Web Analytics Made Easy - Statcounter

­

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از خبرگزاری وفای فلسطین، رئیس کمیته عالی ملی مسئول هماهنگی با دیوان بین المللی کیفری در تشکیلات خودگردان فلسطینی، تحقیق فوری دیوان بین المللی کیفری را در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی خواستار شد.
  صائب عریقات از «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه لاهه خواست در روند تحقیقاتی جنایی درباره جنایات پیوسته اسرائیل در حق ملت فلسطین و سرزمین اشغال شده اش که جنایت جنگی و ضد انسانی به حساب می آید، تسریع بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عریقات با ارسال نامه رسمی کمیته عالی ملی مسئول هماهنگی با دیوان بین المللی کیفری به دادستان دادگاه لاهه درباره فعالیتهای شهرکسازی و استعماری پیوسته در شهر الخلیل و همچنین تجاوزهای پی در پی و برنامه ریزی شده نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان اسرائیلی در حق فلسطینیان توضیحات مفصلی داد.
عریقات در نامه خود بر اقدام اخیر مقامات رژیم اشغالگر در اعلام تأمین بودجه ساخت 31 واحد شهرکی جدید در خیابان شهدا تمرکز کرده است.
وی همچنین تأکید کرد که این ساختمان اولین ساختمان شهرکی اسرائیلی خواهد بود که از سال 1979 به شکل کامل در مرکز بخش قدیمی شهر ساخته می شود.
عریقات افزود که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی اقدام به تخصیص بودجه به شکلی رسمی برای حمایت از شهرکسازی کردند و میزان آن به شش میلیون دلار می رسد. آنها همچنین بودجه توسعه شهرکهای استعماری را که مسئله بسیار خطرناکی است، نیز تأمین کردند.
عریقات با اشاره به خطرات توسعه شهرکسازی گفت اینگونه اقدامات به بسته شدن منطقه به شکل بزرگتر و جداسازی بخشهای شمالی از بخشهای جنوبی قسمت قدیمی شهر می انجامد، همچنین شاهد افزایش بیست درصدی شمار شهرک نشینان خواهیم بود و علاوه بر آن ایستهای نظامی و تجاوزهای بیشتری به حق فرزندان ملت فلسطین و منع بازگشت به پروتوکول الخلیل در سال 1997 را مشاهده خواهیم کرد. این شهرکسازی نامشروع به منزله نقض قداست شهر الخلیل خواهد بود زیرا این شهر بر اساس رتبه بندی سازمان یونسکو، یک میراث جهانی است.
عریقات از بنسودا خواست با اتخاذ تدابیر لازم، به روند باز شدن تحقیقی جنایی و ارسال جنایتکاران جنگی به دادگاه تسریع بخشد.
وی در پایان نامه اش گفت: «بیش از 51 سال است که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی مرتکب نقضها و تجاوزهای بی حد و حصری در حق ملت فلسطین مرتکب می شوند، از جمله جنایتهایی که در این نامه ذکر شد و کاملا ناپذیرفتنی است وعوامل آن جنایتها همچنان از مجازات رهایی می یابند».

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عریقات فلسطین دیوان کیفری صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد

لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» و وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی در این باره، گفت: ۲۰۰ روز پس از آغاز جنگ پنج موشک به «سدیروت» و ۲ موشک به پایگاه «زیکیم» پرتاب شد، این یک روز واقعی نبرد در شمال با حملات مداوم و به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در «عکا» و «کریات شمونه» بود و این درحالی است که همچنان ۱۳۳ ربوده شده (اسرای صهیونیست) هنوز در دست حماس هستند.

وی با اشاره به آغاز عید یهودیان موسوم به «پسح» در این شرایط، افزود: این عید آزادی نیست، این هرج و مرج است و زمان آن فرا رسیده است که رهبران (رژیم) اسرائیل مسئولیت را بر عهده بگیرند و به خانه خود بازگردند.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای تلافی این حملات غیرنظامیان را در شهرک‌ها و روستا‌های جنوب لبنان هدف قرار می‌دهد.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • واکنش حماس به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی