Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخستين کنفرانس بين‌المللي مديريت ‌دانش با رويکرد توسعه (KM4D) و اولين جايزه مديريت ‌دانش، به همت «انجمن مديريت ايران» و با همکاري «انجمن مديريت دانش اتريش» و «دانشگاه خاتم» برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در اين همايش که در تاريخ 25 مهر 1397 و در محل دانشگاه خاتم برگزار شد، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، رييس انجمن مديريت ‌دانش اتريش، رييس انجمن مديريت ‌ايران، استادان، فرهيختگان و دانش‌پژوهان مديريت حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شناسايي سازمان‌‌هاي دانشي، ايجاد فضاي ارتباطي ميان سازمان‌هاي دانشي، تشويق سازمان‌هاي دانشي در راستاي توسعه، ايجاد هم‌افزايي در کشور در جهت رشد و توسعه اقتصادي و توسعه پايدار و شناسايي مزيت‌هاي برتر سازمان‌ها و ايجاد پايگاه دانشي در کشور از اهداف برگزاري اين کنفرانس بود.
محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين کنفرانس با اشاره به اينکه اقتصاد ديجيتال و انقلاب صنعتي چهارم با سرعت بسيار بالايي درحال وقوع است، گفت: در اين شرايط علوم بين رشته‌اي و اتصال علوم مختلف با زنجيره فناوري اطلاعات امکان‌پذير مي ¬شود. فناوري اطلاعات به عنوان يک واحد سازماني ديگر معني ندارد، بلکه بايد مفهوم اصلي در هر سازمان شود. وي ادامه داد: يکي از مفاهيمي که اقتصاد ديجيتال مطرح مي‌کند اقتصاد اشتراکي است. امروز که کشور ما با تحريم‌هاي ظالمانه و کمبود منابع براي سرمايه‌گذاري روبرو است، اقتصاد اشتراکي مي‌تواند به‌عنوان يک راه‌حل براي بيرون رفتن از اين شرايط مطرح شود. وي تصريح کرد: هم اکنون در کشور ساختارهاي موازي و پروژه‌هايي داريم که سازمان‌ها مي‌توانند ظرفيت اين پروژه‌ها را در اختيار يکديگر قرار دهند. وزير ارتباطات افزود: ضرورت دارد به لحاظ تئوري به مفهوم اقتصاد اشتراکي پرداخته شود و مصاديق آن تبيين و مطالبه شود. اقتصاد اشتراکي نياز به شيوه و مدل دارد و بايد ببينيم مديريت در اين شيوه چگونه است.
دکتر آذر صائميان دبير علمي کنفرانس، با بيان اين مطلب که نشر و ترويج مباني و مفاهيم مديريت ‌دانش يکي از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين کنفرانس است گفت: سازمان هاي پيشرو در طراحي، استقرار و بکارگيري مجموعه دانش هاي مورد نياز خود و بروز رساني آن برنامه هاي مستمر و پيگيري را بر مبناي مدل هاي مديريت دانش اجرا مي کنند.
با توجه به انفجار اطلاعات و تنوع دانش در حوزه هاي مختلف، لازم است رهبران و مديران ارشد سازمان ها استراتژي هاي مناسب جهت گردآوري، طبقه بندي، ذخيره سازي، اشتراک و بکارگيري دانش مورد نياز خود را شناسايي نمايند. مديريت دانش يکي از الزامات اصلي سازمان هاي دانش محور است که برنامه هاي استراتژيک خود را بر اساس اصول مديريت دانش طرح ريزي مي نمايند. اين سازمان ها از دانش گران خود به عنوان سرمايه هاي انساني بهره مي گيرند. نکته مهم در استقرار موفق نظام مديريت دانش ترويج فرهنگ سازماني مبتني بر يادگيري و اشتراک گذاري دانش است. در اين سازمان ها اطلاعات و دانش به عنوان منبع محرمانه و سري تلقي نمي شود بلکه به عنوان يک منبع استراتژيک ، دسترسي دانش گران به اطلاعات و دانش کسب شده را تسهيل مي کنند و روي اطلاعات چنبره نمي زنند. رهبران اين سازمان ها معتقدند با انتشار و بکار گيري دانش مبتني بر نوآوري و خلاقيت مي توان ارزش آفريني نمود.
وي افزود: متاسفانه يکي از آسيب‌هايي که خيلي از نظام‌هاي مديريت و جوايز بين‌المللي در سازمان‌هاي ما ايجاد مي‌کند اين است که يک سيستم مديريتي را وارد سازماني مي‌کنيم بدون اينکه زيرساخت هاي مناسب را آماده کرده باشيم. بنابراين وقتي سيستم وارد سازمان مي‌شود کارکنان و مديران چون مراحل قبل را فرا نگرفته‌اند آن را نمي‌پذيرند و به‌صورت نمايشي و تنها به صورت يک سري اسناد در کتابخانه به آن اکتفا مي کنند و از فردا همان رويه قبلي را پيش مي‌گيرند. وي در پايان خاطرنشان کرد: انتخاب دانش مورد نياز سازمان بستگي به ماهيت و استراتژي‌هاي سازمان دارد. اميدوار هستيم که اين کنفرانس بتواند مقدمه‌ي خوبي براي ورود سازمان‌ها جهت انتخاب و گزينش دانش مورد نياز خود که در نهايت منجر به ارتقاء جايگاه ايران در منطقه و در حوزه بين‌ا‌لمللي خواهد شد، باشد.
در ادامه دکتر مجيد قاسمي رييس انجمن مديريت ايران و رييس کنفرانس گفت: در مديريت ‌دانش دارايي‌هاي نهفته يک سازمان را به دارايي‌هاي قابل ارائه تبديل مي‌کنيم و از اين طريق خلق ارزش مي‌کنيم. در حوزه سرمايه ‌انساني اگر بدنه سازمان را در مديريت يک سازمان مشارکت دهيم در عمل داريم دانش آن سازمان و دانسته‌هاي افراد سازمان را بارور کرده و به سرمايه اجتماعي تبديل مي‌کنيم. وي ادامه داد: مديريت دانش در سال‌هاي اخير به عنوان يکي از اساسي‌ترين اشکال مديريت و پايه و اساس دستيابي به بهره‌وري‌هاي بالا، محصولات و کيفيت بهتر تعريف شده‌است. اين کنفرانس قصد دارد در يک سطح بسيار عملياتي، در ضرورت توجه سازمان‌ها به بحث مديريت‌ دانش گام هاي اساسي بردارد. همچنين با انتخاب برخي از بنگاه‌هاي موفق و تشويق آنها، در جهت تداوم اين موفقيت‌ها و رساندن پيام‌ آنها به ساير بنگاه‌ها و پيام کنفرانس به ساير محافل نقشي موثر در بکارگيري مديريت دانش در سازمان ها ايفا نماييم. اميدوار هستيم پيام‌هاي اين کنفرانس بتواند نقطه عطفي باشد در مديريت ‌دانش، مديريتي که مي‌تواند دارايي‌هاي غيرمشهود بنگاه‌ها و سازمان‌ها را به دارايي‌هاي مشهود و اثرگذار در خلق ارزش تبديل کند.
وي ادامه داد: بانک‌پاسارگاد از سال 1390 خود را در معرض ارزيابي‌هاي جايزه سازمان‌هاي دانشي برتر (Make) قرار داد و موفق شد در نهايت جزء سه سازماني که براي رقابت‌هاي آسيايي انتخاب شدند، باشد. اين بانک‌ توانست در آن مرحله هم امتيازهاي بسيار خوبي را کسب کند. به‌طور مثال در حوزه رهبري توانست در سطح آسيا رتبه دوم را کسب کند و يا در حوزه استفاده از دانش مشتريان در خلق ارزش در بانک، بين شرکت‌ها و بنگاه‌هاي بزرگ در سطح آسيا، توانست رتبه چهارم را کسب کند.
گفتني است در اين کنفرانس سخنراني‌ها و مقالات علمي متعددي در خصوص مديريت ‌دانش ارايه شد. همچنين پنل‌هاي تخصصي در اين زمينه برگزار و مطالب کاربردي در آن‌ها مطرح شد. در پايان نيز گواهينامه‌ها و تنديس درخت دانش نخستين جايزه مديريت دانش به برگزيدگان اهداء شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار