Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تأسیس مؤسسه آموزش و پرورش اسلامی (مدارس المهدی عج) سخنرانی کرد.
 
وی از عدم توجه به سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش در کشورهای عربی و اسلامی انتقاد کرد و گفت: «به جای اینکه اموال در کشورهای اسلامی در راستای تعلیم و تربیت هزینه شود، صدها میلیارد دلار برای ایجاد جنگ‌های نیابتی هزینه می‌شود که هدف از این جنگ‌ها حفظ رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلیاردها دلار برای راضی کردن «دونالد ترامپ»، [رئیس جمهوری آمریکا] حیف و میل می‌شود».
 
سید حسن نصرالله به شرایط غزه اشاره کرد و گفت که رژیم صهیونیستی شرایطی را برای اهالی غزه فلسطین تحمیل کرده که جز گزینه مقاومت گزینه دیگری ندارند و آنچه در روزهای آینده رخ خواهد داد برای منطقه و غزه مهم خواهد بود.
 
وی به قضیه ناپدید شدن «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی منتقد آل سعود اشاره کرد و گفت مسئله ربایش، شکنجه، قتل و مُثله کردن خاشقچی با ارّه تقریبا قطعی شده است.
 
سید حسن نصرالله افزود: « از ابتدای این حادثه تلاش کردیم که بر این مسئله نظاره‌گر باشیم [تا نتایج تحقیقات مشخص شود]. ولی این حادثه‌ای است که می‌توان از آن استفاده کرد. واضح است  این حادثه در حال بزرگ شدن است و دولت ترامپ شدیدا درگیر آن است و حکام سعودی در شرایط سختی هستند»
 
او سعودی‌ها را خطاب قرار داد و گفت که الآن وقت مناسبی برای اتخاذ موضع شجاعانه در ارتباط با جنگ علیه یمن و آتش بس در همه جبهه‌ها است تا به یمنی‌ها اجازه داده شود به سمت راه حل سیاسی و آشتی ملی حرکت کنند.
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای از جنگ سعودی‌ها علیه یمن در حال فروپاشی است به ویژه بعد از حادثه خاشقچی. تصویر پادشاهی سعودی در دنیا به گونه‌ای بد است که در صد سال گذشته سابقه نداشته است».
 
سید حسن نصرالله در مورد ادعای برخی  مبنی بر دخالت ایران در تشکیل کابیته دولت لبنان گفت که تهران هیچ دخالتی در این کشور چه از دور و چه از نزدیک ندارد.
 
وی افزود: «اینکه گفته می‌شود قیمومیت ایرانی خواسته دولت لبنان تشکیل شود؛ نشان به این نشان که من [نصرالله] با جبران باسیل [وزیر امور خارجه] دیدار کرده و بر ضرورت تشکیل دولت و لزوم امتیازدهی قبل از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرده‌ام، [صحت ندارد و باید گفت] که نه چنین دیداری صورت گرفته و نه چنین صحبتی رد و بدل شده است؛ و نه ما بر جریان ملی آزاد یا نخست وزیر چیزی را دیکته کرده‌ایم. تشکیل دولت  مسئله داخلی لبنان است».
 
سید حسن نصرالله همچنین این ادعا که تشکیل حکومت در عراق ماحصل توافق ایران و آمریکا بوده را رد کرد و گفت که آنچه در عراق رخ داد، اراده «عراقی‌های ملی‌گرای واقعی» و شکست سیاست‌های آمریکا در این کشور بود.
 
او در مورد تشکیل دولت لبنان نیز گفت که این کشور شاهد پیشرفت قابل توجهی در این زمینه بود ولی همچنان برخی موانع در رابطه با توزیع وزارت‌خانه‌ها وجود دارد.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی پس از نشست مشترکی که با روسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی داشت، اظهار کرد: در دنیای ورزش، ورزشکاران قلب جامعه قهرمانی آن کشور هستند و اگر آن قلب از کار بیافتد، مدیریت معنایی ندارد. ما سلسله نشست‌هایی در بخش‌های مختلف ورزش کشور داریم برگزار می‌کنیم و این دومین جلسه با نمایندگان قهرمانان و روسای کمیسیون فدراسیون‌های ورزشی بود. هدف اصلی این بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مطرح شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران در نشست‌هایی که با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری داشتند، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و ما هم در این راستا و باتوجه به تاکید رئیس جمهور، جلسات خود را بیشتر کردیم تا دغدغه‌ها مطرح شود. این افراد نمایندگان قهرمانان هستند و آنها مشکلات خود را مطرح کردند و خودمان هم نسبت به برخی از آنها آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم که شرایطی فراهم کنیم که قهرمانان با بهترین شرایط ممکن، در رقابت‌های بین‌المللی مقام کسب کنند و این نشست‌ها به ارتباط نزدیک مدیران با قهرمانان کمک کند و این ارتباطات می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

هاشمی افزود: اقدامات خوبی برای تسهیلات ورزشکاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد، اما کافی نیست و باید توجه بیشتری داشته باشیم. قرار شد این نشست‌ها فصلی برگزار شود و مسئولیت جمع‌بندی آن نیز بر عهده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است تا یک چارچوبی مشخص شود و فدراسیون‌ها هم توجه لازم را به ورزشکاران داشته باشند. در هر فدراسیون ۶ ورزشکار نماینده ورزشکاران هستند و این ارتباطات نزدیک می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش نظارتی این وزارت‌خانه در امور باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان که مصوب مجلس است، ما باید نقش سیاست‌گذاری و نظارت را پیش ببریم. الان ۳۴ هزار باشگاه در سراسر کشور داریم و مدیریت ورزش کشور باید امور لازم را پیش ببرد. نظارت جزو وظایف ذاتی ما است و منظور ما از نظارت، در چارچوب کلان آن است و دخالتی در امور اجرایی نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستای خصوصی‌سازی، سرخابی‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کند و برای بهتر اجرا کردن آن، باید نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

وی گفت: یکی از کار‌های نظارتی ما در این زمینه بحث قانون فیرپلی مالی است. این قانون در مجلس تصویب شده است و آئین‌نامه‌اش را فدراسیون فوتبال باید در مجمع تصویب کند و نظارت روی اجرای این قانون بر عهده مجموعه ورزش کشور است و نماینده آن، فدراسیون مربوطه است. این نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد و سرخابی‌ها طرفداران بیشتری دارند و امیدوارم این واگذاری و خرید سهام این باشگاه‌ها مبارک سهام‌داران باشد و سهام‌داران دقت کافی و دغدغه لازم را داشته باشند. این دو باشگاه، مردمی هستند و ما کنار مردم هستیم و می‌توانیم زبان مردم برای همه باشگاه‌ها باشیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین