Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@16:03:58 GMT

روایت یک زندگی سبز/ گلهایی که از سَر باور روییدند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۱۵۲۳

روایت یک زندگی سبز/ گلهایی که از سَر باور روییدند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، براساس گفته‌های برخی از کارشناسان سالانه بیش از 100 هزار شاخه گل تزیینی پرورش و در انجام کارهای زیباسازی شهری و مراسم متنوع به کار می‌رود.
تأثیر گل و گیاه بر روح و روان انسان بر هیچ فردی پوشیده نیست و در گرفتاری‌های روزمره تنها همنشینی با یک گل کافی است تا روز ما را متحول ساخته و آرامش‌بخش‌ترین مسکن روحی ما قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارآفرینان در عرصه‌های مختلف مانند پرورش گل و گیاه نیاز به حمایت مسئولان دارند تا بتوانند با امید بیشتری به فعالیت خود بپردازند.
مهدی جمهوری، یکی از جوانان موفق بیرجندی است که بیش از 8 سال در حوزه گل و گیاه فعالیت می‌کند و با کمک برادران و پدرش گلخانه‌ای را احداث کرده و به همراه آن‌ها در پرورش گل و گیاه مشغول به کار است.
برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این جوان کارآفرین گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.


کار پرورش گل و گیاه را از چه زمانی آغاز کردید؟
پدرم معلم بازنشسته است و ایشان وقتی که بازنشسته شد از هشت سال قبل گلخانه‌ای را با کمک صندوق کارآفرینی احداث کرد و بنده و برادرانم در این کار به پدر کمک می‌کردیم و بعد از مدتی خودم به صورت حرفه‌ای وارد این کار شدم.
تنوع بسیاری در گلخانه وجود دارد و تلاش شده گل‌هایی را پرورش بدهیم که با آب و هوای بیرجند سازگاری داشته باشد. حداقل در این مکان، 250 نمونه گل آپارتمانی پرورش می‌دهیم.
هر سال دو نوع گل وارد گلخانه می‌کنیم و این گل 6 ماه داخل گلخانه است و اگر ببینیم شرایط خوبی برای رشد در استان دارد آن را در لیست گل‌های خود اضافه می‌کنیم.
چند درصد گل‌ها، تولید خودتان است؟
گیاهان که در این گلخانه وجود دارند، مقاوم هستند؛ 70 درصد گل و گیاه در گلخانه را عرضه می‌کنیم و 30 درصد از گل‌ها و گیاهان را تولید می‌کنیم.
در حال حاضر کمبود فضا و مکان وجود دارد که با احداث گلخانه جدید این کمبود فضا برطرف خواهد شد. اگر مکان بزرگتر باشد به طور قطع اقدامات بهتری را می‌توان انجام داد.
فاز جدید گلخانه چه زمانی احداث خواهد شد؟
تولیدی گل و گیاه و فاز جدید گلخانه تا هشت ماه آینده در مساحتی بالغ بر 3500 متر مربع احداث می‌شود که اعتبار اولیه برای آن 425 میلیون تومان برآورد شده است.
با توجه به بازاری که وجود دارد شاید در فاز اول تنها دو هزار متر مربع این گلخانه را به بهره‌برداری برسانیم. این گلخانه در ابتدای روستای فوداج قرار دارد.


گلخانه برای چند نفر اشتغالزایی داشته است؟
این کار برای پنج نفر به صورت مستقیم و برای 10 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است.
درخواست شما از مسئولان چیست؟
مسئولان از ما حمایت کنند و دستگاه‌های اجرایی خریدهای خود را از داخل استان انجام دهند و از خارج استان خریداری نکنند چرا که ما می‌توانیم بازار استان را برطرف کنیم.
حمایت از تولیدکنندگان بومی استان، رمز خودکفایی استان است و این امر نیاز به اعتماد مسئولان و تلاش برای اعتمادسازی مردم دارد.
کمبود کود، حمل و نقل نامناسب و فروش بازار یکی از دغدغه‌های اصلی ما است. با احداث گلخانه جدید می‌توانیم بازار استان را تأمین کنیم و امیدواریم مسئولان در بازار فروش به ما کمک کنند.
کارآفرینی نیازمند اعتماد به کارآفرین است و تا زمانی که این اعتماد وجود نداشته باشد، رشد کارآفرینی و توسعه اقتصاد استان محقق نخواهد شد.


منصور کلاته نایبی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی گلخانه کارآفرین اعتماد مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه رازیانه + فیلم

رازیانه یا بادیان گیاهی زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است و مانند آن‌ها پیاز سفید رنگ با ساقه‌های بلند است. دانه رازیانه از لحاظ ظاهری شبیه به کرفس و از نظر طعم شبیه به شیرین بیان است. اصل این گیاه به کشورهای مدیترانه‌ای برمی‌گردد؛ اما به دلیل فراوان بودن خواص رازیانه امروزه در بسیاره از کشورهای جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است. در طب سنتی ایران، از آن به عنوان گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود چون رازیانه طبع گرم و خشکی دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش/ «پدرم حرف‌های بدی درباره مادرم می‌زد، آنقدر گفت تا باور کردم»
  • قتل دلخراش مادر جوان به دست پسرش | پدرم آنقدر بدگویی کرد که باور کردم مادرم...
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای