Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@11:18:45 GMT

راههای افزایش تمرکز کودک دانش آموز

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۸۸۲۴

داشتن تمرکز و توجه برای یادگیری کودکان امری ضروری است، چراکه فقدان تمرکز موجب افت تحصیلی آن‌ها در مدرسه می‌شود. ناطقان: بسیاری از دانش آموزان به علت نداشتن تمرکز، سر کلاس درس قادر به یادگیری نیستند و همین امر موجب عقب افتادن از درس‌ها و افت تحصیلی آن‌ها می‌شود و تأثیرات مخربی را در آینده برای کودکان به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احتمال دارد که معلم فرزندتان به شما اطلاع دهد که وی در کلاس درس تمرکز ندارد، شاید هم خود شما متوجه این امر شده‌اید. نگران نشوید، چرا که با دانستن برخی از علت‌های فقدان تمرکز دانش آموز سر کلاس، می‌توان این مشکل را به راحتی حل کرد.

بیشتر دانش آموزان با آن که با دقت و تمرکز سر کلاس درس حاضر می‌شوند، اما در موقع تدریس معلم پس از چند دقیقه حواسشان کاملاً پرت می‌شود و زمانی هم که به خود می‌آیند چند دقیقه‌ای از وقت کلاس گذشته است، درحالی که آن‌ها ذهن خود را با افکار پراکنده مشغول کرده بودند.
مریم رجبی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار  حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از بیشترین مشکلاتی که دانش آموزان، والدین یا مربیان با آن روبرو هستند، فقدان تمرکز و توجه بچه‌ها و تلاش برای افزایش دقت و تمرکز در آن‌ها است، در این شرایط رفتارهای سرزده، اعمال بدون فکر، حواس پرتی، بیش فعالی و فقدان تمرکز و توجه جزئی از مشکلات قابل توجه در کودکان به حساب می‌آیند.
راه‌های افزایش توجه و تمرکز در دانش آموزان

وی با بیان اینکه اولین گام پیشنهادی درگیر کردن کودک با هنرهای خلاق و گویا نظیر نقاشی و طراحی است، تصریح کرد: این فعالیت‌ها نیازمند آن است که کودک در مکانی بنشیند و برای مدت زمانی که مشغول انجام این فعالیت است، تمرکز کند، حتی می‌توان فعالیت‌های کودک در این زمینه را نیز به مجسمه سازی و کاردستی گسترش داد.

رجبی بیان کرد: بعضی از کودکان در انجام این نوع فعالیت‌ها بسیار مشتاق هستند، بنابراین می‌توان با گذاشتن مدل‌هایی چون هواپیما یا ماشین در مقابل آن‌ها این فعالیت‌ها را برای آن‌ها جذاب تر کرد.

وی با بیان اینکه گوش دادن به داستان راه دیگری است که برای افزایش قدرت تمرکز کودکان پیشنهاد می‌شود، ادامه داد: از کودک خود بخواهید تا به یک داستان ضبط شده گوش فرا دهد و آن را برای شما توضیح دهد، این کار را می‌توان با توجه به سن کودک و میزان رشد او به روش‌های مختلف انجام داد.

رجبی افزود: سومین گام برای افزایش قدرت تمرکز در کودک، استفاده از پازل و جدول‌های مخصوص به گروه سنی مناسب است.

وی با بیان اینکه حل کردن جدول و مرتب کردن پازل قدرت تمرکز و توجه در کودک را تقویت می‌کند، ادامه داد: حل جدول توجه کودک نسبت به کلمات و نظم و ترتیب دهی در او را افزایش می‌دهد، همچنین مرتب کردن پازل توجه کودک برای تشخیص شکل اشتباه و تلاش برای یافتن تصویر درست را بالا می‌برد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: افزایش تمرکز ، کودک ، دانش آموز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش تمرکز کودک دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

محمدصادق معتمدیان رو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث ‌راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آدربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوین نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات سیدمحسن حمزه لو تقدیر و رسول عطایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی استان معرفی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد