Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@00:10:31 GMT

سرنوشت عجیب قایق ۲۰۰ ساله ناپلئون بناپارت + عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۹۸۸۵

سرنوشت عجیب قایق ۲۰۰ ساله ناپلئون بناپارت + عکس

رکنا: قایق ناپلئون بناپارت اول، از موزه فرانسه به بندری در غرب این کشور منتقل می‌شود.

این قایق مجلل سلطنتی که در سال ۱۸۱۰ میلادی یعنی بیش از ۲۰۰ سال قبل برای سرکشی ناپلئون به ناوگان دریایی‌اش ساخته شده بود، قرار است از موزه دریایی فرانسه به بندر برست واقع در غرب این کشور منتقل شود. این کشتی کوچک تا ۷۵ سال قبل روی آب مانده بود، تا اینکه در سال ۱۹۴۳ از برست به پاریس منتقل شد تا از بمباران و تخریب در جریان جنگ جهانی دوم در امان بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باستان شناسان و کارشناسان موزه مجبور شده‌اند برای جلوگیری از آسیب دیدن این قایق قدیمی ارزشمند و حساس در هنگام عملیات انتقال، قطعات زیادی از آن را باز کنند. قایق باشکوه ناپلئون تماماً چوبی است و 10 تن وزن دارد. طول آن ۱۸ و عرض آن ۴ متر است. مسئول موزه دریایی پاریس می‌گوید، پادشاه پیشین فرانسه از آن برای نمایش اقتدار امپراطوری خود در جهان و بازرسی ناوگان دریایی خود در بندر آنتورپ بلژیک استفاده می‌کرده است.
قایق سلطنتی ناپلئون در قرن نوزدهمنه تنها فرسوده نشد، بلکه در سال ۱۸۵۸ به دست ناپلئون سوم تعمیر و بازسازی شد و تزئینات آن تکمیل گردید. او نیز برای دریانوردی در اقیانوس اطلس از این قایق استفاده می‌کرد. مجسمه آتنا در عقب و نپتون در جلوی قایق، تاج بزرگ پادشاهی و بدنه طلاپوش، از تزئینات جالب توجه این شناور مجلل هستند.
اکنون تلاش باستان‌شناسان و کارشناسان مرمت آثار تاریخی بر این متمرکز شده است که قایق را با شرایط جدید آب و هوایی وفق بدهند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعدام رسول یاکوزا ! + عکس و جزییات خودکشی مادر و بچه هایش بخاطر خبر دورغ مرگ پدر! + عکس جنجال 3 قتل دیگر در عربستان! / ارتباط احتمالی با قتل خاشقجی! فرصتی که دختر نخبه در دیدار با رهبر انقلاب از دست داد قیمت خودرو در سراشیبی سقوط/ دلالان هم فروشنده شدند! + لیست قیمت ها یارانه دریافتی هر ایرانی به بالای 4 میلیون تومان رسید حال مارادونا خوب نیست ؛ او نمی تواند راه برود!+ عکس سعودی ها به قتل خاشقجی داخل سفارت اعتراف کردند / بن سلمان سرگروه تحقیق! کارگران گرگانی که به جای دستمزد، "نوشابه" می‌گیرند! پلیس ترکیه درجستجوی جسد قاشقجی به یک جنگل و روستا در اطراف استانبول رفت عشق لاغرهای تهرانی به این کمپ بروند! مهربانی زیبای پلیس مسلح در آذربایجان شرقی! + عکس صدا و سیما اشتهایی سیری‌ناپذیر برای عزاداری و مداحی دارد این موشک کاغذی ۲ میلیون دلار ارزش دارد!+ فیلم جنجال رفتار توهین آمیز ترامپ با ملانیا جلوی دوربین! + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه ایران فرانسه موزه بازرسی قایق عکس فیلم زن قتل خانواده دختران سیاه ایران دختر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس در نبردهای سرنوشت‌ساز ۹ امتیاز از دست داد!

پرسپولیس از مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل سپاهان و استقلال فقط ۳ امتیاز کسب کرد.

به گزارش فارس، پرسپولیسی‌ها در فصل جاری در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال به تساوی رسیدند و با وجود شکست در اصفهان مقابل سپاهان، نتوانستند در تهران انتقام بگیرند و این تیم را ببرند.

در واقع سرخ پوشان از مجموعه ۴ بازی حساس و سرنوشت ساز که به بازی‌های ۶ امتیازی مشهور است، فقط ۳ امتیاز کسب کردند و ۹ امتیاز را در مصاف‌های رودررو با استقلال و سپاهان که رقبای اصلی شان هستند، از دست دادند.

پرسپولیس فصل گذشته که قهرمان لیگ برتر شد در دور برگشت استقلال را شکست داد ولی در دو بازی رفت و برگشت نتوانسته بود سپاهان را ببرد. هرچند که در جام حذفی ۲-۴ این تیم را در اصفهان مغلوب کرد.

حالا باید دید شاگردان اوسمار می‌توانند در رقابت نزدیک و فشرده با استقلال طی ۵ هفته پایانی لیگ برتر این تیم را از صدر جدول پایین بکشند یا نه؟

در مصاف‌های رودررو که پرسپولیس توفیق چندانی مقابل استقلال و سپاهان نداشت و حتی به یک پیروزی هم مقابل این دو رقیب دست پیدا نکرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضعیت ورزشگاه وطنی قبل از جدال سرنوشت ساز / فیلم
  • اقدام عجیب مارچلو بیلسا: یک بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه دعوت شد!
  • چشم تیم ملی به جمال کاپیتان جدید روشن شد
  • پرسپولیس در نبردهای سرنوشت‌ساز ۹ امتیاز از دست داد!
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • این آخرین شانس قهرمانی تراکتور است
  • سرنوشت عجیب ستاره محبوب نکونام در یونان
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران
  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد