Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکایی پس از اعتراف ریاض به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، نوشت که این روایت را «باورپذیر» نمی‌داند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، خبرگزاری عربستان (واس) بامداد شنبه سرانجام به نقل از مقامات سعودی تایید کرد که خاشقچی در کنسولگری ریاض در استانبول کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در شرایطی است که پیشتر مقام های سعودی به طور کل منکر کشته شدن این روزنامه نگار شده بودند.
گراهام پس از اعلام این خبر در صفحه توئیتر خود نوشت، روایت جدید سعودی‌ها درخصوص خاشقچی را مشکوک می‌دانم. به سختی می‌توان این توضیحات را باور کرد.
وی ادامه داد: اول به ما گفته شد که وی از کنسولگری خارج شده و سعودی هیچ دخالتی نداشته است. اما الان مدعی وقوع یک دعوا هستند و می‌گویند که او در کنسولگری کشته شده، اما ولیعهد هیچ اطلاعی نداشته است.
گراهام پیش از این از جمله حامیان عربستان در سنای آمریکا بود، اما در پی فشار افکار عمومی، ناچار به خواستار قطع همکاری با ریاض شد.
خاشقچی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، بیش از دو هفته پیش برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و دیگر برنگشت.
دادستانی عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد که در این ارتباط، 18 نفر را که تمامی آنها اتباع این کشور هستند، بازداشت کرده است.
به گفته فعالان رسانه‌ای عرب، ترس شدیدی اطرافیان و نزدیکان ولیعهد سعودی را فرا گرفته است و به نظر می‌رسد او حاضر باشد برای نجات خودش، هر یک از قاتلان پرونده خاشقچی را قربانی کند.
شبس ** 9386 **1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا سناي آمريكا جمال خاشقچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو

تیم فوتبال النصر ریاض با هت‌تریک رونالدو حریف خانگی‌اش در لیگ حرفه‌ای عربستان را با شکست ۶گله بدرقه - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در یکی از دیدارهای امشب (جمعه) هفته سی‌اُم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان تیم النصر از الوحده میزبانی کرد و در پایان با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد.

واکنش رونالدو به حضور النصر در فینال جام حذفی عربستان

برای تیم شهر ریاض در این بازی کریستیانو رونالدو (5، 12 و 52)، اوتاویو (18)، سادیو مانه (45) و محمد الفتیل (88) گل زدند.

النصر در جدول رده‌بندی 18 تیمی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان با 74 امتیاز پس از الهلال 83 امتیازی دوم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی