Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:30:19 GMT

توده بارشی قوی از امشب وارد ایلام می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۰۶۸۴

توده بارشی قوی از امشب وارد ایلام می شود

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: سیستم بارشی از عصر امروز و امشب آسمان نقاط مختلف استان را تحت تاثیر فعالیت های ریزشی خود قرار می دهد.

احسان احمدنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوج فعالیت این سامانه بارشی روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود که البته شدت بارش ها در روز یکشنبه بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این سیستم باران زا از لحاظ بارش سامانه ای قوی و موثر است، افزود: آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد وسایل نقلیه، خطر صاعقه و مه گرفتگی در جاده های کوهستانی از پیامدهای احتمالی این سامانه است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شذ: دامنه فعالیت این سیستم کل استان ایلام است اما شدت بارش ها در نیمه شرقی و شمالی بیشتر از نواحی جنوب و غرب استان است اما نیمه حنوبی نیز از بارش های آن بی نصیب نخواهند ماند.
احمدنژاد در خصوص بارش در شهرستان مهران هم گفت: طی ساعاتی از امروز و امشب احتمال بارش های پراکنده ای در این شهرستان وجود دارد اما اوج بارش ها فردا و پس فردا است که باید مسئولان تمهیدات لازم برای زائران را بیاندیشند.
وی اضافه کرد: همچنین طی روزهای یک شنبه و دوشنبه نقاط مرزی شاهد وزش باد شدید خواهند بود که به علت سرعت وزش باد شکل گیری توده عای غبار محلی در نواحی مرزی دور از انتظار نخواهد بود.
احمدنژاد تاکید کرد: این سامانه بارشی از روز دوشنبه تضعیف شده و روز سه شنبه از آسمان استان ایلام خارج می شود اما در روزهای پایانی هفته جاری نیز یک سامانه باران زای جدید وارد استان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بنا بر پیش بینی های اداره کل هواشناسی ایلام، استان پاییز امسال برخلاف سال های اخیر شاهد بارندگی های خوب، موثر و به موقعی خواهد بود و این موضوع نوید بخش ترسالی در سال زراعی جاری در استان است.
7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا هواشناسي بارندگي مهرماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا روز جمعه با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد خاک، رگبار و رعد برق دربرخی مناطق بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پبش بینی است.

زارعی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن برخی مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد یود.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا صبح جمعه روند دما کاهشی است.

کارشناس هواشناسی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

زارعی گفت: تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۲۶ درجه سلسیوس و ۱۱ درجه سلسیوس بوده است.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم