Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:02:38 GMT

45 حیوان مصدوم به محیط زیست اسفراین تحویل شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۰۳۵۰

45 حیوان مصدوم به محیط زیست اسفراین تحویل شد

بجنورد -ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: 45 حیوان مصدوم در 6 ماه نخست امسال توسط دوستداران محیط زیست و حیات وحش به این اداره تحویل شد که بیشترین آن مربوط به پرندگان است.

روح الله لایق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حیوانات شامل 38قطعه پرنده، یک خرنده، 2راس آهو، یک راس بره، 2 قلاده روباه و یک قطعه لاکپشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سارگپه، عقاب طلایی، بوتیمار، حواصیل ارغوانی، جغد شاخ دار، سبزقبا، دلیجه، فلامینگو، قرقاول و قرقی از جمله پرندگانی است از سوی دوستداران محیط زیست تحویل داده شده است .
لایق گفت: این حیوانات مصدوم پس ازمداوا و بازیابی سلامت در طبیعت رهاسازی شده اند.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد، با داشتن 2 منطقه حفاظت شده، یک منطقه شکارممنوع و 2 پارک ملی سالوک و ساریگل با گستره حدود 50 هزارهکتار از ذخیره گاه های غنی گیاهی و جانوری کشور محسوب می شود.
این منطقه از زیستگاه های پلنگ ایرانی است و از لحاظ پراکنش پلنگ، دارای جمعیت قابل توجهی از این گونه ارزشمند و در معرض خطر است.
پلنگ، گراز، میش و قوچ اوریال، آهو، گربه پالاس، پازن، سمور سنگی، بز و انواع سهره، سارگپه، بحری و خز، کفچه مار، افعی و مار آتشی از گونه های جانوری پارک های ملی سالوک و ساریگل هستند.
7189/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست اسفراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان گفت: همیاران محیط زیست در کنار نیرو‌های محیط‌بان در امر حراست و حفاظت از گونه‌های زیستی و جانوری نقش اساسی دارند که این مسئله در مناطق حفاظت شده نمود بیشتری پیدا می‌کند.
حسین اصلاحی با اشاره به گزارش‌های مردمی رسیده مبنی بر ورود یک گروه شکارچی غیرمجاز به منطقه حفاظت شده قره‌چغه منطقه مرزی باجگیران این شهرستان، افزود: بلافاصله یک تیم از محیط‌بانان به محل اعزام شدند که متأسفانه تنها یک نفر به همراه لاشه دو قوچ وحشی کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان با تأکید بر این مطلب که طی هماهنگی انجام شده متهم دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شده است، گفت: دیگر شکارچیان از محل متواری شدند که تمام اعضای این شبکه شناسایی و در حال حاضر تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟