Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که کسانی که رشد کشور را به بیگانگان گره می‌زنند، قطعا فاقد رشد و بصیرت سیاسی بوده و نفوذی هستند گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت متناسب با فرهنگ و انسانیت ناب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نمازجمعه این شهر ضمن اشاره به موضوع تربیت و رشد سیاسی، اظهار کرد: تربیت، بصیرت و رشد سیاسی از مسائل رشد و حرکت در مسیر حق است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن تأکید بر ضرورت دوری از افراط و تفریط، تصریح کرد: سکوت در برابر ناهنجاری‌ها و بی‌عدالتی‌ها تفریط و ناپسند است.

 

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: اغتشاش، فتنه‌گری و ایستادن در مقابل نظام مقدس اسلامی و همچنین بازی در زمین دشمن افراط بوده و ناپسندتر‌ از تفریط است.

 

مختاری عنوان کرد: باید همان‌گونه که در برابر بی‌عدالتی‌ها و ناهنجاری‌ها می‌ایستیم، هرگز فریب دشمن را نخوریم و این بصیرت و رشد سیاسی است و برای رسیدن به این اعتدال باید نکاتی را مد‌نظر قرار دهیم.

 

مختاری دشمن‌شناسی را اولین اصل در این خصوص دانست و افزود: باید قبول کنیم که استکبار دشمن همگانی است و نباید گول سلام و لبخند دشمن را بخوریم.

 

وی عنوان کرد: کسانی که رشد کشور را به بیگانگان گره می‌زنند، قطعا فاقد رشد و بصیرت سیاسی بوده و نفوذی هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که اقتصاد ما متکی به منابع داخلی است که نباید از اهمیت آن غفلت کنیم، یادآور شد: امید به دشمن نشانه اوج بی‌بصیرت است.

 

مختاری با اشاره به این‌که تقوای الهی بهترین سرمایه برای زندگی انسانی در این دنیا و بهترین ذخیره برای  آخرت وی است، ابراز کرد: تنها راه رسیدن بشر به سعادت حقیقی معارف دین است که باید مدنظر قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: معارف دین و دین‌شناسی سبب می‌شود که اصلی‌ترین استعداد انسان که انسان واقعی بودن است شکوفا گردد.

 

امام جمعه موقت بیرجند ضمن اشاره به خدمات ارزنده نظام در کشور، متذکر شد: مقایسه وضعیت کشور در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی  با بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گواه این مدعا است.

 

مختاری ادامه داد: جنگ تحمیلی، تحریم‌های خائنانه و سایر بلاهایی که دشمن بر سر این ملت تاکنون آورده است، جای بسی تأسف دارد که عده‌ای نجات کشور را در تسلیم دشمنان می‌دانند اما با افتخار می‌گوییم که ملت ایران در این محرم و صفر با اعلام شعار "هیهات‌من الذله"‌ ایستادگی خود در برابر دشمنان را با اقتدار اعلام می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که ایمان کلید تمام خوبی‌ها است، یادآورشد: اگر کسی عاقل باشد مؤمن است، بنابراین انسان‌های نادان از آیین توحیدی ابراهیم رویگردان می‌شوند اما انسان‌های عاقل وجود خدا را در همه لحظه‌ها درک کرده و با جان و دل به وی ایمان می‌آورند.

 

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: دشمنان این مرز و بوم باید بدانند که پیشرفت همراه با ظلمی‌ که در آن شخصی همچون ترامپ‌ ظالم و خائن قرار دارد، به هیچ‌وجه برای ما قابل الگو قرار دادن نیست.

 

مختاری مطرح کرد: یک خبر خوش دیگر آن که به دستور مقام معظم رهبری، سند "تمدن نوین اسلامی تا 50 سال آینده" توسط عده‌ای از نخبگان کشور و طلاب آماده شده است که متناسب با فرهنگ و انسانیت‌ ناب است و به زودی تصویب خواهد شد.

 

وی با بیان‌این‌که مؤفقیت‌هایی که همواره ملت ایران به آن دست یافته‌اند مدیون سه عامل مردم، نظام مقدس اسلامی و مسئولان، مجریان و قوای‌ سه‌گانه است، متذکر شد: مردم، مهم‌ترین رکن این پیشرفت‌ها هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: اگر این سه بخش درست شود و در واقع مسئولان به وظایفشان عمل کنند قطعا مؤفقیت از آن ملت ما است.

 

مختاری با اشاره به این مهم که بصیرت سیاسی به معنای شناختن سه رکن مذکور است، ابراز کرد: البته راه دور و درازی در پیش داریم و خلاها‌ و ضعف‌های زیادی در این خصوص مشهود است که باید برطرف شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت دشمن‌شناسی در جامعه، گفت: تمام تلاش دشمن آن است که به وسیله فضای مجازی، ماهواره و دیگر موارد ملت ایران را از معنویات دور کند، مسئولان را شیفته زرق و برق کرده و در نهایت تمام ضعف‌های موجود را به نظام جمهوری اسلامی نسبت دهد که باید بسیار به هوش باشیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از مسئولان ما متعهد به اسلام، قرآن و آرمان‌های اسلامی نیستند و نگاهشان به خارج از کشور است که این افراد یا ساده هستند و یا نفوذی.

 

مختاری با بیان‌ این‌که تمام تلاش دشمن متهم کردن نظام است و این که ادعا می‌کند نظام شما مشکل داشته و باید آن را تعویض کنید، متذکر شد: باید بگوئیم که هر نقصی است مربوط به خودمان است و نظام ما هیچ مشکلی ندارد و بایستی این نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست صاحب اصلی‌اش‌ حضرت حجت‌ابن‌الحسن(عج) برسد.

 

وی تصریح کرد: باید هر بخشی که دچار نقض است اصلاح شود تا به بخش‌های دیگر ضربه نزند و این رشد سیاسی است.

 

امام جمعه موقت بیرجند در پایان گفت: دین و دیانت پشتوانه این انقلاب است که بایستی قدر دانسته شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند