Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان مسائل حقوقی به یک روزنامه آمریکایی گفته‌اند تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ممکن است به مبادله کالا‌های انسانی با ایران لطمه می‌زند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، کارشناسان مسائل حقوقی و تحلیلگران بین‌المللی گفته‌اند تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به دلیل هدف قرار دادن یک بانک ممکن است به مبادلات کالا‌های انسانی با این کشور صدمه بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند روز پیش اعلام کرد ۲۰ شرکت و بانک ایرانی را به بهانه حمایت از بنیاد تعاون بسیج به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته «بانک پارسیان» که به همین بهانه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته از جمله نهاد‌های موثر در مبادلات کالا‌های انسانی با ایران است. تحلیلگران گفته‌اند تحریم‌های جدید خزانه‌داری آمریکا ممکن است به دلیل هدف گرفتن این بانک، صادرات غذا و دارو به ایران را با اخلال مواجه کنند.

«آدام اسمیث» که قبلاً مشاور وزیر خزانه‌داری آمریکا بوده است گفت: «این تحریم‌ها، تأمین پول برای پروژه‌های انسانی را دشوارتر خواهد کرد. از این بابت بسیار متأسفم.»

وال‌استریت‌ژورنال نوشته مسئله که از اهمیتی منحصر به فرد برخوردار است توجیهی است که خزانه‌داری آمریکا برای تحریم‌ها آورده است. آن‌طور که از بیانیه خزانه‌داری آمریکا برمی‌آید این شرکت‌ها به خاطر اقدامات خودشان تحریم نشده‌اند بلکه به خاطر آن تحریم شده‌اند که یک شرکت سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاری در پارسیان و دو شرکت دیگر منتفع شده است. خزانه‌داری آمریکا گفته عواید ناشی از این سرمایه‌گذاری وارد شبکه‌ای شد که از بسیج حمایت می‌کنند.

«اریش فراری»، بنیانگذار شرکت حقوقی Ferrari & Associates PC گفت: «بین بانک پارسیان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی [که این بانک به خاطر ارتباط با آن تحریم شده] با هشت واسطه ارتباط وجود دارد.»

تحریم‌هایی که آمریکا اعلام کرده دارایی‌های شرکت‌های مورد نظر در آمریکا را مصادره کرده و مبادله اشخاص آمریکایی با آن‌ها را ممنوع می‌کند. یک سخنگوی خزانه‌داری آمریکا از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم ایران دشمنی آمریکا تحریم دارو خروج از برجام بنیاد تعاون بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان هجدهمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله | چه کسانی می توانند متقاضیان خرید شمش طلا باشند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس شیوه‌ نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، هجدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می تواند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

زمان هفدهمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله مشخص شد | جزئیات حراج خرد و حراج عمده

گفتنی است، مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

«فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «خرده فروشان طلای آبشده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» و «بانک عامل با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» می‌توانند متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران باشد.

کد خبر 844423 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران مرکز مبادله ارز و طلا

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • آغاز اولین حراج سکه در سال جدید از ساعت ۱۲ امروز
  • اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران
  • اعلام زمان هجدهمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله | چه کسانی می توانند متقاضیان خرید شمش طلا باشند؟
  • آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله
  • آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله | هر متقاضی چند سکه می تواند خریداری کند؟
  • آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط