Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری- ایرنا- نخستین کمپ یک هفته‌ای کارآفرینی کشور عصر جمعه با حضور حدود یکصد دانشجو و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان های شمالی در آمل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت کنندگان در این کمپ کارآفرینی که از دانشجویان فعال در کسب و کارهای جدید هستند، در پنج کارگاه تخصصی با حضور مدرسان مطرح و بنیانگذاران استارت آپ های کشوری تئوری های ایجاد کسب و کارهای نوین را آموزش می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه شمال آمل در این مراسم گفت که شرکت کنندگان در این دوره در کارگاههای مدیریت کسب و کار استارت آپی، کارگاه استارت آپی، کارگاه استراتژی، تولید محتوا دربازار، کارگاه ساخت ربات های نرم افزاری و رویدادهای کارآفرینی شرکت می کنند.
وی جذب واحدهای فن آور، پیگیری تاسیس شرکت های بازرگانی دانش بنیان در رشته های مختلف تخصصی به منظور انتقال فناوری شرکت های دانش بنیان مراکز و برقراری تعامل با بخش خصوصی و نیز سرمایه گذاران و تجار و کارخانه داران را از اهداف مهم برگزاری کمپ یک هفته ای اعلام کرد.
خراسانی افزود: همکاری دانشگاهها با پارک های علم و فناوری و حضور مراکز رشد در کنار دانشگاههای بزرگ، فرایندی را شکل می دهد که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه مازندران هم در این مراسم گفت: نسل چهارم دانشگاهها در کشورهای همتراز ایران در سال های اخیر به سمت درآمدزایی از طریق ایجاد کسب و کار و کارآفرینی گام برداشتند و بی توجهی به این امر مهم به تعطیلی دانشگاهها خواهد انجامید.
حسنعلی آقاجانی با اعلام این که انتظار درآمد شهریه ای از دانشجو برای پیشبرد امور جاری و دیگر فعالیت ها جوابگو نخواهد بود، افزود: متاسفانه از میان 150 دانشگاه معتبر درمازندران هیچ یک کیفیت کار و خلق ثروت و ایجاد کارآفرینی ندارند.
مدیرسابق مرکز رشد دانشگاه مازندران ادامه داد: شاید دیدگاه درآمدی با تکیه بر شهریه در کوتاه مدت دارای سود و صرفه باشد، اما در دراز مدت هم برای کشور و هم خود دانشگاهها آسیب زا خواهد بود.
آقاجانی گفت: اکنون دانشگاهها باید در کنار مسایل تئوری، دانشجویان را به گونه ای تربیت کنند تا آنان در تولید علم سهیم شوند و اینگونه نباشد که اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به مهم ترین دغدغه دولت تبدیل شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه مازندران بر ضرورت برقرار ارتباط میان صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: همچنان دیوار بلند و کاملا ضخیم میان این دو وجود دارد و دانشگاه صنعت را قبول ندارد و در مقابل صنعتی ها نیز یافته های دانشگاهها را پذیرا نیستند.
آقاجانی با بیان این که رتبه ایران در سال میلادی جاری 124 در میان 189 کشور دنیا در زمینه راه اندازی کسب و کار است، گفت: متاسفانه فرایند ایجاد کسب و کار از جمله اخذ مجوز از مدیران مربوطه دولتی و استعلام ها طولانی و بعضا خسته کننده است و این وضعیت باعث دلسرد شدن نسل جوان می شود که به دنبال این نوع کسب و کارها برای ایجاد شغل هستند.
7327/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كارآفريني مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی در پست‌های پایین جایگزین انسان‌ها می‌شود
  • رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است
  • نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC - ۲۰۲۴) برگزار می‌شود
  • برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد یک دانشگاه هوشمند
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • سرکوب تظاهرات دانشجویی در اروپا پس از رد آتش بس
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • دانشگاه‌های اسپانیا به جنبش جهانی حمایت از فلسطین پیوستند
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی