Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «داوود میرباقری» که مدتی است عمل جراحی قلب انجام داده و دوران نقاهت خود را می‌گذراند، گفت: شکر خدا فعلا حالم بهتر شده است، مدتی است از بیمارستان مرخص شده‌ام و فعلا تا بهبود کامل به چالوس آمده‌ام و استراحت می‌کنم.

وی در پاسخ به اینکه آیا بیماری شما بر روند ساخت سریال فاخر «سلمان فارسی» اثر گذاشته است؟ عنوان داشت: نه ان‌شاءالله که اثر نگذاشته و در حال حاضر گروه طبق‌برنامه‌ریزی انجام شده کار را پیش می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرباقری درباره انتخاب لوکیشن‌های سریال سلمان فارسی نیز تصریح کرد: بخشی از لوکیشن‌ها انتخاب شده‌اند، اما بخشی از آن‌ها باقی مانده که به محض بهبود آن‌ها را هم انجام خواهیم داد.

کارگردان سریال ماندگار مختارنامه درباره انتخاب بازیگران سریال سلمان فارسی نیز توضیح داد: ما فعلا کارمان را شروع کرده‌ایم و اگر مشکلی پیش نیاید، مسیر را ادامه خواهیم داد. بخشی از گروه پیش تولید مشغول بررسی و تست گرفتن از بازیگران هستند و در همین رابطه نیز به شهرستان‌ها سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در مجموعه «سلمان فارسی» علاوه بر بازیگران سرشناس حتما از بازیگران تئاتر هم بهره خواهیم برد و امیدوارم اگر مشکلی پیش نیاید طی چند ماه آینده کار فیلمبرداری را آغاز کنیم.

به گزارش فارس، مجموعه الف. ویژه و فاخر «سلمان فارسی» به کارگردانی «سیدداوود میرباقری» و تهیه‌کنندگی «حسین طاهری» ساخته خواهد شد و چندی پیش میرباقری به همراه گروه تحقیقاتی خود سفر‌هایی به ارمنستان و آذربایجان ایران داشته است و از کلیسا‌های قدیمی این مناطق بازدید کرده است. همچنین بازبینی و مطالعه بخش‌های مهمی از مناطق ایران نیز در دستور کار این گروه قرار دارد و مناطقی از جنوب و جنوب شرق ایران نیز مورد بازبینی و مطالعه قرار گرفت. اصفهان نیز یکی دیگر از نقاطی است که گروه سازنده «سلمان فارسی» به منظور ساخت بخش‌های مربوط به دوره ساسانی زندگی سلمان در ایران در منطقه جی و تیسفون برای مطالعه و تحقیق به آن مراجعه کرده‌اند.

به گزارش فارس، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است دکور‌های این سریال به صورت ماندگار تولید و ساخته شود و بخش‌هایی از دکور فیلم «محمد (ص)» نیز در سریال میرباقری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حقیقت بخش‌هایی از شهر مکه این فیلم به عنوان شهر مدینه بازسازی می‌شود که ساخت مسجدالنبی نیز یکی از این موارد است.

مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» در ۳ دوره ایران، بیزانس و بخش مربوط به اسلام تولید خواهد شد و در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر (ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است و در ۴۰ قسمت روی آنتن خواهد رفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: سلمان فارسی انتخاب بازیگران داوود میرباقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»

چندی پیش خبر‌هایی در باره سریال پایتخت در بعضی از سایت‌ها و صفحه‌های مجازی منتشر شد که اعلام می‌کرد بعد از مدت‌ها و پس از مطرح شدن معما‌ها و سناریو‌های متفاوت درباره علت ساخته نشدن سریال پایتخت ۷، پیش‌تولید این سریال شروع شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، ، این خبر شامل بخش مهم‌تری هم بود که واکنش‌های بیشتری از ساخت فصل جدید به دنبال داشت: شخصیت بهتاش در این فصل حضور نخواهد داشت.

بهتاش با بازی بهرام افشاری یکی از شخصیت‌های محبوب تماشاگران این سریال بود که در فصل پنجم و ششم این سریال حضور داشت. بهرام افشاری در فصل دوم هم البته در نقش دیگری در سریال بازی داشت، اما این دو فصل آخر بود که باعث شد او شهرت پیدا کند و بعدتر تبدیل به یکی از پولسازترین بازیگران سینمای ایران شود. حالا گفته می‌شود او به دلیل مشغله زیاد نتوانسته برنامه‌هایش را برای حضور در این فصل از پایتخت هماهنگ کند و به این ترتیب در این فصل حضور ندارد.

روزنامه «سینما» در این باره نوشته است: «ظاهرا بهرام افشاری و برنامه کاری فشرده اش تنها مشکل ساخت پایتخت هفت بوده است. توافق ساخت سری هفتم پایتخت به طور رسمی‌انجام شد تا این سریال محبوب دنباله دار باز هم به قاب تلویزیون بیاید.»

این خبر برای طرفداران پرتعداد سریال پایتخت خبر جالبی نبوده است و حتی یکی از سایت‌ها این کار را "بی معرفتی" خواند و از بهرام افشاری گلایه کرد که این کار در حق سریالی که با آن به شهرت رسیده، درست نیست. این سایت او را با هوتن شکیبا مقایسه کرد که با سریال لیسانسه‌های سروش صحت به شهرت رسید و بعد از آن هم با آن که برای فیلم شبی که ماه کامل شد، سیمرغ جشنواره فجر را به دست آورد، باز هم در فصل دوم سریال لیسانسه‌ها بازی کرد، در حالی که بسیاری فکر می‌کردند بعد از این جایزه دیگر در سریال حاضر نخواهد شد.

جعل یا واقعیت

بعد از تمام این خبر‌ها و واکنش‌ها گفته شده است احتمالا خبری که بیشتر سایت‌ها و صفحه‌های اینستاگرامی منتشر کرده اند، تنها یک فضاسازی رسانه‌ای بوده است. حتی گفته شده با وجود خبر‌های مختلف منتشرشده درباره پایتخت ۷، اما هنوز مقدمات تولید این مجموعه آغاز نشده است و مذاکرات پیرامون فیلمنامه این فصل سریال پایتخت بین محسن تنابنده و سیروس مقدم با مسئولان سیما فیلم در جریان است.

بازیگرانی که نبودشان در فصل هفت قطعی است

اگر خبر نبود بهرام افشاری در فصل هفت پایتخت جعلی باشد، اما آنچه قطعی است این است که مهران احمدی بازیگر نقش بهبود فریبا در این فصل از پایتخت حضور ندارد. خبر نبود بهبود در این فصل مدت‌ها پیش اعلام شده بود و علاوه بر آن سارا و نیکا فرقانی هم در این فصل بازی ندارند. البته مشخص نیست نقش آن‌ها به کلی حذف شده یا بازیگران دیگری به جای آن‌ها بازی خواهند کرد.

زمان پخش سریال و نسخه سینمایی

دی ماه گذشته اعلام شد سرانجام تکلیف سریال پایتخت مشخص شده و قرار است یک نسخه سینمایی برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ ساخته شود که طبق روال گذشته تهیه‌کننده آن الهام غفوری و کارگردان آن سیروس مقدم است و بازیگران اصلی هم در آن حضور دارند.

تهیه‌کنندگی این نسخه سینمایی را به روال قبل الهام غفوری بر عهده خواهد داشت و سیروس مقدم آن را کارگردانی خواهد کرد. همچنین بازیگران اصلی در ترکیب حضور خواهند داشت. مدت زمان این تک قسمتی هم ۱۰۰ دقیقه اعلام شده بود. همان زمان هم گفته شد فصل هفتم سریال «پایتخت» در ۱۶ قسمت تولید شده و در سال ۱۴۰۳ یا نوروز ۱۴۰۴ پخش خواهد شد. به هر حال نوروز امسال نه نسخه سینمایی پایتخت پخش شد و نه فصل هفتم سریال. حالا باید دید در نوروز ۱۴۰۴ پایتختی پخش خواهد شد یا نه.

دیگر خبرها

  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی