Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@23:44:19 GMT

بهترین جایگزین برای مولتی ویتامین‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۸۹۷۴

رئیس بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد گفت: متاسفانه مصرفی مولتی ویتامین‌ها در ورزشکاران و آمپول‌های مکمل در سالمندان جذابیت‌های زیادی دارد. ناطقان: بهزاد فرخانی رئیس بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد گفت: در بسیاری از اوقات افراد از داشتن یک تغذیه سالم خودداری و این درحالیست که مصرف قرص و یا آمپول مکمل را جایگزین آن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




دکتر بهزاد فرخانی، افزود: گاهی اوقات شخص دچار کمبود ویتامین است و باید کمبود ویتامین وی از طریق قرص‌های مکمل جبران شود اما در بسیاری از اوقات تعدادی از افراد این قرص‌ها را به صورت خودسرانه مصرف می‌کنند و ضررهای زیادی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: مصرف خودسرانه ویتامین‌های A ، D ، E ، K در قسمتهای مختلف ذخیره شده و موجب آسیب رساندن می‌شود بطوریکه مصرف بیش از حد ویتامین D حتی موجب رسوب کلسیم در قلب می‌شود.

فرخانی ادامه داد: متاسفانه مصرفی مولتی ویتامین‌ها در ورزشکاران و آمپول‌های مکمل در سالمندان جذابیت‌های زیادی دارد.

وی تصریح کرد: ویتامین‌هایی همچون ویتامین B در تمامی مواد غذایی همچون گوشت و حبوبات وجود دارد و فردی که این مواد را مصرف کند نیاز نیست تا قرص‌های ویتامین B را مصرف کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر اغلب مواد غذایی موجود در سبد خانواده‌ها سیب زمینی، برنج و نان شده است این درحالیست که جای موادی همچون سبزی و میوه غایب است.

وی تاکید کرد: به شهروندان پیشنهاد نمی‌کنم که به دنبال میوه گران قیمتی همچون آناناس باشند بلکه مصرف میوه‌ای همچون سیب نیز بسیار باارزش است چراکه بیشتر مواد مغذی و املاح را با خود دارد. منبع: افتاب برچسب ها: جایگزین ، مولتی ویتامین ها ، سالمندان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جایگزین مولتی ویتامین ها سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد ریواس نخورند

مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان  منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می‌توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین‌های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان موجب ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست‌های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

مردانی افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی‌های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آن‌ها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می‌کنند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: همچنین وجود ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: البته در هنگام مصرف این گیاهان می‌بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور نمونه در مصرف قارچ‌های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ‌ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و ضرورت دارد قارچ‌ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • نسخه جدید خودروی محبوب مولتی‌میلیاردر‌های ایرانی + عکس
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • این افراد ریواس نخورند