Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حسین زادگان جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ثبت نام این تعداد زایر مشتاق را رکورد شکنی توصیف و پیش بینی کرد که آمار ثبت نام تا اربعین حسینی به بیش از 50 هزار نفر برسد.
جانشین ستاد اربعین حسینی مازندران همچنین گفت که تاکنون برای 38 هزار نفر از زایرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، روادید سفر به عراق صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آمارهای رسمی، پارسال در مجموع 43 هزار مازندرانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کرده بودند.
مشتاقان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در سال جاری تا یک روز قبل از اربعین فرصت دارند تا در سامانه سماح ثبت نام کرده و با دریافت روادید به عتبات عالیات مشرف شوند.
** برپایی 11 موکب با کمک های مردمی
جانشین ستاد اربعین حسینی مازندران همچنین از برپایی 11 موکب برای خدمات رسانی به زایران خبر داد و گفت که یک موکب در مرز مهران و 10 موکب دیگر در خاک کشور عراق مستقر شده است.
وی خدمات رسانی یکسان برای تمامی زائران کربلای معلی و واگذاری موکب های ستاد اربعین حسینی به خود مردم را هدف مهم تشکیل این ستاد برشمرد و افزود: موکب های ستاد اربعین حسینی مجهز به امکاناتی نظیر خودرو های آتش نشانی، آمبولانس، کانکس یخچال دار حمل گوشت، تانکر آب، تانکر سوخت، موتور برق و جرثقیل هستند که همه آنها از محل کمک های مردمی و بدون اختصاص بودجه دولتی تامین شده است تا به زائرین اربعین خدمات رسانی کنند.
معاون استاندار مازندران با اعلام این که حدود 102 دستگاه کامیونت و تریلی برای حمل کالا، تجهیزات اسکان و تغذیه در عراق به کار گرفته شده است، گفت: پیاده روی اربعین به عنوان حرکتی مردمی،خودجوش، بازدارنده، اثرگذار و در کانون توجه جهانی قرار دارد.
حسین زادگان با قدرانی از نیرو های امنیتی ، انتظامی و سپاه کربلا مازندران افزود: قیمت کرایه تمام اتوبوس ها کاملا از سوی کمیته حمل و نقل کنترل شده و کمیته های امنیتی و نیروی انتظامی نیز وظایف بررسی پاسپورت ها و همچنین کنترل اتوبوس ها و سلامت رانندگان را برعهده دارند.
وی ادامه داد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در صورت بروز هرگونه تصادف و حادثه ای برای زائران در داخل کشور عراق، وارد عمل می شود و رسیدگی به حوادث مربوط به داخل ایران و تا مرزها نیز به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.
جانشین ستاد اربعین حسینی مازندران از فعالیت حدود یکهزار نفر در ستاد اربعین استان در زمینه ارائه خدمات به زائران کربلای معلی خبر داد و گفت: این افراد خدماتی همچون سلف سرویس غذا و اسکان زائران در مرز خسروی را برعهده دارند.
حسین زادگان با تاکید بر این که امنیت، آسایش و بهداشت زائران برای متولیان موکب اربعین حسینی استان از هر چیز دیگری مهم تر است، افزود: در کنار توجه به این موارد، در راستای توجه به ابعاد فرهنگی پیاده روی اربعین نیز نسبت به تهیه و توزیع بروشورها و کتابچه های راهنمای فرهنگی در بین زائران اربعین اقدام شده است.
** توصیه ستاد اربعین به زایران
جانشین ستاد اربعین حسینی مازندران به زایران و مشتاقان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی توصیه کرد تا فریب افراد سودجو و کسانی را که می خواهند گذرنامه جعلی به آن ها بدهند ، نخورند و گذرنامه خود را حتما از پلیس مهاجرت و گذرنامه دریافت کنند.
وی با تاکید بر این که متقاضیان حتما برای دریافت روادید از مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند، هشدار داد: امکان تشخیص مدارک جعلی از طریق سامانه های پلیس وجود دارد و حتما با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
بر اساس روند قانونی موجود، متقاضیان سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی اول باید با مراجعه به سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir ابتدا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و پس از واریز وجوه مربوط به صدور روادید و بیمه، به یکی از 230 دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان مراجعه تا فرایند صدور ویزای خود را تکمیل کنند.
ویزای متقاضیان مازندرانی و گلستانی در کنسولگری موقت عراق در مازندران صادر می شود.
امسال هم جهت تسهیل در امور اعزام زائران اربعین حسینی و جلوگیری از ازدحام و تخلف، صدور ویزا هم به صورت انفرادی و هم گروهی تا سقف پنج نفر صادر می شود.
جانشین ستاد اربعین حسینی مازندران همچنین به زایران توصیه کرد در داخل کشور و قبل از خروج از مرز در صورت بروز هرگونه مشکلی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرند و اگر در آن سوی مرز دچار مشکلی شدند حتما به کنسولگری یا سفارت جمهوری اسلامی مراجعه کنند تا مساله پیگیری شود.
حسین زادگان همچنین با اعلام این که فرایند صدور ویزا برای زایران کربلای معلا تا یک روز قبل از اربعین ادامه دارد، از زایران و تمامی شهروندان خواست تا هرگونه مشکل و تخلفی را به سامانه این ستاد اطلاع دهند.
ستاد زائران اربعین حسینی استان مازندران شماره پیامکی 50002010011201 را برای پاسخگویی بهینه به انتقادات، شکایات و پیشنهادات مردمی اختصاص داده است. ‎
زائران حسینی می توانند از طریق این شماره پیامکی؛ دیدگاه ها، نظرات و شکایات خود را به این ستاد اعلام کنند.
1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تغذیه حمل و نقل کمک های مردمی گوشت مرکز فوریت های پلیسی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور