Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظمی، در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع«آسیب های اجتماعی» روی آنتن شبکه آموزش‌ رفت درباره لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوانان بیشتر در مخاطره آسیب های اجتماعی اند. از مدت ها قبل این بحث مطرح بود که قانونی جامع داشته باشیم تا از این قشر حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قوه قضائیه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را ارائه داد و به مجلس نهم تقدیم کرد. این لایحه در مجلس دهم در کمیسیون قضایی مورد بحث قرار گرفت و کمیته های مختلفی روی مواد این لایحه کار کردند. این لایحه تصویب شده و برای بهره کشی، خرید و فروش اطفال، سوء استفاده از نوجوان برای خرید و قاچاق مواد، هرزه‌نگاری و... مجازات‌ سختی پیش بینی شده است.

کاظمی درباره مجازات محرومیت از تحصیل از سوی خانواده بیان کرد: اگر والدینی فرزندشان را به مدرسه نفرستد و یا گواهی تولد ثبت نشود، بهزیستی و نیروی انتظامی مراتب را به قوه قضائیه اطلاع می دهند. یک دفتر حمایت از اطفال در دادگستری‌ها در قانون دیده شده تا وضعیت مخاطره امیز کودکان را کنترل کنند. بر این اساس شعبات ویژه پیگیری می‌کنند و زمینه ادامه تحصیل کودک را فراهم می‌کنند.

این نماینده مجلس، ادامه داد: حتی اگر آموزش و پرورش نیز مطلع شود کودکی از تحصیل محروم شده به ماگزارش دهد بررسی می کنیم.

وی افزود: اگر مدرسه ای دریابد والدین مانع حضور کودک شده باید به دفتر حمایت اطلاع دهند. البته این قانون به تازگی تصویب شده و بتدریج دفاتر تشکیل و توسعه می یابند. اکنون این قانون لازم الاجراست.

کد خبر 4435042 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد کاظمی وزارت آموزش و پرورش اربعین ۹۷ شهرداری تهران شورای شهر تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش اربعین 97 شهر تهران کنگره ملی خانواده سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه خانواده محمد علی افشانی بیمه طلاق پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اهمیت مالکیت معنوی در زیست فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان این سرزمین باید با عملکرد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت در زمینه‌هایی همچون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری آشنا شوند و این امر خود نیازمند آموزشی متناسب و درخور سن این افراد است.

در ادامه حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: آموزش مالکیت معنوی در دنیا به عنوان یکی از بحث‌های پایه‌ای برای کودکان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از متولیان مؤثر در حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: آموزش عمومی و فردی منابع انسانی در حوزه مالکیت فکری، تولید پادکست، انیمیشن، تئاتر، تصویرسازی و انتشار کتب مناسب سن کودکان و نوجوانان در راستای آموزش نسل جدید و آشنایی با مالکیت فکری از موضوعاتی است که با تعامل مشترک با سازمان ثبت باید برای کودکان و نوجوانان عملیاتی شود.

در این نشست که اسلامی سرپرست مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت نیز حضور داشت، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه مشترکی فی‌مابین مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت اجرایی شدن موارد ذکر شده منعقد شود.

کد خبر 6097407

دیگر خبرها

  • عضو جبهه پایداری: با کودک همسری مخالفم / مستنداتی علیه فرزین دارم!
  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند