Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با شروع فصل مدارس افت محسوسی در گیشه سینماها به وجود آمده و فروش اکثر آثار سینمایی با کاهش شدیدی روبرو بوده است. کاهشی که ورشکستی بسیاری از فیلم‌ها ختم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با شروع فصل مدارس افت محسوسی در گیشه سینماها به وجود آمده و فروش اکثر آثار سینمایی با کاهش شدیدی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهشی که ورشکستی بسیاری از فیلم‌ها ختم شده است.

در این میان یکی از نشانه‌های کاهش شدید مخاطب سینمای ایران را می توان بدون شک در نیم بها شدن تمامی سینما طی دو روز از هفته دانست. پیش از این سینماها تنها سه شنبه‌ها نیم بها بودند اما با ورود به فصل پاییز سینماها برای جذب مخاطب شنبه ها را نیز نیم بها اعلام کردند.

با این وجود باز هم بسیاری از فیلم های سینمایی از ورشکستگی نجات پیدا نکردند و در جدول فروش سینمای ایران در میان سایر آثار قعرنشین جدول فروش شدند. در این میان پنج فیلم بدترین رتبه را به خود اختصاص داده اند.

چراغ های ناتمام در حسرت فروش پنجاه میلیون تومانی

فروش کلی: ۴۴,۰۹۲,۰۰۰ تومان

فیلم سینمایی "چراغ های ناتمام" به کارگردانی "مصطفی سلطانی" در سه روز نخست اکران خود که به افتتاحیه اثر مرسوم است فروش بسیار ضعیفی را ثبت کرده و هم اکنون قعرنشین آثار اکران شده در سال جاری است.

از جمله نکات با اهمیت این فیلم باید به ایفای نقشی متفاوت و جدی از "مجید صالحی" اشاره کرد. صالحی که می خواست همچون هم نسلان خود را عطاران و سعید آقاخانی برای کسب سیمرغ نقشی جدی را تجربه کند اما در اولین گام نتوانست اقبال چندانی را به دست آورد.   این فیلم نه تنها در پیشه بلکه در زمان اکران خود در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز با نقدهای تندی روبرو شد. در خلاصه داستان فیلم سینمایی "چراغ های ناتمام" آمده است: آیا تا حالا شده فکر کنین یه چیزی دور و برتون درست نیست و ندونین اون چیه؟ بین هزار هزار نفر آدم راه برین اما تنهای تنها باشید.

راه رفتن روی سیم و فروش دو میلیونی طی یک ماه

فروش کلی: ۵۴,۲۵۵,۰۰۰ تومان

تازه‌ترین ساخته "احمدرضا معتمدی" کارگردان آثاری همچون "سوءتفاهم" و "آلزایمر" با نام "راه رفتن روی سیم" در هفته‌های نخستین اکران خود با فروشی بسیار کم روبرو شده و علاوه بر آن نظرات چندان مثبتی را همراه خود نمی بیند.

این فیلم که از حضور بازیگران خوب اما کم تعدادی برخوردار است نتوانسته اقبال چندانی را از سوی مردم دریافت کند و هم اکنون با فروشی معادل پنجاه میلیون تومان از جمله آثار قعرنشین جدول فروش سینمای ایران در سال 97 است.

معتمدی که در سالهای گذشته می خواسته برای خود امضایی شخصی صادر کند گاهاً به واسطه نگاه بیش از حد فلسفی خود به سینما مورد نقدهای فراوانی قرار گرفته است. مهمترین عامل این انتقادات صرفا فلسفی بودن آثار در حد فیلمنامه است زیرا این آثار نتوانسته اند به سینما نزدیک شوند.

فیلم جدید معتمدی با نام "راه رفتن روی سیم" با محوریت قرار دادن موسیقی و گروه های زیرزمینی می خواهد جسورانه عمل کند اما همه چیز برایش در سطح و شعار باقی می ماند. فیلمنامه راهش را نسبتاً به خوبی طی می کند اما مشکل اصلی اثر شخصیت پردازی است.

  یک کیلو و بیست و یک گرم ناامید کننده ترین فیلم سعید آقاخانی
  فروش کلی: ۶۱,۰۲۱,۰۰۰ تومان   فیلم سینمایی "یک کیلو و بیست و یک گرم" نخستین ساخته سینمایی "رحیم طوفان" پس از گذشت 1 ماه از اکران خود به فروش نامناسبی معادل 61 میلیون تومان دست یافته است.

این فیلم سال گذشته شانس خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آزمایش کرد اما هیات انتخاب این اثر را شایسته حضور در جشنواره ندانست و تنها سه ماه بعد جشنواره جهانی فیلم فجر "یک کیلو و بیست و یک گرم" را در جدول جشنواره ای خود قرار داد.

فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم را می‌توان جزو فیلم‌های خوب جا مانده از جشنواره سی و ششم فجر قلمداد کرد. فیلم قصه‌گویی که در جذب مخاطب تا پایان‌ موفق است و این برای کارگردانی که اولین فیلمش را ساخته، امتیاز مثبتی به شمار می‌رود.

این فیلم برخلاف بسیاری از آثار امروز که بیشتر بر مبنای کمدی و با نگاه به گیشه ساخته می شوند اثری قصه گو بوده و یکی از نقاط قوت آن داستان و روایت درستش محسوب می شود. روایتی که در نوع خود بدیع و تازه است و مخاطب را با نوع جدیدی از درام سینمایی آشنا می کند.

ناخواسته فیلمی که نه مخاطب دارد نه گیشه

فروش کلی: ۷۵,۴۸۰,۰۰۰ تومان

"برزو نیک نژاد" که بیشتر به خاطر آثار تلویزیونی موفقش شناخته میشد سال گذشته فیلم زاپاس را به چرخه اکران رساند و توانست فروش نبستاً مناسبی داشته باشد. هر چند این فیلم های نقدهای خوبی را دریافت نکرد.

وی در اکران نوروزی امسال نیز فیلم "لونه زنبور" را داشت که در آخر فروشی نزدیک به ده میلیارد تومان ثبت کرد. فیلمی که همچنان در برخی از تک سانس ها به نمایش خود ادامه می دهد. همین موفقیت ها باعث شد نیک نژاد شانس خود در ساخت اثری جدی را نیز بیازماید.

فیلم سینمایی "ناخواسته" به کارگردانی "برزو نیک نژاد" این روزها در چرخه اکران سینماهای ایران قرار گرفته و استقبال بسیار کمی را از سوی تماشاگران سینما به خود جذب کرده است. این فیلم تنها فیلمی از سینمای امسال است که فروشی زیر صد میلیون تومان داشته و بنا بر همین شکست قعرنشین جدول فروش است.

سومین فیلم سینمایی بروز نیک نژاد مشابه دو اثر قبلی اثری غیر قابل دفاع، ضعیف و فاقد المان های معمولی و اولیه سینما است. این فیلم بار دیگر نشان داده که هر قدر نیک نژاد می تواند در تلویزیون موفق باشد اما در سینما حرفی برای گفتن ندارد.

این فیلم با وجود بازیگرانی همچون مهتاب کرامتی، مهرداد صدیقیان، ستاره اسکندری، محمدمهدی فقیه منفرد، فرهاد قائمیان، الناز حبیبی و  محمد سیدزاده نتوانسته در پرده سینماها موفق شود. فیلمی که خیلی زود باید از سینماهای کشور خداحافظ کند.

مرداد و توقف روی صد میلیون تومان فروش کلی

فروش کلی: ۱۱۱,۶۷۸,۰۰۰ تومان

فیلم سینمایی "مرداد" ساخته تازه "بهمن کامیار" این روزها حضور در چرخه اکران سینماهای ایران را تجربه می کند. حضوری که به واسط اکران فیلم دیگری از کامیار به نام "در وجه حامل" شکستی بزرگ محسوب می شود.

شاید در ابتدا دو فیلم از یک کارگردان اتفاقی مثبت برای وی باشد اما زمانی که این دو فیلم نمی فروشند و علاوه بر فروش پایین نقدهای خوبی را نیز از آن خود نمی کنند این بدان معناست که کارگردان باید زمان بیشتری را برای کیفیت آثار خود صرف کند.

فیلم سینمایی "مرداد" بعد از یک هفته از اکران و با وجود حضور بازیگران برجسته ای همچون "محمدرضا فروتن"، مهتاب کرامتی، بهنوش بختیاری و رعنا آزادی ور تنها 5 میلیون تومان فروش داشته است.

زوج جوان پرستاری بعد از سالها زندگی مشترک می‌خواهند صاحب فرزند شوند اما بعلت سابقه  سقط جنین از نظر پزشکی فعلاً امکان آن فراهم نیست و درمانهای خاصی را می طلبد، زوج جوان به سختی در حال فراهم کردن هزینه درمان ناباروری هستند تا اینکه اتفاقاتی باعث تردید زن برای ادامه ی مسیر درمان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گیشه سینماها سینمای ایران فیلم ناخواسته راه رفتن روی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ یک / پیروزی شاگردان سیاوش مقابل قعرنشین

به گزارش ورزش سه، این بازی با حملات استقلال ملاثانی آغاز شد و پس از هدر رفتن سه موقعیت سرانجام در یک فرار زیبا علی حمودی به یاد دوران جوانی با عبور از دفاع خوشه علی فاتح را صاحب توپ کرد تا این بازیکن گل اول مسابقه را به ثمر برساند. در ادامه بازی و حملات استقلال برای زدن گل دوم نتیجه داد و پاس در عمق زیبای امید خالدی برای دانیال مومنی منجر به گل دوم استقلال شد.

در این مسابقه چهره‌های نام آشنایی از فوتبال ایران حضور داشتند. از مهرداد بایرامی و سجاد اژدر تا احمد جبوری و احسان علوان زاده و ...

تیم آبی پوش با این برد در میانه جدول باقی ماند و کار خوشه را برای بقا در لیگ دسته اول سخت تر کرد. آنها در قعر جدول اوضاع خوبی ندارند.

دیگر خبرها

  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • لیگ یک / پیروزی شاگردان سیاوش مقابل قعرنشین
  • اکران «مست عشق» از پنج اردیبهشت / فروش بلیط از یک شنبه
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • فیلم جواد عزتی ۱۰۰ میلیاردی شد
  • «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • رکوردشکنی تازه در سینمای ایران/«تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود