Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین ظهیری غروب جمعه در حاشیه استقرار قرارگاه رسانه ای صدا و سیما در محوطه پایانه مرزی آستارا افزود: این رویداد را یک تیم رسانه ای متشکل از هفت نفر پوشش خواهند داد و مستندی از ورود و حرکت زائران خارجی به موکب های مسیر استان گیلان و حرکت آنها به سمت کربلا تهیه می شود.
وی بیان کرد: چند قرارگاه رسانه ای در مرز مهران و داخل عراق برای مستندسازی همایش پیاده روی اربعین مستقر شده و آئین های عزاداری شب اربعین شهرستان لنگرود و روز اربعین آستانه ‌اشرفیه به صورت زنده از شبکه های سراسری سیما پخش خواهد شد و امیدواریم شرایط پخش زنده عزاداری روز اربعین آستارا نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظهیری ادامه داد: میزبانی از زائران خارجی، افتخار بزرگی برای مردم گیلان است و خوشبختانه سال به سال بر شکوه این حرکت فرهنگی و مشارکت مردم استان در این راستا افزوده می شود.
دو هزار و 957 زائر خارجی برای عزیمت به کربلا از مرز آستارا به ایران وارد شده اند و روز به روز بر شمار آنها افزوده می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه 800 هزار گردشگر از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان گیلان ایران پیاده روی صدا و سیما کربلا راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مسافران نوروزی به مشهد نزدیک به ۸ میلیون نفر رسید

ایسنا/خراسان رضوی جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود حدود ۸ میلیون مسافر به مشهد در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، امروز ۹ فروردین ماه، در نشست خبری جمع‌بندی آمار ورود زائران به مشهد که در هتل ارغوان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته بیش از ۴۶۲ هزار نفر به مشهد تشرف داشته‌اند. همچنین از ۱۵ اسفند تا پایان ۸ فروردین ماه ۷ میلیون  و ۸۱۰ هزار نفر به مشهد وارد شده‌اند.

وی افزود: سطح اشغال واحدهای اقامتی در روز گذشته در سطح استان ۵۱ درصد و در مشهد ۶۳ درصد بوده است. همچنین از ۱۵ اسفند ماه تا امروز میانگین سطح اشغال واحدهای اقامتی در سطح استان ۳۹ درصد و در مشهد ۴۱ درصد بوده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی که برای اقامت ۱۰ روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود تاثیرگذار بود و در حال حاضر ۱۵ درصد از ظرفیت‌های اقامت رسمی مشهد را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص اقدامات برنامه‌ریزی شده برای بازگشت زائران از مشهد افزود: امسال علاوه بر تعطیلات ۱۲ و ۱۳ فروردین، ۲۲ تا ۲۴ فروردین را هم در پیش داریم که پیک دیگری برای بازگشت زائران محسوب می‌شود و ما برای بازگشت زائران در هر دو پیک برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در طول ایام نوروز کسانی که از ظرفیت حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده می‌کنند، بهتر است در زمان تهیه بلیت رفت، بلیت برگشت خود را تهیه کنند تا در زمان برگشت با مشکلی مواجه نشوند.

گنابادی‌نژاد در پاسخ به این سوال که چرا آمار جمع‌بندی ورود زائران به مشهد از ۱۵ اسفند ماه محاسبه می‌شود، تصریح کرد: ما همانند استان مازندران نیستیم که دوره خدمت خود را از اواخر اسفند آغاز کنیم. اینجا مشهد است و موضوع سفر مردم زیارت است. مردم برای مناسبت‌های زیارتی به مشهد سفر می‌کنند. امسال ماه رمضان با نوروز تقارن پیدا کرده بود و مردم سفر خود را در نوروز متوقف کرده بودند، از همین رو پیش‌بینی کرده بودیم یکی از پیک‌های ورود زائران به مشهد پیش از آغاز ماه رمضان باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری که با توجه به خلوتی خیابان‌های مشهد در نوروز، مبنای محاسبه آمار ورود زائران چگونه است، گفت: هر جا شما خلوتی می‌بینید بگوید ما از همان مسیر برویم. ترافیک مشهد در نوروز اذیت‌کننده شده است! اینگونه نیست که زائر کمی به مشهد آمده باشد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: همچنین در ناوگان حمل و نقل عمومی ضعف داریم. در مشهد طی ایام نوروز تجربه ۱۰۰ رام قطار را هم داشته‌ایم، اما این روزها تعداد رام قطارها از ۷۶ رام بیشتر نشده است. تعداد پروازهای فرودگاه مشهد نیز به همین شکل است و باید این ظرفیت افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود مسافران نوروزی به مشهد نزدیک به ۸ میلیون نفر رسید
  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد / جلوگیری از زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان
  • کشف زمین‌خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان
  • زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان؛ برکه چندهزارساله یک شبه مالک پیدا کرد!
  • دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان ایستاد
  • سازمان بازرسی مقابل زمین‌خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان ایستاد
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • استقبال مسافران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری حیران آستارا