Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد دانشجویی اربعین حسینی و جبهه فرهنگی آذربایجان غربی امسال همانند سال‌های دیگر با اعزام دانشجویان به کربلا معلی و تشکیل موکب‌های حسینی در مرز‌های بازرگان ماکو به پیشواز اربعین حسینی رفتند.

به گزارش خبرنگار  دانشگاه خبرگزاری دانشجو از ارومیه، سال به سال به خیل عاشقان ایرانی زیارت ابا عبدالله الحسین «ع» در روز اربعین و شرکت کنندگان در راهپیمایی عظیم چندین میلیونی این مسیر بخصوص مسیر نجف اشرف تا کربلا افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همین دلیل، این روزها، همه جا حال و هوای رفتن به کربلای معلا و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین دیده می‌شود؛ آن‌ها که رفته‌اند خاطراتشان را برای آن‌ها که نرفته‌اند، تعریف می‌کنند؛ آن‌ها که نرفته‌اند، تصاویر و فیلم‌های مربوط را از تلویزیون می‌بینند، اشک حسرت می‌ریزند و آن‌ها که امسال عازمند.   اما در چنین روز‌هایی که قلب هر مسلمان شیعه‌ای برای رفتن به این راهپیمایی بزرگ جهان اسلام می‌تپد، در این بین دانشجویانی هستند که از چند ماه مانده به اربعین حال و هوای خود را برای رفتن به کربلای معلی مهیا می‌کنند؛ بطوری که یک سری از دانشجویان خود را بصورت مستقل و یک سری نیز با پیوستن به کاروان‌های دانشجویی خودشان را به کاروان بزرگ اربعین حسینی می‌رسانند.

در این بین ستاد‌های دانشجویی در سطح کشور فعال هستند که با همکاری دانشگاه‌های استان و دفاتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی استان‌ها بصورت متمرکز از چند ماه مانده به ماه صفر در جهت مهیا کردن امکانات سفر برای اعزام دانشجویان تلاش می کنند تا کاروان‌های دانشجویی استان خود را به کاروان‌های بزرگ اربعین حسینی نجف تا کربلا برسانند.

در استان اذربایجان غربی نیز ستاد دانشجویی اربعین حسینی با همکاری دانشگاه‌های استان و دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه با برنامه ریزی‌های خود توانست چندین کاروان به اربعین حسینی اعزام کند و علاوه بر این مسائل در بحث موکب‌های زائران اربعین حسینی با پیوستن به نهاد‌های مردمی توانست کمک شایانی برای اربعین امسال کرده باشد.

اعزام ۱۲۰ دانشجو توسط بسیج دانشجویی آذربایجان غربی

در همین رابطه رحیم عباس زاده، مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی و یکی از اعضای ستاد دانشجویی اربعین حسینی در مصاحبه با خبرنگار ما می گوید: امسال بسیج دانشجویی آذربایجان غربی توانست به تعداد ۱۲۰ دانشجو خواهر و برادر از سطح استان با همکاری دانشگاه‌ها ثبت نام کند که در قالب دو اتوبوس عاز کربلای معلی خواهند شد.

رحیم عباس زاده می افزاید: کاروان بسیج دانشجویی از اول تا دهم آبان ماه بمدت یک هفته در راه کربلا حضور خواهند داشت.

مسئول بسیج دانشجویی اذربایجان غربی ادامه می دهد: نکته مهمی که در کاروان امسال وجود دارد، این است که یک ستاد دانشجویی کاروان اربعین را تشکیل دادیم و به این ترتیب عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط به سفر توسط خود دانشجویان انجام شد.   عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط به سفر توسط خود دانشجویان انجام شد.
وی در ادامه می‌گوید: در واقع برنامه‌هایی که در این سفر طراحی کردیم، فقط محدود به چند روز طول سفر نخواهد شد، بلکه از چند ماه گذشته یعنی قبل از سفر برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و برنامه‌هایی نظیر انواع نشست‌ها و جلسات دوره‌ای با موضوعات قیام کربلا، فلسفه عاشورا و ... برگزار شد.

عباس زاده در پایان خاطرنشان کرد: اولویت شرکت در مراسم اربعین حسینی با دانشجویانی بود که در دوره قبل در این راهپیمایی بزرگ معنوی شرکت نکرده بودند.   اولویت شرکت در مراسم اربعین حسینی با دانشجویانی بود که در دوره قبل در این راهپیمایی بزرگ معنوی شرکت نکرده بودند.
در این بین یک سری از دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برای اعزام دانشجویان به کربلا، مستقل از ستاد دانشجویی اربعین حسنی در قالب یک اتوبوس از دانشجویان خود را به این کربلای معلی اعزام می‌کنند.

اعزام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان در قالب یک اتوبوس

در همین رابطه سید کاظم یکانی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه می گوید: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه امسال نیز همانند سال‌های قبل دانشجویانی را برای سفر به کربلا ثبت نام و تقریبا در قالب یک اتوبوس به همراه سایر کاروان‌های استان دانشجویان را به کربلا اعزام میکند.
وی ادامه می دهد: چنانچه در توانمان باشد به موکب‌های حاضر در استان آذربایجان غربی کمک خواهیم کرد تا امسال نیز مراسم استقبال از اربعین حسینی به نحو احسن برگزار شود.

همزمان با فعالیت ستاد دانشجویی اربعین حسینی آذربایجان غربی برای اعزام دانشجویان به کربلای معلی، یک سری از موکب‌های حسینی نیز در داخل استان با برپایی موکب، به استقبال زائران خارج از کشور می‌روند که غالبا از کشور‌های ترکیه آلمان، سوئد، مکزیک از مرز بازرگان وارد ایران شده و به طرف مرز مهران می‌روند.   ارائه خدمات برای زائران ترکیه‌ای در موکب شهید باکری حاضر در مرز بازرگان

موکب مردمی شهید باکری از جمله موکب‌هایی است که در آذربایجان غربی همه ساله با استفاده از ظرفیت مردم و دانشجویان در مرز‌های بازرگان ماکو و ۳ راهی شهرستان خوی، ۲۰ روز مانده به اربعین حسینی عازم این مناطق می‌شود و ستاد استقبال خود را در این شهرستان‌ها بر پا میکند.  
در همین رابطه رضا موذن، مسئول موکب حسینی شهید باکری آذربایجان غربی با اشاره به جزئیات برنامه‌های موکب می گوید: موکب حسینی شهد باکری با هدف کمک به فراهم کردن مقدمات برپایی تمدن نوین اسلامی، حرکت به سوی زمینه سازی ظهور و تعالی بخشی دغدغه‌های والای مشترک جهان اسلام این افتخار را دارد که با همت مردم همه ساله در شهر ماکو به ستاد زائران خارجی می‌رود.

رضا موذن تصریح کرد: پیش بینی ما امسال این است که نزدیک به ۱۰۰۰ زائر حسینی از مرز بازرگان جهت عزیمت به کربلا معلی از مرز بازرگان وارد کشور شوند.   پیش بینی ما امسال این است که نزدیک به ۱۰۰۰ زائر حسینی از مرز بازرگان جهت عزیمت به کربلا معلی از مرز بازرگان وارد کشور شوند.
موذن می افزاید: اکثر زائرین ترکیه‌ای و نخجوان بوده و در بین آن‌ها زائران مقیم کشور‌های اروپایی از جمله آلمان و سوئد در بین آن‌ها دیده می‌شود که نهایت سعی را میکنیم خدمات دهی به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به نحو احسن ارائه شود.  
وی با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در این موکب ادامه می دهد: ارائه بسته‌های فرهنگی حاوی چفیه، پیکسل، عکس مقام معظم رهبری، نقشه ایران و عراق و ادعیه‌های مورد نیاز زائران، ایستگاه صلواتی از جمله برنامه‌هایی است توسط خادمین حاضر در این موکب ارائه می‌شود.  
موذن می افزاید: ارائه نرم افزار طراحی شده توسط جوانان انقلابی، زیارت مجازی مشهد مقدس، و تماشای واقعیت مجازی "سقا" است از جمله برنامه‌های مهم دیگری است که امسال در این موکب برگزار می‌شود.  
این فعال فرهنگی تاکید می کند: تلاش برای رسیدن جهان اسلام به دغدغه‌های مشترک، صدور دقیق و کارشناسی شده آرمان‌های انقلاب؛ تقویت جبهه مقاومت علیه استکبار، ایجاد و بسط احساس و روحیه عزت و هویت امت اسلامی، شبکه سازی بین المللی دانشجویان و گسترش روز افزون اخوت میان ملت کشور‌های همسایه، گسترش سبک زندگی حسینی با بکار گیری خادمان متخصص و متعهد در این زمینه از اهداف برپایی این موکب است.

در کنار کلیه برنامه‌های ویژه استان آذربایجان غربی برای زائران اربعین حسینی، یک سری برنامه‌هایی نیز توسط تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های ارومیه به جا ماندگان کربلای معلی اجرا می‌شود.

نادر توکلی، مسئول هیات دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه نیز می گوید: برپایی ایستگاه صلواتی و عزاداری در محوطه دانشگاه از جکله برنامه‌هایی هست که امیدواریم با توکل به خداوند برگزار شود.

همچنین در دانشگاه‌های دیگر ارومیه نیز برنامه‌های مختلف حسینی در اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعزام دانشجویان به کربلا دانشگاه های ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علی اشرف گفت: ۳ هزار و ۱۳۰ یزدی در قالب ۲۳ کاروان از فرودگاه شهید صدوقی یزد به مقصد مدینه منوره اعزام خواهند شد و پس از انجام مناسک حج به مکه مکرمه اعزام می‌شوند. 
 
وی با اشاره به زمان اعزام زائران گفت: هنوز زمان دقیق پرواز عزیمت زائران حج تمتع یزد مشخص نشده، اما پیش بینی می‌شود اعزام‌ها از هفته دوم خردادماه امسال انجام شود. 
 
مدیر و حج و زیارت استان بیان کرد: هزینه سفر حج در استان یزد برای هر نفر ۱۶۲میلیون تومان تا ۱۹۰ میلیون تومان است که این تفاوت قیمت به دلیل مسکن و هتل زائران است. 
 
اشرف با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش زائران خانه خدا، ادامه داد: هر کاروان موظف است ۱۰ جلسه کلاس برای توجیه، آموزش احکام، بهداشت و سلامت در حج، مناسک حج، آداب و اخلاق سفر، اسرار و معارف حج، تاریخ و اماکن مکه و مدینه به زائران آموزش دهد که در استان این کلاس‌ها در حال برگزاری است. 
 
وی تاکید کرد: زائران برای مشرف شدن به حج تمتع با مطالعه و شناخت کامل مناسک حج در این سفر معنوی شرکت کنند و به توصیه روحانیون همراه کاروان‌ها توجه کنند.

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • اعزام زائران عمره از هفتم اردیبهشت
  • اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • خبر خوب برای دانشجو معلمان
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد
  • ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • اعزام ۲۵۰ دانشجو به اردوی جهادی سروآباد
  • دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد