Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت : «سید حسن نصرالله»، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان به مناست بیست و پنجمین سالروز تأسیس مؤسسه آموزش و پرورش اسلامی (مدارس المهدی عج) سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله در جریان این سخنرانی گفت: دانش سلاحی است که می‌تواند بر حسب نیت استفاده از آن، عنوان خیر یا شر به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و اسرائیل از علم و تکنولوژی برای بسط هیمنه علیه ملت ها استفاده می کنند.

سید حسن نصرالله افزود: پس از ۲۵ سال ما امروز در برابر یک پیشرفت کمی و کیفی بزرگ در مدارس المهدی در تمامی زمینه ها، قرار گرفته ایم. آینده این مدارس و مؤسسات بسیار امیدوار کننده است. ما به تحقق پیشرفت های بیشتری در این مدارس و مؤسسات امید داریم. آنچه که ما از مدارس و مؤسسات المهدی انتظار داریم آن است که تربیت را پیش از تعلیم مد نظر قرار دهند.

*موفقیت حزب الله علیرغم تحریم

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین اظهار داشت: با وجود سلسله تحریم هایی که دشمن علیه حزب الله لبنان و مدارس و مؤسسات تابع آن اعمال کرده است، اما حرکت ما به سمت جلو همچنان ادامه دارد و در این مسیر پیروز خواهیم شد. ما علیرغم این تحریم ها، در زمینه های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مردمی و ... در بهترین شرایط خود هستیم. 

وی همچنین افزود: امروز به جای آنکه اموال زیادی برای بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی در جهان صرف شود، می بینیم که صدها میلیارد دلار در مسیر جنگ های بی فایده و خانمان سوز خرج می شود. هدف از این جنگ ها، نابودی ملت ها و جوامع برای تأمین منافع و مصالح رژیم صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: امروز برخی صدها میلیارد دلار خرج می کنند تا اربابان آمریکایی خود را راضی نگاه دارند. این مسأله بسیار تعجب برانگیز و در عین حال، بسیار غم انگیز محسوب می شود. 

*مقاومت تنها گزینه فلسطینیان

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از اظهارات خود به تحولات غزه نیز اشاره کرد و گفت: ما اوضاع منطقه و به ویژه وضعیت غزه را از نزدیک رصد می کنیم. ما به عینه افزایش تهدیدات صهیونیستها علیه فلسطینیان و تشدید اقدامات خصمانه آنها علیه ملت فلسطین را مشاهده می کنیم. دشمن صهیونیستی فلسطینیان را در مقابل دو راهی نبرد یا مُردن از گرسنگی قرار داده است.

وی افزود: امروز به ضرس قاطع می توان گفت که فلسطینیان برای مقابله با دشمن صهیونیستی هیچ گزینه ای جز مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوزگری ندارند. آنچه که در غزه اتفاق می افتد برای منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

*ماجرای خاشقجی و خدشه دار شدن وجهه سعودی

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین بخش دیگری از اظهارات خود را به ماجرای خاشقجی اختصاص داد و گفت: از همان ابتدا که ماجرای خاشقجی مطرح شد، ما به دلیل رنج و محنت هایی که عربستان سعودی به جهان اسلام و به ویژه یمن تحمیل کرده است، می توانستیم این وضعیت را مغتنم شمرده و ریاض را آماج حملات قرار دهیم اما ترجیح دادیم تا رصد کننده اوضاع باشیم. 

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه یادآور شد: در حال حاضر پر واضح است که ماجرای خاشقجی بسیار بزرگ و جنجالی شده است. این واقعیت غیرقابل انکار است که امروز عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در این ماجرا در وضعیت بسیار سختی قرار گرفته اند و با یک بحران بزرگ مواجه هستند.

وی اظهار داشت: اینکه آمریکایی ها و سعودی ها مدعی هستند که پرونده خاشقجی حاصل ماجراجویی یک عده گروه خودسَر بوده، مسأله ای کاملا مردود است. من خطاب به مسئولان سعودی می گویم: امروز وقت آن رسیده است تا شما یک موضع شجاعانه در خصوص متوقف ساختن جنگ یمن اتخاذ کنید.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: پس از ماجرای ناپدید شدن خاشقجی، به وجهه عربستان سعودی به صورت بی سابقه ای در سطح بین المللی خدشه وارد شد. این ماجرا موجب شد تا پوشش های جهانی و بین المللی بر جنایت های عربستان سعودی در یمن درحال فروپاشی قرار گیرد؛ چراکه مسأله ربایش خاشقجی و کشتن وی تقریبا قطعی شده است.

وی همچنین بار دیگر خطاب به سعودیها اظهار داشت: تداوم این اقدامات خصمانه علیه ملت یمن شما را در مهلکه گرفتار خواهد کرد. بهتر است تا دیر نشده به راه حل سیاسی برای پایان وضعیت فعلی یمن روی آورید و به گروه های یمنی متوسل شوید.

*شکست آمریکایی ها در عراق

سید حسن نصرالله همچنین در سخنان خود به عراق نیز اشاره کرد و گفت: آنچه که در فرایند سیاسی عراق از جمله انتخاب رئیس جمهوری و نخست وزیری این کشور اتفاق افتاد، شکست بزرگی برای ایالات متحده آمریکا محسوب می شود و این مسأله غیرقابل انکار است. هیچکس در حال حاضر نمی تواند منکر چنین واقعیتی بشود.

وی در همین راستا اضافه کرد: اراده عراقی ها باعث تکمیل روند سیاسی در کشور آنها و انتخاب یک سیاستمدار برای تشکیل دولت شد و نه تفاهم میان ایران و آمریکا. کسانی که از حصول تفاهم ایران و آمریکا به عنوان عاملی برای حرکت به سمت تشکیل دولت در عراق یاد می کنند در واقع احمق ها و جاهلانی هستند که واقعیت ها را نادیده می انگارند.

*عدم دخالت ایران در لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان بخش دیگری از سخنان خود را به اوضاع داخلی لبنان و مسأله تشکیل دولت اختصاص داد و گفت: کسانی که اینگونه وانمود می کنند این حزب الله است که دولت را تشکیل داده و مناصب و پست های وزارتی را تقسیم می کنند سخت در اشتباه هستند. بدون شک این واقعیت نیست.

وی افزود: امروز پیشرفت مهمی در زمینه تشکیل دولت حاصل شده است. امیدواری های زیادی در این زمینه ایجاد شده است. ما توصیه می کنیم که برای تکمیل این فرایند، هیچگونه جدول زمان بندی شده ای تعیین نشود. برخی از مسائل مربوط به پست های وزارتی همچنان حل نشده و محل مناقشه است. در این خصوص رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با تأکید بر اینکه این گروه خواستار تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید است، گفت: با این حال، همانطور که گفتم با تعیین کردن جدول زمانی برای تشکیل دولت مخالف هستیم تا رایزنی ها به صورت کاملا آزادانه انجام پذیرد. 

سید حسن نصرالله در پایان سخنان خود همچنین با تأکید بر لزوم همکاری های همه جانبه برای تشکیل دولت جدید لبنان یادآور شد: همانطور که پیشتر نیز اشاره کرده بودم، جمهوری اسلامی ایران نه در امور داخلی لبنان و نه در تشکیل کابینه جدید هیچگونه دخالتی نداشته و ندارد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا سیدحسن نصرالله عربستان خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بی‌سابقه صادرات نفت ایران همزمان با تهدید تحریم‌های جدید غربی

روزنامه فایننشال تایمز معتقد است افزایش فروش نفت خام به چین، محدودیت تلاش‌های آمریکا و اروپا برای مهار جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشته است که ایران بیشتر از هر زمان دیگری در شش سال گذشته نفت صادر می‌کند که به اقتصاد این کشور سالانه ۳۵ میلیارد دلار رونق می‌دهد، حتی در شرایطی که کشورهای غربی به دنبال افزایش تحریم‌ها در پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم اسرائیل هستند. تهران در سه ماه اول سال میلادی به طور متوسط ۱/۵۶ میلیون بشکه در روز فروخت که تقریباً تمام آن به چین و بالاترین سطح از سه ماهه سوم ۲۰۱۸ است.

به گفته این روزنامه، موفقیت ایران در صادرات نفت خام خود نشان‌دهنده مشکلات پیشرو ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای افزایش فشار بر تهران پس از حمله موشکی و پهپادی این کشور به رژیم اسرائیل است. فرناندو فریرا، رئیس شرکت ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفت: «ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند. اگر دولت بایدن واقعاً تأثیری بخواهد داشته باشد، باید روی چین تمرکز کند.»

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، واشنگتن و اتحادیه اروپا در حال تدارک تحریم‌های جدید علیه ایران هستند، تا رژیم صهیونیستی را از تشدید درگیری با ایران منصرف کنند. اما تحلیلگران می‌گویند واشنگتن تمایلی ندارد رژیم تحریم‌های «فشار حداکثری» را که در سال ۲۰۱۸ توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا معرفی شد، اعمال کند. دلیل آن عدم تمایل دولت جو بایدن برای ایجاد یک برهه ناگهانی تورمی بر عرضه جهانی نفت در سال انتخابات آمریکا است.
این روزنامه به نقل از خبرگزاری تسنیم نوشته است که صنعت نفت ایران راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کرده است، از آنجایی که مشتری اصلی آن چین است، تا حد زیادی از فشار غرب محافظت شده است.

به اوج رسیدن صادرات نفت ایران پس از ۶ سال

براساس گزارش فایننشال تایمز، تنش‌های فزاینده از زمان عملیات طوفان الاقصی حماس در ۷ اکتبر به افزایش بیش از ۱۵ درصدی قیمت نفت در سال جاری به حدود ۹۰ دلار در هر بشکه کمک کرد. اما قیمت‌ها در پی حمله ایران کاهش یافت، زیرا معامله‌گران پیش‌بینی کرده بودند که عرضه نفت از منطقه مختل نخواهد شد. قیمت نفت برنت، معیار بین‌المللی، روز چهارشنبه با ۳ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۳۷ سنت به ازای هر بشکه رسید.

آرمن عزیزیان، تحلیلگر ارشد و متخصص تحریم‌ها در ورتکسا، گفت که ایالات متحده اخیراً شروع به هدف قرار دادن نفتکش‌های فردی مظنون به حمل نفت خام ایران کرده است و در ماه فوریه دو نفت‌کش و ۱۳ آوریل یک نفت‌کش دیگر را تحریم کرد. اما او گفت که تأثیر این اقدام بر صادرات کلی ایران تاکنون «حداقل» بوده است.
عزیزیان افزود: «ایرانی‌ها در یافتن خلاء‌ها بسیار خوب هستند. آنها اکنون AIS [سیستم ردیابی کشتی] را جعل می‌کنند و وانمود می‌کنند که در یک مکان هستند، و این امر ردیابی را دشوار می‌کند.»

عزیزیان همچنین گفت: «اندازه ناوگان مورد استفاده ایران برای انتقال نفت در سال گذشته با یک پنجم افزایش به ۲۵۳ کشتی رسیده است و تعداد سوپرتانکرهایی که تا ۲ میلیون بشکه نفت حمل می‌کنند از سال ۲۰۲۱ دو برابر شده است.»

افزایش تعداد نفت‌کش‌هایی که نفت ایران را حمل می‌کنند

به گفته مؤسسه کپلر که نفتکش‌ها را در سراسر جهان ردیابی می‌کند، تقریباً تمام نفت فروخته شده ایران در سال جاری به چین رفته است و اجرای تهاجمی تحریم‌ها می‌تواند نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند. چین برای حدود یک دهم واردات نفت خود به ایران متکی است، اما نفت را نه از طریق شرکت‌های نفت و گاز دولتی خود، بلکه از طریق پالایشگاه‌های خصوصی کوچک‌تر، فرآوری می‌کند.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران ماه گذشته گفت که صادرات نفت در سال گذشته «بیش از ۳۵ میلیارد دلار» ثروت تولید کرده است. وی در فرصتی دیگر گفت: «در حالی که دشمنان ایران می‌خواهند صادرات این کشور را متوقف کنند، امروز می‌توانیم نفت را به هر کجا که بخواهیم و با کمترین تخفیف صادر کنیم.»

فایننشال تایمز در ادامه توضیح داده است که افزایش تولید نفت شِیل در دهه گذشته، ایالات متحده را به بزرگترین تولیدکننده جهان تبدیل کرده است و واشنگتن را آزاد کرده است تا در تحریم سایر صادرکنندگان نفت خام تهاجمی‌تر شود. آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا، یکی دیگر از اعضای اوپک، اعمال کرد.
دولت بایدن همچنین مایل بوده نفت خام خود را از ذخایر استراتژیک آزاد کند و نشان داده است که اگر قیمت‌های جهانی بالاتر بروند و هزینه‌های داخلی بنزین را افزایش پیدا کند، می‌تواند دوباره این کار را انجام دهد.
این روزنامه در پایان نوشته است که فشار فزاینده‌ای از جانب حزب جمهوری خواهان بر کاخ سفید برای اقدام علیه فروش نفت ایران وجود دارد زیرا آنها انتقاد می‌کنند که دولت بایدن در قبال اقدامات تحریمی موجود ملایم رفتار می‌کند. سوالی که برای دولت بایدن پیش می‌آید این است که آیا آنها انگیزه‌ای برای استفاده از ساختار تحریم‌هایی که دولت ترامپ استفاده می‌کرد دارد یا خیر؟

کد خبر 745999

دیگر خبرها

  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • ببینید | شلیک ۳۰ موشک توسط حزب‌ الله لبنان به شهرک‌ های صهیونیستی
  • لحظه انهدام پهپاد هرمس ۴۵۰ توسط حزب الله + فیلم
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • انتخاب استاندار مازندران و لرستان
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد
  • ببینید | عملیات جدید حزب‌ الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • رشد بی‌سابقه صادرات نفت ایران همزمان با تهدید تحریم‌های جدید غربی
  • مواضع صهیونیست‌ها در شومیرا از سوی حزب الله هدف قرار گرفت