Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی پاییز امسال در این استان، عادی و بیشتر از آن پیش بینی شده است.

محسن عراقی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی ها بارش پاییزی در محدوده ای از استان خراسان رضوی به ویژه شمال غرب استان پنج تا 10 میلی متر بیشتر از میانگین طولانی مدت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در سایر نقاط استان بارندگی در حد نرمال پیش بینی شده که بیشترین سهم بارش مربوط به ماههای مهر و آبان است.
وی گفت: براساس پیش بینی های انجام شده طی سه هفته آینده بارشهای خوبی در مناطق مختلف استان خراسان رضوی به ویژه شمال غربی رخ خواهد داد که در برخی از این مناطق بیشتر از دوره بلند مدت خواهد بود.
عراقی زاده افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود هشت میلی متر باران در استان خراسان رضوی باریده است که حدود 6 میلیمتر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته می باشد.
وی اظهار داشت: بیشترین بارش طی این مدت در کلات با 32 میلی متر و پس از آن در قوچان و گلمکان به ترتیب با 25 و 20 میلی متر گزارش شده است.
وی گفت: طی این مدت در مشهد هفت میلی متر باران بارید در حالی که بارندگی این شهر در مدت مشابه سال گذشته یک دهم میلی متر بوده است.
میانگین سالانه بارندگی در استان خراسان رضوی حدود 210 میلیمتر و در کشور 250 میلیمتر است.
3027 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بارش پاييزي نرمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمد میری در گفتگویی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی در استان خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، اظهار کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

وی گفت: حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد و خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استانهای کشور را دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901375

دیگر خبرها

  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی