Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبری فاکس نیوز آمریکا مدعی شد به شواهدی دست یافته است که نشان می دهد ایران محموله جدیدی از تجهیزات نظامی پیشرفته را برای حزب الله لبنان ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فاکس نیوز روز جمعه در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی و غربی ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران، ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته برای حزب الله لبنان را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای این گزارش، محموله جدیدی که ایران به لبنان فرستاده است، شامل تجهیزات سیستم مکان یابی جهانی (جی پی اس) است که حزب الله را قادر می کند تا راکت هایی را که پیش از این قابلیت کنترل نداشته اند، به موشک هایی با هدایت دقیق تبدیل کند.

بنا بر این گزارش، یکی از این پروازها ی ایرانی که حامل تجهیزات مذکور بوده است، سه روز پیش در لبنان فرود آمده است.

وزارت امور خارجه ایران پیش از این بارها ادعای ارسال اسلحه یا تجهیزات ساخت سلاح از ایران به لبنان را تکذیب کرده است.

ماه گذشته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این اخبار دروغ را نشانگر تشدید جنگ روانی کانون های ضد ایرانی و معاند توصیف کرده بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم

یونان روز دوشنبه گزارش‌ها مبنی بر ارسال سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، «پاولوس ماریناکیس» سخنگوی دولت یونان تصریح کرد که هیچ اقدامی انجام نخواهد شد که توانایی بازدارندگی این کشور را به خطر بیندازد.

پیشتر روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» مدعی شده بود که دولت آتن با فشار قابل توجهی برای ارسال سامانه‌های پاتریوت آمریکایی و اس-۳۰۰ روسیه به اوکراین مواجه است.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین اظهار داشته که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

وی گفت: «می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند، اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»

سخنگوی دولت یونان ادامه داد: «ما قبلاً کمک‌های ملموسی به اوکراین ارائه کرده‌ایم. با این حال، باید تاکید کرد که هیچ اقدامی انجام نخواهد شد و من بر این موضوع تاکید می‌کنم ارسال پدافند موشکی به اوکراین می‌تواند حتی از راه دور قابلیت‌های بازدارندگی یا پدافند هوایی کشور ما را به خطر بیندازد.»

وی افزود: «ما به طور مداوم چنین ادعا‌هایی را در گذشته رد کرده‌ایم و امروز نیز موضع خود را با قاطعیت تکرار می‌کنم.»

در سال ۲۰۲۱ یونان یک موشک‌های ضد هوایی پاتریوت و همچنین ۱۲۰ نظامی را برای کار با این سامانه تسلیحاتی به عربستان سعودی تحویل داد.

ژنرال «کنستانتینوس فلوروس»، رئیس وقت ستاد کل نیرو‌های مسلح یونان در آن برهه گفت که ماموریت نیرو‌های یونانی حفظ صلح و ثبات به ویژه در شرق مدیترانه و خاورمیانه است.

دیگر خبرها

  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها
  • صحنه شکار خودرو نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی تازه تعویض‌شده یک پایگاه اسرائیلی را دوباره منهدم کرد
  • شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!
  • حمله حزب‌الله به تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد+ عکس
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را هدف قرار داد