Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع رسانه ای مدعی شده اند که جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس قندهار در یک توطئه به دست محافظین فرمانده ناتو کشته شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در روایتی از این رویداد نوشته است که جنرال میلر، رئیس عمومی نیروهای ناتو برای یک نشست امنیتی برای تأمین امنیت انتخابات به ساختمان ولایت قندهار رفته و با جنرال عبدالرازق و چند مقام ارشد امنیتی دیگر جلسه گذاشته بود اما وی با عوض کردن موضوع تامین امنیت انتخابات، به مسائل دیورند اشاره می‌کند و از جنرال عبدالرازق می‌خواهد که در موضوعات سیاسی و حصار کشی در مرز دیورند از سوی پاکستان، مداخله نکند که با واکنش تند جنرال رازق روبه‌رو می‌شود و مشاجره لفظی صورت می‌گیرد که جنرال عبدالرازق جلسه را پایان یافته اعلام کرده و از اطاق بیرون می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این اتفاق، میلر هم با محافظانش از اطاق بیرون شده و در حالی که به شدت خشمگین بود، لحظه‌ای با محافظانش در یک گوشه می ایستد و گویی تصمیم مهمی می‌گیرند، و چند لحظه بعد نارنجک دودی پرت می‌شود و تیر اندازی صورت می‌گیرد.

برخی تحلیلگران معتقدند دست داشتن محافظین والی قندهار در این ترور کاملا بی‌اساس است؛ زیرا با ورود فرمانده ناتو به قندهار، حتی شهر تعطیل شده بود و افغان‌ها درون ساختمان ولایت قندهار نیز اجازه حمل سلاح نداشتند.

از سوی دیگر، فيلمبردار تلویزیون ملی بنام «سلیم» که در حال تصویر برداری بود نیز توسط آمریکایی ها کشته می شود و دوربينی که تمامی موضوعات جنگ را ضبط نموده بود تاکنون ناپدید است.

قابل ذکر است که در حمله تروریستی روز پنجشنبه به ساختمان ولایت قندهار، «عبدالرازق اجکزی» فرمانده پلیس و «عبدالمومن حسین خیل» رئیس اداره امنیت ملی قندهار کشته و چند نفر از مسئولان این ولایت نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولایت قندهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن در کرمانشاه/ متهم در محل جنایت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن دیگر در مرکز استان خبر داد و گفت : متهم ۱۷ ساله در محل ارتکاب جنایت دستگیر شد .

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا یاری اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۰ دوشنبه ششم فروردین و پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری میان چند نفر در شهرک مسکن کرمانشاه، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران کلانتری ۲۲ ظفر مشخص شد درگیری میان ۴ نفر رخ داده که یکی از آن‌ها با سلاح سرد ۳ نفر دیگر را مجروح کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به دستگیری فرد مهاجم در صحنه درگیری و انتقال افراد مجروح به مراکز درمانی گفت: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد یکی از افراد زخمی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه طبق اظهارات افراد حاضر در محل درگیری، اختلاف حساب میان این ۴ نفر عامل ایجاد درگیری بوده است، گفت: متهم دستگیر شده برای مشخص شدن علت دقیق حادثه تحت بازجویی قرار دارد.

کد خبر 739474

دیگر خبرها

  • پیام ضبط شده فرمانده حماس پس از ادعای اسرائیل در مورد ترور مروان عیسی
  • پیام ضبط شده فرمانده حماس پس از ادعای اسرائیل در مورد ترور مروان عیسی | درخواست مهم محمد الضیف از جهان اسلام
  • اسرائیل رسما ترور مرد شماره ۳ حماس را گردن گرفت
  • اسامه حمدان: شهادت فرمانده حماس تایید نشده است
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در ترور یک فرمانده حماس
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن در کرمانشاه/ متهم در محل جنایت دستگیر شد
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • دستگيری يکی از اعضای جيش الظلم در هرمزگان