Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آرتمیا از جمله سخت پوستان آبزی است که در آب‌های شور زندگی می‌کند و دریاچه ارومیه در یکی از غنی‌ترین منابع آن است. از آرتمیا یا سیست (تخم آرتمیا) آن برای تغذیه ماهیان و میگو استفاده می‌شود.

حالا مسوولان شیلات استان بوشهر، دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه ارومیه در حال بررسی امکان پرورش آرتمیا در استان بوشهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر آق رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دانشگاه ارومیه می‌گوید: پرورش این آبزی برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش آثار زیست محیطی در مزارع پرورش میگو ضروری است و اداره کل شیلات استان بوشهر با حمایت و پشتیبانی دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه ارومیه می‌تواند طرح پرورش آرتمیا را اجرا کند.

 رئیس پژوهشکده خلیج فارس هم معتقد است، آرتمیا از جمله سخت پوستان آبزی است که از سطوح پایین هرم غذایی تغذیه می‌کند و تولید آن نیز کم هزینه و مقرون به صرفه است.

دکتر نفیسی می‌گوید: این آبزی که در شرایط نامناسب محیطی مانند شوری بالا به جای زنده زایی تولید سیست می‌کند از جمله گزینه‌های مناسب برای آبزی پروری در استخر‌های خاکی جنوب کشور به شمار می‌رود.

به گفته وی، هر کیلوگرم سیست این آبزی پس از عمل آوری و بسته بندی، با توجه به شرایط و کیفیت آن در بازار جهانی ۶۰ تا ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

رئیس پژوهشکده خلیج فارس می‌‎گوید: تولید و پرورش این محصول علاوه بر ارز آوری باعث توسعه و اشتغال پایدار نیز خواهد شد.

دکتر نفیسی اشاره می‌کند اکنون بیشتر سیست مورد نیاز مراکز تکثیر آبزیان در کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/ک

بررسی اجرای طرح پرورش آرتمیا در بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبزی پروری آرتمیا پرورش میگو شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند

ایسنا/بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۸۵ هزار مسافر از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون در کلاس‌های درس مدارس این استان اسکان یافته‌اند.

علی موحدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اسکان آموزش و پرورش استان بوشهر ۴۶۰ مدرسه، سه هزار و ۴۵۰ کلاس ، ۲۰ سالن سرپوشیده، هشت اردوگاه دانش‌آموزی و ۴۰۰ نمازخانه را برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده کرده است.وی بیان کرد: همچنین ۲۳ پایگاه در ۱۸ منطقه و شهرستان آموزش و پرورش استان بوشهر در پذیرایی از مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: این مجموعه از همه ظرفیت‌ها برای استقبال از گردشگران استفاده می‌کند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان داده شدند
  • اقامت ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • راکد ماندن ۱۰ ساله ساخت استخر شنای سرپوشیده آموزش و پرورش بردسکن
  • بیشترین تردد خودرو‌ها در بوشهر از استان‌های فارس و تهران
  • پروژه استخر سرپوشیده بردسکن همچنان ناتمام رها شده است
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • ثبت تردد بیش از ۶۱۴ هزار خودرو در مبادی ورودی بوشهر
  • ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • ۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس گناوه اسکان پیدا کردند