Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگران مسائل سیاسی ناپدیده شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی را موضوع سودآور برای آمریکا و هولناک برای آل سعود توصیف کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد در گزارشی تحلیلی نوشت: به نظر می رسد با وجود اینکه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پول های زیادی را برای جلب نظر و دوستی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هزینه کرده و می کند، اوضاع بر وفق مراد او و آمال و آرزوها و توهم هایش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت درخصوص جنگ های مستقیم و غیرمستقیم او نیز صدق می کند؛ یعنی جنگ مستقیم علیه یمن و مدیریت درگیری و بحران ها - آنطور که در سوریه و عراق شاهد هستیم- یا در زمینه نزدیک کردن روابط خود با دشمن صهیونیست.

براساس دیدگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، آمریکا تا حدی در زمینه پرونده خاشقجی مسئولیت دارد، زیرا او برای فرار از تعقیب مسئولان سعودی، واشنگتن را به عنوان مقر اقامت خود برگزید، بنابراین، واشنگتن با جدیت بدنبال یافتن راه حلی برای این پرونده است که در وهله اول آبروی خودش را حفظ کند؛ حتی اگر این امر به سرنگونی ولیعهد سعودی منجر شود.

این خلاصه سفر دوره ای مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به منطقه بود، زیرا گفت که به بن سلمان گفته است آینده تو به عنوان شاه در بوته آزمایش قرار گرفته است و آمریکا مجبور است که اقداماتی را به علت فشار جهانی اتخاذ کند.

بعد از اینکه پامپئو رئیس خود ترامپ را از نتایج سفرش به ریاض و آنکارا آگاه کرد، اعلام شد که سفر وزیر خزانه داری آمریکا برای شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری هفته آینده در ریاض لغو شد تا واشنگتن با این کار به کشورهای اروپایی ملحق شوند که عدم شرکت خود در این کنفرانس را اعلام کردند.

لغو سفر وزیر خزانه داری آمریکا گامی است که ناظران آن را رویکرد آمریکا برای تشدید موضعگیری خود در قبال ریاض به طمع کسب بیشترین مقدار از اموال و ثروت های نفتی آمریکا تفسیر می کنند؛ اموالی که آب را از لب و لوچه ترامپ در همه سخنرانی هایش در ارتباط با پادشاهی آل سعود آویزان کرده است.

ماموریت بن سلمان برای یافتن سپر بلایی به منظور شستن دست های خود از ننگ رسوایی قتل یکی از مخالفانش به این شیوه وحشیانه غیرممکن است زیرا براساس اطلاعات درز کرده از ترکیه، همه سرنخ ها به این احمق ختم می شود.

خاندان سعودی از این وضعیت شرم آور برای عربستان خوشش نیامده است و این وضعیت خاندان سعودی را به بازنگری در وضعیت بن سلمان مورد پیگرد به اتهام قتل (خاشقجی) سوق داده است و از این رو بود که روزنامه فیگارو به نقل از یک مسئول فرانسوی "بلندپایه" نوشت که هیئت بیعت سعودی درحال بررسی تعیین جانشین ولیعهد به عنوان مقدمه ای برای عزل ولیعهد و کنار گذاشتن او است.

در هر صورت، دست کشیدن آمریکا از عربستان مطرح نیست، زیرا عربستان از زمان تاسیس خود رکن اساسی سلطه گری آمریکا در منطقه و گاو شیردهی بوده است که تنها بعد از خشک شدن شیرش و پایان تاریخ مصرفش می توان آن را سر برید و شاید ابزارها تغییر کنند اما اهداف تغییر نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین آمریکا جمال خاشقجی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان (+عکس)

جاذبه‌ی گردشگری جدید پروژه نئوم عربستان، هتل و استخری پل‌مانند است که سواحل شمالی و جنوبی یک تالاب را به هم متصل می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، پروژه دیگری از نئوم به‌عنوان بخشی از طرح بلندپروازانه عربستان برای تبدیل منظره‌ی بیابانی این کشور به بهشت گردشگران فاش شده است. این طراحی عجیب‌وغریب و آینده‌نگرانه که «تریام» نام دارد، شامل تفریحگاهی است که به صورت یک هتل و استخر عظیم به طول ۴۵۰ متر برفراز پهنه‌ای آبی ساخته می‌شود.

ساختار پل‌مانند تریام سواحل شمالی و جنوبی یک تالاب را در محوطه‌ای ساحلی از عربستان به هم متصل می‌کند. بخش پل سازه شامل دو بخش خواهد بود. قسمت‌های پایینی، اتاق‌های هتل را که هرکدام دارای کف و سقف شیشه‌ای هستند، در خود جای خواهد داد.

تریام

تریام سواحل شمالی و جنوبی تالابی در عربستان سعودی را به هم وصل می‌کند.

بالای اتاق‌های هتل، استخر بی‌نهایت قرار دارد که همچنین شامل فضای سبز، فضای استراحت، سایه‌بان‌ها و مسیر‌های پیاده‌روی است. امکانات رفاهی و فضای باز مشخصه اصلی پل هستند و سالن بدن‌سازی، حوضچه آب گرم و تفریحاتی مانند غواصی و بادموج‌سواری را شامل می‌شوند. ویدئوی تبلیغاتی نئوم همچنین تراس‌ها و استخر شنایی کوچک‌تر را نشان می‌دهد.

نئوم در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح می‌دهد: «نمای خلاقانه پل از فاصله دور توهمی بصری شبیه غروب خورشید ایجاد می‌کند. طبقات پایین و بالا چشم‌انداز‌هایی سراسرنما از تالاب و آسمان دارند و درحالی‌که امتداد طبیعی خط ساحلی را حفظ می‌کنند، در چشم‌انداز محو می‌شوند.»

بیانیه ادامه می‌دهد: «شکوه بصری تریام با استخر ۴۵۰ متری روی پشت‌بام گسترش بیشتری پیدا می‌کند. از ارتفاع ۳۶ متری بالای سطح دریا، میهمانان به تجربه‌ی شگفت‌انگیز و حس شناوربودن با چشم‌انداز سراسرنمای خیره‌کننده‌ای از تالاب، مرجان‌های پرشور و آب‌های آرام و بی‌انت‌ها که تا افق امتداد دارند، دست پیدا می‌کنند.»

تریام توسط مارک فاستر گیج، بشایر بامحسن و جو تابت طراحی شده است و از شهر لاین که در خلیج عقبه ساخته می‌شود، فاصله زیادی ندارد. بخش اعظم توسعه عربستان سعودی ازجمله پروژه‌های الانان، زینور و زاردون در همین منطقه متمرکز است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضعیت پل فرانسیس اسکات پس از برخورد کشتی (فیلم)
  • وزیر دفاع آمریکا : وضعیت غزه فاجعه انسانی است
  • لحظه برخورد کشتی با پل ۱۰ کیلومتری | سقوط هولناک خودروها به دریا و مرگ چندین نفر + فیلم
  • تصاویر برخورد کشتی با پل ۱۰ کیلومتری | سقوط هولناک خودروها به دریا و مرگ چندین نفر
  • هشدار آلمان به اسرائیل در خصوص حمله جدید | مردم نمی توانند به یکباره ناپدید شوند
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • عکس| استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان
  • حمایت آرژانتینی‌ها از مردم فلسطین
  • استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان (+عکس)