Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@10:49:01 GMT

بیانیه گروه ویژه اقدام مالی درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۸۰۵۳

بیانیه گروه ویژه اقدام مالی درباره ایران

رویداد۲۴ این تصمیم علیرغم اصرار شدید نمایندگان دولت آمریکا و معدودی از متحدین آمریکا برای پایان بخشیدن به تعلیق و وضع مجدد اقدامات مقابله‌ای اتخاذ گردید.

در ابتدای این بیانیه ضمن اشاره به اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران از جمله تصویب نهایی اصلاحیه قانون مقابله با تامین مالی تروریسم و نیز تصویب سایر لوایح در مجلس شورای اسلامی، در عین حال بیان می‌دارد که همچون سایر کشورها، FATF فقط مصوبات «نهایی» را مورد توجه قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
زمانی که بقیه لوایح قانونی هم نهایی شدند، FATF هر چهار مصوبه را بررسی نموده و مشخص می‌نماید که آیا آن‌ها در راستای استاندارد‌های این نهاد هستند یا خیر.

بیانیه همچنین درخواست‌های ۹ گانه در بیانیه قبلی خود را تکرار نموده و درخواست تکمیل اقدامات ذیل این موارد را مطرح می‌کند. لازم بذکر است که از نظر دستگاه‌های درگیر اجرای این موارد، بسیاری از آن‌ها تکمیل شده اند لیکن از آنجائی که مصوبات قانونی هنوز نزد شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نهایی نشده اند، از نظر این نهاد این اقدامات کامل و نهایی محسوب نمی‌شوند.

اعضای گروه ویژه اقدام مالی در ادامه این بیانیه از اینکه هنوز بسیاری از اقدامات ایران در اجرای برنامه اقدام تکمیل نشده اند، اظهار ناامیدی کرده و انتظار دارند که ایران به سرعت در مسیر اصلاح و تکمیل اقدامات باقیمانده گام بردارد. FATF همچنین انتظار دارد که ایران تا فوریه ۲۰۱۹ (بهمن ماه آتی)، قوانین مورد نظر را همگام با استاندارد‌های این نهاد لازم الاجرا نموده و در غیر اینصورت FATF گام‌های بیشتری برای حفظ نظام مالی بین المللی در برابر ریسک‌های ناشی از کاستی‌های رژیم مبارزه با پولشوئی و تامین مالی تروریسم برخواهد داشت. بند آخر بیانیه عمومی این نهاد همچون قبل از دولت‌های عضو این نهاد می‌خواهد که در تعامل با اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی الزامات شناسایی دقیق مشتریان را مدنظر داشته باشند.

تمدید چهارماهه در حالی تصویب شد که از ابتدای هفته جاری، هیات آمریکا براساس دستورالعمل کاخ سفید و همراه با گروه شورای همکاری خلیج فارس و آرژانتین بعنوان اعضای اصلی و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی بشدت تلاش می‌کردند که اقدامات مقابله‌ای را که از تیرماه ۱۳۹۵ و در حین اجرای برنامه اقدام این نهاد از سوی کشورمان، تعلیق شده بود را مجددا برقرار سازند. این تلاش‌ها با حمایت جدی اکثریت قاطع اعضای این گروه و تاکید بر اینکه نباید تصمیمات فنی از مسائل سیاسی تاثیر بپذیرند، ناکام ماند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گروه ویژه اقدام مالی پاریس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران

به گزارش همشهری آنلاین، معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها بود.
محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران، گفت: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها بود.


وی همچنین با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دهقان ادامه داد: اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود؛ فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

وی یادآورشد: رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بستر برخی از اقدامات ما بوده و مسیر خود را طی می‌کند. ما در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

کد خبر 845179 منبع: فارس برچسب‌ها ارتباطات - حقوق بین‌الملل ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سفارت سوریه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • هشدار تهدیدآمیز ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده نگیرید
  • هشدار ایران به گروه ۷
  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم
  • بیانیه ۶ هزار و ۴۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور در حمایت از اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران