Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@08:00:04 GMT

آموزش 80 قرآن آموز در مؤسسه «کوثر» خواجه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۰۱۰۶

آموزش 80 قرآن آموز در مؤسسه «کوثر» خواجه

 

رحیم اشرفی مدیر موسسه قرآنی کوثر خواجه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 80 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ از گرایش های آموزشی قلمداد می شوند.
وی، افزود: قرآن كريم تنها كتابی است كه در آموزش آن عملاً به قرآن آموز ياد داده می شود كه «بخوان و نفهم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این موسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
اشرفی، از هدف یادگیری روخوانی قرآن گفت و ادامه داد: روخوانی قرآن یعنی شناخت حرکات و علامات برای قرائت الفاظ و آیات کلام الله و هدف از یادگیری روخوانی همانا انس با قرآن و داشتن توانایی برای قرائت آیات قرآن کریم است.
وی، اظهار کرد: خواندن قرآن به عنوان مهم ترين عامل ايجاد و تقويت مهارت روخوانی و روان خوانی كمترين فعاليت كلاسی را به خود اختصاص داده است.
مدیر مؤسسه قرآنی کوثرخواجه، هدف از آموزش قرآن را تربیت عامل به قرآن دانست و یادآور شد: هدف از آموزش قرآن بايد تربيت حافظ، حامل و عامل به قرآن كريم باشد.
اشرفی،
اشرفی، ضمن بازگو نمودن حلقه مفقوده فعالیت‌های قرآنی کشور تاکید کرد: حلقه مفقوده آموزش و فعالیت‌های قرآنی کشور در واقع نادیده گرفتن نخ تسبیح قرآن كریم یعنی «هدایت و تربیت» است. اغلب شاهد این هستیم كه «هدایت قرآن که غرض اصلی نزول قرآن است» در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های قرآنی فراموش شده است و بعضی وقت‌ها اصلاً یادمان می‌رود که به راستی این آیه قرآن، این موضوع و یا این داستان قرآنی چه کاربردی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی آموزش قرآن موسسه قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر موسسه فرهنگی، قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) کاشان با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی با رویکرد آسان سازی قرآن و نهج البلاغه است، گفت: اجرای انیمیشن حکمتانه نهج البلاغه، مسابقه، پخش موزیک تصویری و تجلیل از ۳۰۰ نونهالان قرآنی و دانش آموز مدارس جنت از برنامه‌های اختتامیه غنچه‌های نور بود.
حجت الاسلام مجتبی حسن زاده به فعال بودن سه مدرسه جنت دخترانه و پسرانه با رویکرد آموزش قرآن و نهج البلاغه در کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: حفظ بیش از ۲۰ موضوع حکمت نهج البلاغه سالانه در مدارس جنت در هر پایه در دستور کار این موسسه است.
وی گفت: موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان با ۶ شعبه در کاشان، آران و بیدگل و راوند بیش از۴۰۰ خردسال را تحت تعلیم امور قرآنی و نهج البلاغه دارد.
مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ شروع کرد و نخستین مؤسسه در کشور است که حفظ یکساله قرآن ونهج البلاغه و صحیفه سجادیه را همراه با ترجمه و تفسیر به صورت شبانه روزی با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و همچنین تاکید معظم له درخصوص کتاب نهج البلاغه برگزار می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود
  • ثبت‌نام ۴۴۶۶ یزدی در طرح ۴۰۰۰ حافظ ۴۰۰۰ شهید