Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@23:54:06 GMT

4700 شرکت تعاوني در اصفهان غير فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۰۵۳۴

4700 شرکت تعاوني در اصفهان غير فعال هستند

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - مدير تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي اصفهان گفت : اکنون از مجموع هشت هزار شرکت تعاوني داراي مجوز اين استان حدود چهار هزار و 700 واحد غيرفعال هستند.

عليرضا تيغ ساز روز شنبه در گفت و گو با ايرنا موازي کاري را از جمله مشکلات شرکت هاي تعاوني برشمرد و افزود : در زمان حاضر سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي براي شرکت هاي تعاوني مجوز صادر مي کنند که هر يک از اين شرکت ها فعاليت مشترکي را دنبال مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت : بايد تمام شرکت هاي تعاوني مجوزشان را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي دريافت و فعاليتشان از سوي اين وزارتخانه رصد شود.
وي ادامه داد : اگرچه قانون بر واگذاري 25 درصد فعاليت اقتصادي کشور تاکيد دارد، ولي اين شرکت ها نتوانستند به دليل مشکلات موجود نقش خود را در اقتصاد ايفا کنند.
مدير تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي اصفهان با بيان اين که اين استان سه هزار و 300 تعاوني فعال دارد، تصريح کرد : بيش از 800 هزار نفر در استان از خدمات تعاوني ها در بخش هاي توليدي، خدمات و توزيع بهره مند مي شوند.
وي با بيان اين که در 6 ماهه اول سال جاري، 74 شرکت تعاوني در استان تشکيل شد، افزود : سه هزار و 580 اصفهاني در اين مدت عضو شرکت هاي تعاوني شدند.
به گفته وي استان اصفهان در شش ماهه اول امسال توانست رتبه دوم تعداد اعضاي تعاوني هاي تشکيل شده در کشور را کسب کند.
وي با اشاره به اين که 11 درصد اعضاي تعاوني هاي کل کشور در شش ماهه اول سال مربوط به اصفهان هستند، گفت : اصفهان پس از استان کرمان در رتبه دوم کشوري قرار دارد که براي يکهزار و 854 نفر فرصت شغلي ايجاد کرده است.
تيغ ساز ادامه داد : بيشترين تعاوني ها در شهرستان هاي اصفهان، کاشان و نجف آباد فعاليت دارند.
تيغ ساز با بيان اين که اولويت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي در سال 97 رفع نيازهاي شرکت هاي تعاوني از طريق تشکيل شرکت هاي تعاوني تأمين نياز است، گفت : استان اصفهان با تشکيل سه تعاوني تامين نياز توليدکنندگان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و توانسته 20 درصد از کل تعاوني هاي تامين نياز توليدکنندگان کشور را تشکيل دهد.
مدير تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي اصفهان اضافه کرد : با توجه به نقش شرکت هاي تعاوني هاي توسعه و عمران شهرستان در توسعه شهرستان ها و تفاهم نامه منعقده بين وزراي کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعي از ديگر اولويت اين اداره کل هماهنگي با مسوولان استاني و کشوري به منظور رفع مشکلات اين تعاوني هاست.
تعاوني هاي استان اصفهان در زمينه هاي کشاورزي، صنعتي، معدني، عمراني، خدماتي، صنايع دستي و دانش بنيان فعاليت دارند که بيشتر آن ها در دسته خدماتي با 35 درصد سهم از کل تعاوني، قرار دارند.
از ميان حدود 95 هزار و 82 تعاوني فعال در کشور، حدود 3.5 درصد آن ها به تعداد سه هزار و 300 تعاوني با 800 هزار عضو و بيش از 55 هزار نفر نيروي کار در استان اصفهان هستند.
استان اصفهان بيش از پنج هزار نفر عضو دارد.
/6026/7150 /
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

صولت مرتضوی در پایان جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون اصلی مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران عنوان کرد: افزایش حقوق را انجام دادیم نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها را در ردیف‌های مبنا انجام دادیم که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد امسال بیش از سال قبل افزایش داشته است. امیدواریم با مدیریت اقتصادی از سوی دولت و مهار تورم و کمک های معیشیتی بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

 

 

وی در خصوص مسکن کارگری بیان کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

مرتضوی درباره لایحه جامع اشتغال اظهار داشت: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟