Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت در هوای سرد و خشک می‌تواند ریسک ابتلا به برخی بیماری‌های تنفسی را افزایش دهد بنابراین تا حد امکان از فعالیت در محیط‌هایی که هوای سرد و خشک بر آنها حاکم است خودداری کنید، زیرا فعالیت ورزشی موجب افزایش ضربان قلب و تنفس شود. ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ اجتماعی محیط زیست پزشکی نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دلیل اصلی تاثیر هوای سرد بر سیستم تنفسی ما مربوط به خشکی و فقدان رطوبت در هوای سردی است که در کوهستان تنفس می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً مجاری تنفسی ما آغشته به لایه نازکی از رطوبت است که در نتیجه تنفس هوای خشک این لایه رطوبت با سرعت نسبتا زیادی خشک می‌شود، در بسیاری موارد این فرایند خشک شدن سریعتر از فرایند جایگزینی رطوبت مجاری تنفسی صورت می‌پذیرد.

در نهایت این فرایند منجر به تحریک دستگاه تنفسی و خشک شدن گلو و ایجاد دشواری در نحوه بلع انسان می‌شود. نکته بعدی که باید به آن توجه شود این است که در شرایط هوای سرد و خشک تولید مخاط افزایش پیدا می‌کند، مخاط لایه‌ای است که محافظت از گلو را به عهده دارد و در این شرایط مخاطی که ترشح و تولید می‌شود غلیظ‌تر و چسبنده‌تر از حالت معمول است.به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران -در نتیجه این امر ممکن است منجر به ایجاد انسداد در مجاری تنفسی و افزایش احتمال بروز سرماخوردگی و بیماری‌هایی تنفسی دیگر شود.

برخی راه‌کارها در مواجهه با هوای سرد و خشک

بینی و دهان خود را با لایه محافظ بپوشانید؛ برای این منظور می‌توانید از دستمال سر و یا کلاه طوفان استفاده کنید. به این ترتیب هوای سرد و خشک محیط پیش از ورود به ریه گرم می‌شود.

سعی کنید عمل دَم را از بینی و عمل بازدَم را از راه دهان انجام دهید. بینی شما دارای رگ‌های خونی است که می‌تواند قبل از ورود هوا به ریه‌ها موجب افزایش دما و تا حدودی رطوبت آن شود.

تا حد امکان از فعالیت در محیط‌هایی که هوای سرد و خشک بر آنها حاکم است خودداری کنید، از آنجایی که فعالیت ورزشی موجب افزایش ضربان قلب و تنفس شما می‌شود فعالیت در چنین هوای سرد و خشکی می‌تواند ریسک ابتلا به برخی بیماری‌های تنفسی را افزایش دهد.

از وضعیت جوی و پیش‌بینی‌های هواشناسی اطلاع دقیق داشته باشید و ابزار لازم را به همراه داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که پوشش و لباس‌های شما مناسب با شرایط حاکم آب‌وهوایی می‌باشد. حتما از همراه داشتن دستمال سر و صورت اطمینان حاصل کنید.

همراه داشتن و در دسترس بودن داروهای کاهنده التهاب در چنین مواردی گزینه مناسبی است.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S1416,2,23,24,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان میراث فرهنگی وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی وزارت بهداشت سازمان میراث فرهنگی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اعلام کرد سوتغذیه در نوار غزه گسترش یافته است.

به گزارش ایسنا، نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اعلام کرد: از چند ماه پیش سوءتغذیه در نوار غزه گسترش یافته است. هفت درصد کودکان غزه قبل از جنگ از سوتغذیه رنج می‌بردند و اکنون این رقم به ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش سما، وی افزود: ۲۵ کودک به دلیل سوءتغذیه در غزه جان خود را از دست داده‌اند و گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد وضعیت اواخر ماه مه بدتر می‌شود.

وی گفت: ما امیدواریم عملیات نظامی در رفح انجام نشود چراکه منجر به بسته شدن گذرگاه و تعطیلی فعالیت ما می‌شود. امیدواریم عدالت برای خانواده‌های قربانیان گورهای جمعی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس اجرا شود.

وی گفت: نقش آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا) در غزه ضروری است و بدون آن انجام فعالیت ما محال است.

همچنین آنروا اعلام کرد: در جنگ غزه ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار نفر مجروح شده‌اند. هر روز ۳۷ کودک مادرشان را از دست می‌دهند.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرد: حمله به رفح یک کشتار و ضربه به عملیات امدادرسانی در غزه خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • راهکارهایی برای عقب انداختن یائسگی در طب سنتی + ویدئو