Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:44:39 GMT

صدور بیش از ۴۳ هزار ویزای اربعین در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۸۵۰۳

صدور بیش از ۴۳ هزار ویزای اربعین در تبریز

مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: بیش از ۴۳ هزار روادید برای زائران اربعین آذربایجان شرقی و  آذربایجان غربی در شهر تبریز صادر شده است.

امیر روحی افزود: آخرین آمار ثبت نامی در سامانه سماح ۵۲ هزار نفر است که ۱۶هزار و ۲۵۰ نفر متعلق به آذربایجان غربی و مابقی از استان آذربایجان شرقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعداد ویزاهای صادر شده در کنسولگری موقت عراق مستقر در تبریز ادامه داد: تا امروز ۴۳ هزار ویزا برای متقاضیان سفر اربعین حسینی صادر شده که ۳۰ هزار ویزا مربوط به زائران آذربایجان شرقی و بقیه مربوط به زائران آذربایجان غربی است.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ویزای زائران اربعین حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از تحویل مدارک به شرکت مرکزی کارگزاران اربعین صادر می‌شود، ادامه داد: اگر تاخیری در صدور روادید رخ دهد به دلیل نقص مدارک یا تحویل دیرهنگام آژانس‌های زیارتی است که برای رفع این مشکل حتی در روزهای تعطیل با افزایش کارکنان زمان صدور ویزا را به ۴۸ ساعت نیز رسانده ایم.

وی ضمن توصیه به زائران اربعین تصریح کرد: صدور ویزا تا ۲ روز قبل از اربعین، یعنی تا روز یکشنبه ۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت اما زائران آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تقاضای دریافت ویزا را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با تشریح مراحل ثبت نام ویزای اربعین خاطرنشان کرد: مراحل درخواست با ثبت نام اینترنتی از طریق درگاه www.samah.haj.ir آغاز می شود و سپس متقاضیان با انتخاب یکی از ۱۷۰ مرکز کارگزاری مجاز صدور ویزا برای تحویل مدارک و تکمیل ثبت نام مراجعه می کنند.

وی در پایان ابراز داشت: در این مراکز برای هر روادید ۲۳۵ هزار تومان دریافت می شود و گذرنامه ها به همراه مدارک به نمایندگی موقت سفارت عراق در تبریز تحویل و در نهایت ویزا صادر می شود.

کد خبر 4434961

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی روادید اربعین اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان کرمانشاه بوشهر مشهد یاسوج خبرگزاری مهر شهرکرد خرم آباد شیراز مرز مهران خطبه های نماز جمعه مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد؛ به دلیل نبود امکانات زیرساختی، رفاهی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، حضور بانوان تا برطرف شدن این معایب در ورزشگاه ممنوع است.

در بخشی از نامه سازمان لیگ فوتبال آمده است:
بنابر مشکلات رفاهی مشاهده شده در رویه مهمان پذیری بانوان، نواقص مرتبط با زیر ساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • جزئیات انجام نخستین پرواز حج تمتع از فرودگاه تبریز
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی