Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: دولت ایالتی بلوچستان نتوانسته سفر زائران اربعین را تسهیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، حجت الاسلام راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با شرکت در کنفرانس خبری گفت: دولت ایالتی بلوچستان نتوانسته سفر زائران اربعین را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نه تنها مشکلات زائران حل نشده بلکه آن‌ها برای سفر زیارتی خود با مشکلات بیشتری مواجه شده‌اند.

جعفری تأکید کرد: زمانی که کاروانی از زائران وارد بلوچستان می‌شود باید اجازه نامه مخصوص دریافت کند این در حالی است که طبق قانون شهروندان پاکستانی برای سفر به تمام نقاط این کشور ملزم به دریافت اجازه مخصوص نیستند.

وی افزود: دولت پاکستان با تجدید نظر در سیاست‌های دولت قبلی موانع غیرقانونی سفر زائران برای زیارت اماکن مقدسه در ایران و عراق را حل کند.

جعفری شهادت یک زائر زن در پست بازرسی پلیس جیکب آباد از توابع ایالت سند پاکستان را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: پلیس بدون دلیل این زائر را به قتل رساند و حالا به دنبال فشار آوردن به خانواده وی جهت صرف نظر از تشکیل پرونده علیه مأمورانی که مرتکب این جنایت شدند است.

دبیر کل حزب وحدت مسلمین پاکستان گفت: دادگاه و مقامات مسئول درباره مجازات کسانی که در به شهادت رساندن زائر زن در جیکب آباد مشارکت داشتند وارد عمل شوند.

چندی پیش دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با ارسال نامه‌ای به نخست وزیر عراق تاکید کرد: امسال برای ویزای زائران اربعین با مشکل مواجه شده‌ایم و تقاضا داریم در این زمینه همکاری کنید.

مقامات عراق اطمینان دادند که مشکل ویزای زائران پاکستانی را حل خواهند کرد و در این زمینه همکاری می‌کنند.

بیش از چهار هزار زائر پاکستانی که پس از برگزاری مراسم دهه نخست محرم در کربلا و زیارت اماکن مقدس در ایران قصد بازگشت به کشورشان را داشتند که در گذرگاه مرزی تفتان بلاتکلیف ماندند.

در ایام محرم به ویژه اربعین حسینی ازدحام زائران از یک سو و نبود خدمات اسکورت کافی از سوی دیگر، باعث رنج و مشقت فراوانی برای زائران پاکستانی می شود.

مسائل امنیتی و نبود امکانات سبب می‌شود زائران پاکستان مجبور باشند در گذرگاه مرزی تفتان توقف کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان مسائل امنیتی امکانات سیاسی گذرگاه مرزی تفتان اسکورت محرم زائر پاکستانی ازدحام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟


به گزارش تابناک، سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

 
به گزارش ایرنا، پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی