Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@20:58:29 GMT

صنایع معدنی کشور در جمع سازمان‌های دانشی برتر

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۱۲۰۱

در این کنفرانس که به همت «انجمن مدیریت ایران» و با همکاری «انجمن مدیریت دانش اتریش» و «دانشگاه خاتم» برگزار شد، گواهینامه‌ها و تندیس درخت دانش نخستین جایزه مدیریت دانش به برگزیدگان اهدا شد.بر‌اساس این گزارش، در این مراسم شرکت‌های زیر مجموعه میدکو از جمله فولاد بوتیای ایرانیان و بردسیر جایزه درخت دانش سیمین، شرکت معیار صنعت خاورمیانه، فروسیلیس غرب پارس و فرآوری زغال سنگ پابدانا درخت دانش برنزین، شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان مانا، مجتمع کنسانتره و گندله‌سازی زرند، بابک مس ایرانیان سه ستاره و مجتمع کک‌سازی و پالایشگاه قطران زرند دو ستاره دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مراسم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) موفق به دریافت تندیس برنزین شد.بر‌اساس این گزارش، شناسایی سازمان‌‌های دانشی، ایجاد فضای ارتباطی میان سازمان‌های دانشی، تشویق سازمان‌های دانشی در راستای توسعه، ایجاد هم‌افزایی در کشور در جهت رشد و توسعه اقتصادی و توسعه پایدارو شناسایی مزیت‌های برتر سازمان‌ها و ایجاد پایگاه دانشی در کشور از اهداف برگزاری این کنفرانس بود.در این مراسم که با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد وی با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال و انقلابصنعتی چهارم با سرعت بسیار بالایی درحال وقوع است، گفت: در این شرایط علوم بین رشته‌ای و اتصال علوم مختلف با زنجیره فناوری اطلاعات امکان‌پذیر می‌‌شود. به گفته وی، فناوری اطلاعات به‌عنوان یک واحد سازمانی دیگر معنی ندارد، بلکه باید مفهوم اصلی در هر سازمان شود. وی ادامه داد: یکی از مفاهیمی که اقتصاد دیجیتال مطرح می‌کند اقتصاد اشتراکی است. آذری جهرمی تصریح کرد: امروز که کشور ما با تحریم‌های ظالمانه و کمبود منابع برای سرمایه‌گذاری روبه‌رو‌ است، اقتصاد اشتراکی می‌تواند به‌عنوان یک راه‌حل برای بیرون رفتن از این شرایط مطرح شود. رئیس انجمن مدیریت ایران خاطرنشان کرد: مدیریت دانش در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین اشکال مدیریت و پایه و اساس دستیابی به بهره‌وری‌های بالا، محصولات و کیفیت بهتر تعریف شده‌است. به گفته وی، این کنفرانس قصد دارد در یک سطح عملیاتی، در ضرورت توجه سازمان‌ها به بحث مدیریت‌ دانش گام‌های اساسی بردارد. همچنین با انتخاب برخی بنگاه‌های موفق و تشویق آنها، در جهت تداوم این موفقیت‌ها و رساندن پیام‌ آنها به سایر بنگاه‌ها و پیام کنفرانس به سایر محافل نقشی موثر در به‌کارگیری مدیریت دانش در سازمان‌ها ایفا کنیم.قاسمی تصریح کرد: امیدواریم پیام‌های این کنفرانس بتواند نقطه عطفی باشد در مدیریت ‌دانش، مدیریتی که می‌تواند دارایی‌های غیرمشهود بنگاه‌ها و سازمان‌ها را به دارایی‌های مشهود و اثرگذار در خلق ارزش تبدیل کند.وی افزود: بانک‌پاسارگاد از سال ۱۳۹۰ خود را در معرض ارزیابی‌های جایزه سازمان‌های دانشی برتر (Make) قرار داد و موفق شد در نهایت جزو سه سازمانی که برای رقابت‌های آسیایی انتخاب شدند، قرار گیرد.وی گفت: این بانک‌ توانست در آن مرحله هم امتیازهای بسیار خوبی کسب کند. به‌طور مثال در حوزه مدیریت توانست در سطح آسیا رتبه دوم را کسب کند و در حوزه استفاده از دانش مشتریان در خلق ارزش در بانک، بین شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در سطح آسیا، توانست رتبه چهارم را به دست آورد.گفتنی است در این کنفرانس سخنرانی‌ها و مقالات علمی متعددی درخصوص مدیریت ‌دانش ارائه شد. همچنین پنل‌های تخصصی در این زمینه برگزار و مطالب کاربردی در آنها مطرح شد. در این همایش که ۲۵ مهر در محل دانشگاه خاتم برگزار شد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس انجمن مدیریت ‌دانش اتریش، رئیس انجمن مدیریت ‌ایران، استادان، فرهیختگان و دانش‌پژوهان مدیریت حضور داشتند.از دیگر شرکت‌های دریافت‌کننده این جایزه می‌توان به شرکت صنایع ملی صنایع پتروشیمی، شرکت فناپ، شرکت هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد، بیمه پاسارگاد و تامین آتیه پاسارگاد اشاره کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است. که امروز یازدهمین برنامه را برگزار کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در حوزه آب و پساب به ارزش ۱۱ میلیارد با شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: تصفیه پساب به کمک نانو ازن را در مرحله پایلوت که ۵۰ لیتر بر ثانیه بود، پاسخ گرفتیم، در ادامه این شیوه به دیگر تصفیه خانه‌ها با انعقاد قرارداد تسری پیدا می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کلاه هوشمند را که بتواند یک سری داده به آتش‌نشان مخابره کند، در دستور کار دارند، افزود: به‌تازگی موضوع مهم در شهرداری، اقتصاد دیجیتال است، در این راستا چند پنجشنبه فناور با این موضوع برگزار می‌شود.

نصوحی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در این حوزه مولد سازی دارایی‌ها است که دارای طبقه‌بندی‌های مختلف همچون دارایی فیزیکی و اطلاعاتی است، اما در این برنامه دارایی‌های اطلاعاتی و داده‌ای شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: در اصفهان کارت داده‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مبنای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشد، البته به دنبال آن کسب‌وکار هم شکل می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دوربین‌های مختلف دارد که بسیاری از داده‌ها روزانه در آن موجود است، تصریح کرد: ممکن است سرورهای ما پاسخگو نباشد و نتوانیم داده‌ها را دائمی نگهداری کنیم، از این‌رو با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بعضی خدمات و فعالیت ارزش افزا شوند تا همه شرکت‌ها و مردم منتفع شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به داشتن داده‌های شهرسازی هستند که در جلسات آینده به صورت اختصاصی برنامه‌ای را برای داده‌های خاص در حوزه شهرسازی خواهیم داشت که کسب و کار اصلی شهرداری به این حوزه اختصاص دارد و داده‌های موجود در حوزه شهرسازی با اصناف مختلف مرتبط است.

نصوحی گفت: شعار شهرداری توسعه شهر هوشمند و توجه به موضوع فناوری بوده و موضوع اقتصاد دیجیتال دارای اهمیت است.

کد خبر 747785

دیگر خبرها

  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود