آشنا شوند.

 

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان کرد: این عزت و کرامت انسانی برای احیای ارزشهای والای اسلامی با تسلیم شهادت امام و اصحاب باوفایش و به اسارت درآمدن اهل بیت علیه السلام ایشان به بالاترین حد اعلی رسید که بیانگر فرهنگ ایثار و شهامت و شهادت است.

 

خطیب جمعه تربت حیدریه از ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بعنوان دومین پیام این راهپیمایی عظیم یاد کرد و گفت: این اجتماع بزرگترین همایش استکبار ستیزی جهان اسلام است که مسلمین با فرهنگ ناب حسینی برای حاکم شدن ارزشهای اسلامی بر جهان تلاش می کنند.

 

وی از وحدت جهان اسلام با فرهنگ و نژاد و مذاهب مختلف را سومین پیام همایش جهانی اربعین حسینی دانست و گفت: با توجه به حضور گسترده مردم از ۴۰ کشور دنیا در این همایش حسینی، شرایطی فراهم شده تا مسلمانان با هماهنگی و وحدت کلمه در برابر صهیونیست و استکبار قدرت خود را نشان دهند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین کانون های مساجد پیاده روی اربعین آمریکا اردبیل شیراز جمال خاشقجی زائران اربعین حسینی مسجد راهپیمایی اربعین حسینی خطبه نماز جمعه تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز می‌کند و این بیماری که غالبا در بین دام‌هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می‌کند و در شرایط حاد می‌تواند باعث تلفات در دام شود.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: علائم این بیماری بسته به شدت آن متفاوت بوده و همچنین علایم این بیماری ارتباط مستقیمی با سن گوسفندان دارد که در موارد فوق حاد با مرگ ناگهانی دام و در موارد با شدت کمتر، علائم شامل اسهال، زمین‌گیری، تب و لرز، بی اشتهایی، بی قراری، گیجی، نفس نفس زدن، تشنج و ترشح زیاد بزاق و در نهایت مرگ دام است.

وی، با بیان اینکه واکسن پیشگیری از این بیماری با هزینه آزاد و توسط بخش غیر دولتی در مراکز مایه کوبی دامپزشکی عرضه می‌شود،گفت: بهترین راه برای  مبتلا نشدن دام به این بیماری، پیشگیری است و از دامداران منطقه درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه و تزریق واکسن تا قبل ازجابجایی و یا ابتلا گله‌ها به بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه