Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل گفت: آقای رئیس جمهور قول دادید که تا مهرماه امسال گاز وارد سیستان و بلوچستان بکنید؛ اما گاز که نیامد هیچ، بلکه آب را از این مردم مضایقه می‌کنند.

محمد جواد عمرانی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه زابل گفت: ریاست محترم رییس جمهور قول دادید در همین زابل و قرار بود که گاز تا مهرماه امسال وارد سیستان بکنید، اما گاز که نیامد هیچ بلکه آب را از این مردم مضایقه می‌کنند و این نه انصاف و نه تدبیراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در بخشی از سخنرانی خود گفت: مسئولین با دو نرخی کردن قیمت ارز زمینه رو برای فساد در کشور فراهم کردند. افزایش بی‌سابقه قیمت ارز باعث شد که قیمت کالا‌های مصرفی مردم هم چند برابر بشوند و مردم رو در تهیه این کالا‌ها با مشکل روبرو کرد. این مشکل البته در استان سیستان و بلوچستان به راحتی قابل رویت است و باید دولت در این زمینه تلاش و همت خودش را به کار گیرد و کمی از مشکلات ایجاد شده توسز خودش را بکاهد.

عمرانی افزود: روز‌های گذشته، مجلس طرحی رو تصویب کرد به نام FATF که به طور خلاصه موسسه‌ای است که عربستان و اسراییل عضو ناظر این موسسه هستند و در واقع ایران را تروریسم معرفی می‌کند و فضا را برای نابودی کشور و ملت و مردم ایران فراهم می‌کند.

وی بیان کرد:  این موسسه جهانی می‌گوید باید با تروریسم قطع ارتباط مالی کرد. تا بدین جای مسئله مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما این موسسه جیش العدل و داعش را تروریسم معرفی نمی‌کند. گروهک‌های تروریستی مانند ریگی را هم تروریست معرفی نمی‌کنند و حتی کمک‌های مالی هم می‌کنند. اما در عوض سپاه پاسداران، وزارت دفاع و صدا و سیمای ما را هم تروریسم معرفی می‌کند و می‌گوید نباید با آن‌ها مراودات بانکی داشت.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید در حرم مطهر امام رضا فرمودند: نباید گذاشت که برجام‌های ۲ و ۳ و ۴ در این کشور پذیرفته شود و مانند برجام به تجربه‌ای تلخ تبدیل شود.FATF در واقع تمامی این برجام‌ها را باهم داره و لازم است که شورای محترم نگهبان نسبت به این معاهده واکنش لازم را نجات دهند.

وی گفت: نمایندگان محترم سیستان و بلوچستان و بالعخص نمایندگان سیستان باید با حضور در بین مردم نظر خودشان را اعلام کنند و اعلام کنند که به چه رای خواهند داد. باید با حضور خودشان در نمازجمعه‌ها از درد مردم اطلاع یابند و گوش شنوا باشند.

عمرانی افزود: چه شده است که یک نماینده‌ای ۳ سال پیش برای تبلیغ خود هرروز مداوم به این طرف و آن طرف می‌رفت، اما اکنون حتی خانه‌ی سکونت او در استان نیست؟ با این روند مسلما نظر مردم نسبت به نماینده‌ای که راه سکوت و کارنکردن را در پیش گرفته تغییر پیدا خواهد کرد و کما اینکه این اتفاق افتاده است.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان با دو کشور مرز مشترک داره و علاوه بر آن دارای مرز وسیع آبی است. باید دولت محترم با پیمان‌های پولی دوجانبه و افزایش حضور در بازار‌های منطقه‌ای راه را برای جذب سرمایه گذار به داخل استان باز کنند و از این ظرفیت ویژه استان در زمینه صادرات استفاده لازم و کافی رو ببرند. البته کار‌هایی در مرحله زبانی گفته شده، اما در میدان عمل هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است.

عمرانی خاطرنشان کرد: نکته دوم مسئله‌ای آب‌های ژرف در سیستان هست. در روزگاری که بسیاری از مردم منطقه از بی ابی و خشکسالی رنج میبرند، در روزگاری که باید پروژه ابرسانی طرح ۴۶ هزار هکتار تا به الان افتتاح  و اجرا می‌شد، اما هنوز درگیر مشکلات اساسی و حل نشدنی هست این اتفاق آب‌های ژرف تسکینی بود بر این درد ها.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل افزود: هرچه زودتر امیدواریم مسئولین کشور نسبت به جوابگویی این سوال بپردازند که چرا علارغم موفقیت امیز بودن این طرح، دستور قطع عملیات رو دادند؟ مردم منتظر پاسخ‌های شما هستند.

وی با اشاره به مشکلات سوخت و سهمیه بندی بنزین، گفت: قرار بود هرماه بخشی از هزینه صادرات سوخت به حساب مرزنشینان ریخته بشود تا مسکنی باشد بر درد ها، اما نه تنها ریخته نشده بلکه فساد‌هایی رو توسط برخی فرمانداران و بخش داران منطقه سیستان سبب شده است که باید توسط قوه قضاییه و دادستان مورد بحث جدی قرار بگیرد. 

 
 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنرانی پیش از خطبه بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • امشب؛ دهمین گزارش تلویزیونی رئیس جمهور به مردم
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور