Web Analytics Made Easy - Statcounter

سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت اجرای سازه های آبخیزداری در استان بوشهر با توجه به کاهش شدید منابع آب اظهار داشت: توجه منابع طبیعی استان به اجرای سازه‌های آبخیزداری ستودنی است و این روند باید ادامه یابد.

وی افزود: چه بسا در شمال کشور نیز اگر به جنبه های مختلف آبخیزداری و مدیریت جامع آبریز در ادوار گذشته توجه شده بود در بارندگی اخیر اینگونه شاهد خسارت های میلیاردی نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الماسی اضافه کرد: نقاطی در استان بوشهر وجود دارد که طی چند سال به اندازه یک سال استان های دیگر بارشی ندارند و لذا دلیلی ندارد متوسط بارندگی ۲۰۰ میلیمتری استان روانه دریا شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، به‌طور گسترده در تمامی شهرستان های استان فعالیت آبخیزداری در دست اقدام است و انصافا منابع طبیعی استان بوشهر همت مضاعفی در اجرای این سازه‌ها دارد.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر خود با مدیرکل منابع طبیعی استان اظهار داشت: مجموعه منابع طبیعی قول داده‌اند که بسیاری از سازه‌های در حال اجرا در استان با کیفیت بالا در زمستان پیش رو آبگیری شود که مایه امیدواری مردم و کشاورزان است.

وی گفت: خوشبختانه پروژه‌های آبخیزداری استان توانسته است طی سال‌های گذشته رضایت عمومی را جلب کند و ما در زمستان دو سال گذشته شاهد بالا آمدن آب در برخی شهرستان‌ها به واسطه اجرای این پروژه‌ها بودیم.

کد خبر 4435112

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سکینه الماسی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد

ایسنا/مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران چالوس گفت:  آتش سوزی که در ساعت ۱۴ امروز در بخش مرزن آباد جاده دلیر به وقوع پیوسته بود، مهار شد.

مهرداد خزایی پول سه شنبه ۷ فروردین  در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع یک فقره آتش سوزی در بخش مرزن آباد در جاده دلیر اظهار کرد: پس از بروز این آتش سوزی نیروهای یگان حفاظت، اهالی روستا و حامیان طبیعت دوست راهی محل آتش سوزی شدند.

وی با بیان اینکه به علت ترافیک پرحجم در جاده کندوان اعزام نیروهای برای خاموش کردن آتش مدت بیش از ۲ ساعت زمان برد، افزود: این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و به علت وزش باد، آتش به گستره‌ای از پوشش جنگلی این منطقه سرایت کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر گفت: بالگرد جهت اطفای حریق آماده بود اما به علت مهار شدن آتش دیگر نیازی به بالگرد نبود.

خزایی پول علت آتش سوزی را انسانی و خاموش نکردن محل آتش از سوی مسافران اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی