Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@10:49:14 GMT

خطرابتلابه‌افسردگی بامصرف‌فست‌فود!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۹۵۹۶

محققان دانشگاه جیمز کوک استرالیا دریافتند رژیم غذایی بد نظیر مصرف فست فود می تواند فرد را در معرض ریسک بالا ابتلا به افسردگی قرار دهد. ناطقان: محققان به بررسی ارتباط بین افسردگی و رژیم غذایی در مردم جزیره تورس استریت که دسترسی به فست فود داشتند و مردم جزیره دورافتاده تری که در آنجا فست فود وجود نداشت، پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




تیم محققان از حدود ۱۰۰ نفر از هر دو جزیره در مورد رژیم غذایی شان سوال کردند، آنها را از لحاظ افسردگی مورد معاینه قرار دادند و نمونه خون شان را گرفتند.

محققان دریافتند افراد ساکن در جزیره دورافتاده که هیچ فست فودی در آنجا وجود نداشت عمدتا غذاهای دریایی بیشتر مصرف می کردند و در مجموع نسبت به مردم جزیره دیگر، مصرف غذای فسا فودی کمتری داشتند.

محققان دریافتند ۱۹ نفر از این افراد دچار علائم متوسط تا حاد افسردگی بودند که ۱۶ نفر از جزیره دارای دسترسی به فست فود و تنها ۳ نفر از جزیره دورافتاده بودند.

محققان همچنین دریافتند میزان اسیدچرب مرتبط با افسردگی در افراد ساکن در جزیره دارای قابلیت دسترسی به فست فود به مراتب بیشتر بود. همچنین میزان اسیدچرب مرتبط به محافظت در مقابل افسردگی در افراد ساکن در جزیره دورافتاده بیشتر بود.

همچنین به گفته محققان، رژیم های غذایی غربی فعلی مملو از اسیدچرب مرتبط با افسردگی موسوم به n-۶ PUFA و تقریبا فاقد اسیدچرب مقابله کننده با افسردگی موسوم به n-۳ LCPUFA هستند.

نتایج این یافته ها نشان می دهد رژیم غذایی دارای تاثیر بلندمدتی بر ریسک افسردگی است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: افسردگی ، فست فود ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افسردگی فست فود بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود

تحقیقات اخیر که توسط دکتر جان پزوتو و تیمش در دانشگاه وسترن نیوانگلند انجام شده است، یافته‌های شگفت انگیزی درباره مزایای انگور کسب کرده است و نشان می‌دهد که مصرف انگور بر سلامت و طول عمر تاثیر بسزایی دارد. 

به گزارش اطلاعات آنلاین، این مطالعه پیشگامانه که در مجلات علمی مختلف منتشر شده است، به فواید بی‌شمار گنجاندن انگور در رژیم غذایی، و تاثیرات مختلف آن از سلامت کبد گرفته تا عملکرد خوب مغز و حتی ژنتیک اشاره دارد.

یکی از محورهای این تحقیق بررسی تاثیر انگور بر کبد چرب بود، وضعیتی که با رژیم های غذایی پرچرب رایج در جوامع غربی یک نگرانی اصلی است.

یافته های این مطالعه قابل توجه بود؛ مصرف مقداری انگور معادل کمتر از دو فنجان در روز نه تنها از پیشرفت کبد چرب جلوگیری می‌کند، بلکه تاثیر قابل‌توجهی بر افزایش طول عمر در افراد داشت.

جنبه جالب دیگری از تحقیقات دکتر پزوتو که در مجله Food & Nutrition منتشر شد، به چگونگی تاثیر انگور بر متابولیسم پرداخت. این یافته ها فراتر از بیان ژنتیکی بود و نشان می داد که انگور می تواند فرآیندهای متابولیک را تغییر دهد.

تحقیقات گسترده‌ای در انتخاب نوع غذاها و تاثیر آنها در فرآیندهای متابولیک بدن صورت گرفته است ولی ظاهراً انگور در این میان به عنوان یک بازیگر کلیدی محور اصلی تحقیقات قرار گرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند