Web Analytics Made Easy - Statcounter

با برگزاری مراسم قرعه کشی ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست مجارستان، همه نگاه‌ها به مصاف حساس حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور و حسین خانی مقابل جردن باروز، ۲ چهره شاخص کشتی آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مراسم قرعه کشی ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ساعتی پیش در بوداپست مجارستان محل برگزاری این رقابت‌ها انجام شد و ۴ نماینده ایران در روز نخست رقبایشان را شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حساس ترین مبارزات روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان، حسن یزدانی نابغه کشتی جهان و دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان در مبارزه نخست که حکم فینال زودرس را دارد باید برابر دیوید تیلور از آمریکا به روی تشک برود.

تیلور ۲ سال پیش و در حالیکه یزدانی به علت سرماخوردگی شدید شرایط نامساعدی داشت موفق شد در جریان جام جهانی کرمانشاه مقابل دیدگان جمعیت انبوه تماشاگران ایرانی حاضر در سالن، برابر یزدانی در دیدار فینال با ضربه فنی به پیروزی برسد؛ اتفاقی که هر چند مانع قهرمانی ایران نشد، اما باعث شد آمریکایی‌ها بخاطر همین پیروزی با ارزش در رختکن خود به شادی بپردازند و نام تیلور با همین پیروزی در جهان بر سر زبان‌ها بیفتد.

این باخت تنها شکست یزدانی طی ۲ سال اخیر در تمامی تورنمنت ها و مسابقات بین المللی بود و از آن پس این کشتی گیر آمریکایی با انگیزه و روحیه ای بالا، بارها با انتشار پست در اینستاگرام خواهان مصافی دیگر با یزدانی شد؛ موضوعی که هجوم کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام وی را بدنبال داشت و با نوشتن"یزدانی پادشاه" باعث گلایه وی در یک مصاحبه شد.

اما این پایان کری خوانی‌های او نبود و وی دقایقی پیش و پس از آنکه مشخص شد باید در دور نخست رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف حسن یزدانی برود، یک مرتبه با قرار دادن عکس یزدانی در کنار تصویر خود و بار دیگر طی متنی زیر عکس خود در اینستاگرام باز هم برای اعجوبه کشتی ایران و جهان خط و نشان کشید، اقدامی نادر که انجام آن در شب قبل از مبارزه آن هم در رقابت های سطح اول مثل قهرمانی جهان کم سابقه است.

تیلور در پست خود در اینستاگرام با اشاره به مبارزه اش با یزدانی که مدت ها منتظر آن بود نوشت:"وقتشه! رقابت های قهرمانی جهان شنبه آغاز می شود. سپاسگزار و آماده به روی تشک می روم. سپاسگزارم از همه کسانیکه کمک کردند در حرفه ام به این نقطه برسم و آماده ام کردند برای هر ثانیه هر مبارزه. من هیچوقت آماده تر از این نبودم و نمی توانم برای مبارزه صبر کنم. اولین مبارزه من برابر حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک از ایران خواهد بود."

البته به نظر می‌رسد اینگونه رفتارهای این کشتی گیر ۲۸ ساله آمریکایی در نخستین تجربه خود در مسابقات قهرمانی جهان بیشتر بدلیل ترس از رویارویی با یزدانی باشد تا قدرت نمایی برابر کسی که کمتر کشتی گیری توانسته مقابلش ۶ دقیقه دوام بیاورد.

اما یزدانی همیشه ثابت کرده مرد عمل است و حرفش را بر روی تشک مبارزه می زند و نه در دنیای مجازی. یزدانی با آمادگی بالای بدنی و انگیزه ای مضاعف بدنبال دومین مدال طلای جهان است و باز هم بر روی تشک مبارزه از همان ثانیه نخست پهلوانانه به هیچ کشتی گیری رحم نخواهد کرد و به تیلور نیز درس بزرگی خواهد داد.


*حسین خانی و مصاف سخت برابر جردن باروز


اما دیگر دیدار حساس میان کشتی ایران و آمریکا در روز نخست رقابت های قهرمانی جهان مبارزه مصطفی حسین خانی کشتی گیر با تجربه تیم ملی و دارنده مدال برنز جهان برابر جردن باروز شاخص ترین چهره آمریکا و دارنده ۵ طلای جهان و المپیک خواهد بود که به احتمال فراوان در دور دوم باید با یکدیگر سرشاخ شوند، حسین خانی این بار با انگیزه  جبران ناکامی‌های گذشته نمی خواهد حریف دست و پا بسته ای مقابل باروز با زیرگیری های انفجاری اش باشد.

بدون شک روز نخست رقابت های قهرمانی جهان تقابل جدی میان کشتی ایران و آمریکا به عنوان ۲ قدرت برتر کشتی جهان خواهد بود، آمریکا از نفراتی با تجربه، عنوان دار و کارکشته در بیشتر اوزان خود بهره می برد و بدنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود در جهان است و ایران نیز به دنبال این است گام نخست را محکم بردارد؛ هر چند کار بسیار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی جهان ۲۰۱۳ در بوداپست دارد.

رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت ۱۲ ظهر امروز (شنبه) آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایران و آمریکا جردن باروز حسن یزدانی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور

میثم زارع که در نیمه‌نهایی نوجوانان جهان با آرون بروکس کشتی گرفته، می‌گوید برنده دیوید تیلور، کشتی‌گیر قلدری است که خوب هم زیرکتف می‌زند. - اخبار ورزشی -

میثم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص مبارزه‌اش با آرون بروکس، قهرمان سال 2023 امیدهای جهان که در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا موفق به شکست دیوید تیلور شد و به عنوان نماینده 86 کیلوگرم آمریکا در المپیک شرکت خواهد کرد، اظهار داشت: در مسابقات نوجوانان 2017 جهان در نیمه‌نهایی با آرون بروکس کشتی گرفتم، با مینیسک پاره، در کشتی قبلی با حریف هندی، شبکیه چشمم هم پاره شده بود و هیچ جا را نمی‌دیدم. این کشتی 10-7 به سود بروکس تمام شد. او درنهایت طلای نوجوانان جهان را گرفت و من هم در آتن برنز گرفتم.

این کشتی‌گیر که چند سال قبل دچار آسیب نخاعی شدید شده بود و حالا با تمام توانش برای ایستادن روی پاهایش تلاش می‌کند، در مورد بروکس گفت: کشتی‌گیر قلدری بود، زورش مثل همه آمریکایی‌ها خیلی زیاد بود و پاهایش خیلی محکم، به راحتی پا نمی‌داد. دیدید که تیلور هم نتوانست از او پا بگیرد. خوب هم زیرکتف می‌زد. انفجاری زیرگیری می‌کند. من مطمئن بودم یک روز عضو تیم ملی آمریکا خواهد شد.

داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد

 

زارع ادامه داد: پیامش را هنوز دارم، سال 2021 به او در اینستاگرام پیام دادم که چرا کشتی نمی‌گیری، گفت خودم را برای المپیک پاریس آماده می‌کنم. گفت که صددرصد تیلور را خواهد برد و به المپیک خواهد رفت. دیدید که همین اتفاق هم افتاد. کشتی‌گیر بااخلاق و باانگیزه‌ای بود. من و بروکس هم سن هستیم، امیدوارم من هم دوباره بتوانم به نحوی به کشتی برگردم.

وی در مورد وضعیت جسمانی خودش بعد از چندین عمل جراحی، تصریح کرد: خیلی نسبت به قبل بهتر شدم، با واکر بیرون می‌روم، امید به خدا امسال با عصا راه خواهم رفت و بعد از آن هم پاهایم را روی زمین خواهم گذاشت. این راهی که من رفتم خیلی سخت بود، خودم می‌دانم چه روزها و چه شب‌هایی را پشت سر گذاشتم. اندازه چند مدال طلای المپیک و جهان برای برگشتن به زندگی تلاش کردم و می‌دانم دوباره بازخواهم گشت. من دو بار آسیب نخاعی شدید دیدم، یک بار بعد از تصادف و یک بار هم که فکر می‌کردم همه چیز خوب شده و می‌خواستم راه بروم که دوباره همه چیز صفر شد و زمانی که فکر می‌کردم دوباره راه افتاده‌ام، مهره گردنم دررفت و همه تلاش‌هایم از بین رفت. من دو بار از زیر صفر بلند شدم و به زندگی برگشتم. اینها برایم انگیزه‌ای است که برگردم.

دارنده مدال برنز نوجوانان جهان با اشاره به روزهای فوق العاده سختی که بعد از تصادف و آسیب شدید نخاعی پشت سر گذاشته، خاطرنشان کرد: به هر نحوی که شده برمی‌گردم، شاید دیگر نتوانم کشتی بگیرم، اما به اسم دیگری برخواهم گشت. شب‌هایی بود که تا صبح 50 بار می‌مردم و زنده می‌شدم هر ثانیه‌اش زندگی برایم تمام می‌شد. بعد با خودم می‌گفتم این حق من نیست، باید به آن چیزی که از این زندگی حق من است، برسم. سختی‌های وحشتناکی را پشت سر گذاشتم و می‌دانم چیزی که پیش رویم است، روزهای قشنگی است که همه چیز به روال عادی بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • واکنش ناباورانه حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • اتفاق مرموز؛ چرا دشمن حسن یزدانی بزرگترین طرفدارش شد؟!
  • واکنش احساسی حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور
  • واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • واکنش غیرمنتظره حسن یزدانی به حذف تیلور | اعتبار کشتی در المپیک کم شد
  • واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور
  • آشنایی با کشتی گیری که دیوید تیلور را نابود کرد!
  • تیلور را خودی‌ها زدند | تیلور در المپیک نیست، یزدانی هست؟