Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روند رای دهی انتخابات پارلمانی افغانستان صبح امروز با حضور محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در لیسه امانی شهر کابل  آغاز شد.

روند رای دهی انتخابات مجلس نمایندگان کشور از ساعت 7:00 صبح به وقت محلی امروز شنبه 28 میزان/ مهر رسما آغاز شد و قرار است که این روند تا ساعت تا ساعت 4:00 بعد از ظهر امروز ادامه داشته باشد و احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افغانستان پس از انداختن رای خود در صندوق در سخنانی گفت: رای دادن حق مردم و همچنین یک یک وجیبه ملی و دینی است.

اشرف غنی بیان داشت: امروز با آغاز انتخابات پارلمانی ناباوری به باور و شک به یقین تبدیل شد.

وی برگزاری انتخابات امروز را یک موفقیت بزرگ برای حکومت و مردم افغانستان دانست و از کاندیدها انتخابات مجلس تشکر کرد که خود را نامزد کردند، در مبارزات سهم گرفتند و مردم را بسیج کردند تا در انتخابات شرکت کنند.

اشرف غنی اشتراک مردم در انتخابات و گزینش نمایندگان بر اساس انتخابات آزاد را نشانه باورمند به قانون اساسی افغانستان دانست و گفت: رای مردم را یک امانت است که باید به فرد امین و مورد نظر داده شود.

وی تاکید کرد: مردم آزاد هستند به هر کسی که می خواهند رای بدهند و بر اساس قانون اساسی وکلای پارلمان را انتخاب کنند.

اشرف غنی همچنین از تمام شهدای راه آزادی، شهدای مبارزه با تروریسم بین المللی، شهدای خانواده رسانه ها، ناظرین، افراد ملکی به خصوص شهید جنرال عبدالرازق و شهید مومن حسین خیل قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان انتخابات پارلمانی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، کریم علی‌نژاد، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهرستان خوی اظهار کرد: شوراها از ارکان مردم سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

وی افزود: مدیریت شهرها و روستاها به عهده شوراهاست که نمایندگان مردم هستند و در خصوص مصالح شهر و روستا تصمیم می‌گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیر و نوسازی منازل روستایی، گفت: در روستاها برای منازلی که نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند از طرف بنیاد مسکن و بانک‌ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است و ما آماده هرگونه همکاری در راستای دریافت این تسهیلات توسط روستاییان عزیز هستیم.

علی‌نژاد نسبت به تصرف منابع طبیعی توسط عده‌ای هشدار داد و خاطرنشان کرد: منابع و مراتع از آن همه مردم هستند و شوراها دقت کنند که این منابع توسط برخی اشخاص مورد تصرف غیرقانونی قرار نگیرند.

کد خبر 748403

دیگر خبرها

  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است