Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران در حالی با حضور شخصیت‌های سیاسی برگزار شد که با حواشی بسیاری را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران صبح امروز جمعه ۲۷ مهر ماه در محل سالن توحید با دستور کار انتخابات میان دوره‌ای و ترمیم شورای مرکزی این حزب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این اعلام شده بود که این کنگره ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود، اما تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه سالن برگزاری کنگره تقریبا خالی بود، اما به مرور با حضور اعضای حزب و میهمانانی همچون الهه کولایی، امانی، حضرتی دبیر کل حزب اعتماد ملی، دوستی، محمود صادقی نماینده مردم تهران، بی مقدار نماینده مردم تبریز  و درخواست فراهانچی مسئول تشکیلات برای قرار گرفتن افراد بر روی صندلی‌های خود با قرائتی از آیات قرآن آغاز شد.

فراهانچی مسئول تشکیلات حزب قبل از آغاز رسمی کنگره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که ۴ نفر از اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران به دلیل غیبت حذف شده‌اند لذا می‌خواهیم به منظور جایگزینی برای این چهار نفر انتخاباتی را برگزار کرده و بار دیگر تعداد اعضای شورای مرکزی این حزب را به ۲۱ نفر برسانیم.

مسئول تشکیلات حزب در ابتدای تشکیل کنگره اسامی اعضای هیأت رئیسه را برای قرار گرفتن در جایگاه و بر روی سن قرائت کرد که بر این اساس شفاعی قائم مقام حزب ارائه ملت ایران، فاطمه امامی عضو کارگروه زنان این حزب، پیام فیض رئیس شورای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی حزب، بهزاد نگهداری عضو شورای مرکزی و همچنین محیا شهاب‌مهر نماینده جوانان در حزب بر روی سن حضور یافته و در جایگاه خود نشستند.

بی مقدار نماینده مردم تبریز که در آخرین دقایق و قبل از آغاز رسمی کنگره به سالن وارد شده بود، به عنوان اولین سخنران در پشت تریبون قرار گرفت.

بی مقدار در سخنان خود نسبت به تداخلات وظایف قوا در یکدیگر و همچنین درباره نظارت استصوابی انتقاداتی را بیان کرد، انتقادات ساختارشکنانه‌ای که حتی با نظر اکثریت اصلاح‌طلبان همسو نبود و خریداری نداشت.

در ادامه حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران در جایگاه قرار گرفت و در همان ابتدای سخنانش نسبت به وجود وحدت میان تمام احزاب و جناح‌ها برای حل مشکلات کشور تأکید کرد، اما انتقاداتی را هم نسبت به عملکرد بدنه اصلاح طلبان مطرح کرد.

حکیمی پور معتقد بود متأسفانه اصلاح طلبان دارای مشکلات و مسائلی هستند که موجب شده است از اهداف و گفتمان خود فاصله بگیرند و در نتیجه نیازمند یک بازنگری در گفتمان و ساختار بیان اصلاحات هستند.

حکیمی پور همچنان با اشاره به طرح دو فوریتی وکیلی نماینده مجلس برای استثنا قائل شدن شهردار کلانشهر‌ها در مجلس از جمله افشانی شهردار تهران تاکید کرد: اکنون قانون خوبی مانند ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب شده، اما نمی‌دانم چرا برخی دوستان به دنبال طرح دو فوریتی هستند تا برخی را بر سر کار خود نگاه دارند و این اقدام تنها موجب می‌شود که افکار عمومی گمان کنند که اصلاح‌طلبان به دنبال دور زدن قانون هستند.

بعد از اظهارات حکیمی‌پور، حسین راغفر اقتصاددان و هرمیداس باوند کارشناس مسائل بین‌الملل مسائلی را مطرح کردند و در ادامه آن محمود صادقی نماینده مردم تهران در پشت تریبون قرار گرفت.

راغفر در این همایش به مشکلات اقتصادی صورت گرفته در کشور اشاره کرد و مشکل اساسی کشور را با تعریف جدیدی از اقتصاد مطرح کرد که به زغم او  اقتصاد رفاقتی با همان فامیل‌بازی و رانت‌خواری  مشکل اساسی در کشور است.

هرمیداس باوند نیز  در سخنان مسائل قاچاق را نگران کننده دانست و این مساله را یکی از دلایل نابسامانی در ساختار اقتصادی کشور، خروج سرمایه از  و فرار مغزها دانست و تاکید کرد که باید  یک نگاه اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

صادقی در همان ابتدای سخنان خود شروع به بازخوانی خبری درباره پسری که بعد از مصرف شیشه مادر و مادربزرگ خود را به قتل رسانده بود، کرد و او با انتقاد از اینکه اکنون خبر‌های دردناک اجتمانی در رسانه‌ها پر شده است، عملکرد اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید در زمینه مسائل اجتماعی مردم را زیر سوال برد و تاکید کرد چه بخواهیم چه نخواهیم دولت را به پای ما اصلاح طلبان خواهند نوشت.

این نماینده مردم تهران همچنین در میانه سخنان خود بار‌ها با انتقاد از عملکرد اصلاح‌طلبان  به ویژه فراکسیون امید تاکید کرد ما با یک برنامه ۱۲۶ بندی و وعده‌های بسیار به مردم وارد مجلس شدیم، اما تنها به دو بند آن عمل کردیم.

صادقی همچنین در جایی از سخنان خود با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام مصباحی مقدم تصریح کرد این آقا اعلام کرده که ایران بر اساس چشم‌انداز جدید در بین ۷ کشور قدرتمند جهان قرار می‌گیرد، اما ما چه مقدار توانسته‌ایم در افق ۱۴۰۰ به خواسته‌ها و اهداف خود برسیم.

بعد از سخنان محمود صادقی، درویش به عنوان یک فعال محیط زیست انتقاداتی را نسبت به کم کاری دولت‌ها درباره بحث محیط زیست انجام داد و سپس از هفته نامه اراده ملت در این کنگره رونمایی شد.

پیش از پایان جلسه عمومی کنگره محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و عضو شورای عالی سیاست‌گذاران هم در این کنگره حضور یافت و با پایان جلسه عمومی بسیاری از افراد هاشمی که حالا به یکی از گزینه‌های محتمل شهرداری تهران مبدل شده است، را دوره کردند.

ساعت ۱۲ ظهر جلسه عمومی کنگره به پایان رسید و به یکباره جمعیت سالن خالی شد اما این پایان کنگره نبود و  با خروج از سالن شاهد ازدحام جداگانه شرکت‌کنندگان این کنگره بودیم.

عده‌ای در اطراف محمود صادقی نماینده تهران حلقه زده و  همچنان که بازار گرفتن عکس‌های سلفی شرکت‌کنندکان این کنگره با نماینده توییتری داغ بود عده‌ای برای گرفتن  یک ساندویچ و نوشابه برای ناهار پست میز صف بستند.

ازدحام جمعیت و بی نظمی آنان برای دریافت ناهار تا جایی پیش رفت که مسئولان این کنگره مجبور شدند با صدای بلند به همه تذکر دهند که شما اینگونه آبروی حزب را می‌برید.

اما با رسیدن ساعت به ۱۳ شخصی از پشت تریبون بار‌ها اعلام کرد که اعضا به داخل سالن تشریف بیاورید تا رأی گیری انجام شود، اما همچنان صف اعضا برای دریافت ناهار ادامه داشت گویا برخی با گرفتن چند ساندویچ باعث شده بودند تا غذا به برخی نرسد.

سرانجام با دادن تذکر‌های بسیار، شرکت‌کنندگان این کنگره برای انجام رأی گیری به داخل سالن رفتند و  تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه این رأی گیری ادامه داشت و با گذشت زمان کم کم اعضایی که رأی‌های خود را اعلام کرده بودن سالن را ترک کردند،.

هرچند در این میان برگزاری رای گیری حزب اراده ملت صدایی از پشت میز سالن صدا بلند شده بود که یک گوشی سامسونگ با شارژر گم شده، اما در مقابل یک گوشی هم پیدا شده و فرد پست تریبون از مردم می‌خواست که اگر آن را پیدا کرده‌اند تحویل دهند.

در لحظات پایانی این کنگره قبل از اعلام نتایج انتخابات اعضای شورای مرکزی این حزب ابتدا از اعضای فعال رسانه‌های حزب اراده ملت ایران در استان‌ها مختلف تقدیر به عمل آمد و بعد از آن در ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه سرانجام نتیجه آرا اعلام شد.

در زمان قرائت اسامی سکوتی بر سالن حکم فرما شد، اما بعد از پایان قرائت نتایج آراء، اعتراض یکی از اعضای حزب به نام گلمردای توجه اعضای شرکت‌کنندگان مراسم را به خود جلب کرد.

گلمرادی با حضور بر روی سن  نسبت به اعلام نشدن میزان آرای افراد انتقاد کرد که یکی دیگر از اعضای این حزب در پاسخ به او  با بیان اینکه این انتخابات به صورت الکترونیکی بوده و همه چیز شفاف است، از قرائت میزان آرای تمامی اعضای اصلی و علی‌البدل خبر داد.

در نهایت بعد از اعلام نتایج آرا از اعضا خواسته شد تا بر روی سن قرار گرفته تا عکس دسته جمعی گرفته شود و به این ترتیب نهمین کنگره حزب اراده ملت ایران به پایان رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم

به گزارش قدس آنلاین بومن با بیان اینکه ما نباید تسلیحات بیشتری به رژیم صهیونیستی ارسال کنیم، اظهار کرد: ما باید در خصوص درگیری‌ها در خاورمیانه رویکردی را در پیش بگیریم که به تقویت صلح و جلوگیری از تشدید تنش‌ها بینجامد.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا برنامه کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا را تصویب کرد. این کمک‌ها، ‌شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و مقدار کمتری برای تایوان و دیگر متحدان آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که نمایندگان جمهوری‌خواه این کشور در مورد تصویب بسته حمایتی از (رژیم) اسرائیل و اوکراین در کنگره دچار اختلاف شدند چون به‌رغم همراهی بسیاری از آنها با دموکرات‌ها برای تخصیص بودجه به کی‌یف و تل آویو، ‌همچنان نداهای مخالفت با این طرح از سوی راست‌گراها شنیده می‌شود.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین در یکصد و نود و هشتمین روز از جنگ علیه ساکنان نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) به این منطقه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر افزایش یافت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • نتیجه‌ گرفتن مس رفسنجان با پشت سر گذاشتن بحران بدنسازی!
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید