Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فیروزی شامگاه جمعه در اولین جشنواره انار که در روستا سلین بخش هورامان برگزار شد، گفت: امروز در روستای سلین جمعیت زیادی در این جشنواره از سراسر ایران شرکت کرده و این نشان از هورامان فرهنگ کار و تلاش آنها برای ما مشخص است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه هورامان نماد اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: مردم با استفاده از خاک و حداقل آبی که در اختیار دارد حداکثر استفاده را برای توسعه اقتصادی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جا دارد که امکانات مناسب در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد زیرا ظرفیت های مناسبی که در هورامان وجود دارد و امکان حمایت های نهادی و اداری از این مردم امکان پذیر است.

فیروزی گفت: نمونه های بسیار موفقی در هورامان وجود دارد و زمین های آنها در مناطق کاملاً شیب دار تراز بندی شده و با حداقل آبی که بر اساس باغات دیم است محصولات موفقی را برداشت کردند که جشنواره امروز انار نمونه ای اندک از تلاش آنها است.

وی افزود: باغات دیگری نیز در دیگر نقاط بخش هورامان وجود دارد که نمونه های مجسمی از تلاش و سخت کوشی مردم هورامان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار داشت: اگر درخواست های مردم در خصوص تخصیص آب و واگذاری زمین هایی که مرتع سرسبز نیستند و خشک شده، فراهم شود تولید در هورامان بسیار بیشتر و زمینه ساز اشتغال جوانان خواهد شد.

وی افزود: ادارات ذیل ربط باید طرح توسعه باغداری هورامان را در دستور کار قرار بدهند و باید با حداکثر نگه داری از محیط زیست اشتغال برای جوانان فراهم شود.

کد خبر 4435093

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان انار منطقه اورامانات اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی