Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@10:12:22 GMT

90 درصد آسانسورهای کشور استاندارد نیستند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۱۷۱۳

رکنا: رییس اتحادیه آسانسور کشور گفت: 90 درصد آسانسورهای کشور به دلیل منقضی شدن گواهی های استاندارد پس از یک سال، دیگر استاندارد نیستند.

به گزارش رکنا، «عباس ابریشمی» نگهداری و خدمات پس از فروش آسانسور در کشور اشاره کرد و افزود: باید استانداردهای دوره ای آسانسور در کشور اجباری شوند که لازمه آن صدور گواهی مجدد استاندارد اجباری در فرآیندهای یک تا 2 ساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دلیل اینکه مسئولان سازمان ملی استاندارد 90 درصد آسانسورهای کشور را غیراستاندارد می دانند نیز اخذ نکردن این گواهی های مجدد استاندارد اجباری از سوی افراد و سازمان هاست.

رییس اتحادیه آسانسور کشور یادآور شد: اکنون نزدیک به 700 هزار دستگاه آسانسور در سطح کشور فعال است که دستکم 450 هزار دستگاه آن حداقل برای یک بار بازدید شده اند، اما تاکید می کنیم که «گواهی های استاندارد آنها پس از یک سال دیگر اعتبار ندارد و باید پس از بازدید مجدد، دوباره گواهی دریافت کنند.»

وی اضافه کرد: بر اساس ضریب ایمنی تعریف شده در جهان، یک آسانسور باید بتواند 12 برابر وزن خود را تحمل کند که این ضریب در ایران نیز به همین میزان است و وجود دارد.

ابریشمی اظهار داشت: مطابق ضرایب ایمنی موجود، سیم بکسل آسانسور نیز باید بتواند 12 برابر وزن بار وارده به کابین را تحمل کند.

داخلی سازی 90 درصدی تجهیزات آسانسور

وی تاکید کرد: 90 درصد قطعات مورد استفاده در صنعت آسانسور در داخل تولید می شود و اکنون در تولید درب های اتوماتیک و کابین آسانسور مطابق استانداردهای روز اروپا هیچ مشکلی نداریم.

نایب رییس سندیکای آسانسور یادآور شد: اکنون جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در صنایع تولید قطعات، ساخت درب کابین، طراحی و مونتاژ آسانسور در کشور فعالیت می کنند.

حوادث آسانسوری

وی افزود: صنعت آسانسور در سال های گذشته در زمینه نگارش استانداردهای مورد نیاز خود پیشگام شده و به همین دلیل صدمات آسانسوری تا حد زیادی کاهش یافته است.

به گفته این مقام صنفی، بیش از 90 درصد آنچه گاهی اوقات در اخبار و رسانه ها تحت عنوان حوادث Accidents آسانسور بیان می شوند در حقیقت مربوط به آسانسورها نیست، بلکه بطور مثال مربوط به بالابرهای ساختمانی است که در بیشتر موارد استاندارد نیستند.

وی بیان داشت: مشکلات و سوانحی که گاهی اوقات در آسانسورها اتفاق می افتد نیز بیشتر دامنگیر کارگران و نصابان آسانسور است و خوشبختانه برای سرنشینان آسانسور در مقایسه با یک دهه گذشته این حوادث به کمتر از 10 درصد رسیده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

6 مرد با لباس زنانه در مسیر اربعین دستگیر شدند ! +عکس و فیلم دختری همکلاسی هایش را به میهمانی وحشتناکی دعوت کرد! قاتل اصلی محیط بان پارک ملی گلستان دستگیر شد + عکس وحشت از وجود یک مار در خانه! +عکس زن جوان 40 سال از شوهر مرموزش کوچکتر بود! / او روانشناس بود؟! قیمت خودرو در سراشیبی سقوط/ دلالان هم فروشنده شدند! + لیست قیمت ها مهدی توسط مرد قانون شکنجه شد تا رشوه بدهد! + جزییات اعدام برای کریم در سلاخی کردن پسر ناتنی اش + عکس پسرخندان اعدام رسول یاکوزا ! + عکس و جزییات مشاهده آدم فضایی ها در آسمان!+فیلم قتل جوان 23 ساله در ساری / قاتل تحت تعقیب پلیس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 200 هزار تومان قیمت جنازه مرد تهرانی بود! بریدن سر خانم دکتر توسط معلم عاشق پیشه! + عکس 4 قتل فجیع پایتخت فقط در 30 دقیقه شوم! / گفتگو و عکس نقشه مسیر پیاده روی اربعین در کربلا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه اخبار حوادث Accidents استاندارد خدمات پس از فروش اروپا اینستاگرام آسانسور عکس فیلم ایران زن دختران سیاه خانواده محکوم شد ایرانی تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسری بودجه ۵۶ میلیاردی اروپا برای رسیدن به استاندارد‌های دفاعی ناتو

بر اساس یافته‌های جدیدترین تحقیق انجام شده توسط موسسه تحقیقات اقتصادی لاینیتس در دانشگاه مونیخ (IFO)، کشور‌های اروپایی عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای رسیدن به سطح استاندارد‌های دفاعی تعیین شده با کسری بودجه ۵۶ میلیارد یورویی سالانه مواجه هستند.

به گزارش نشریه فایننشال تایمز، بر اساس نتایج این تحقیق، بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپا از جمله بلژیک، اسپانیا و ایتالیا که رکورددار بالاترین سطح بدهی و کسری بودجه در میان کشور‌های اروپایی هستند، همچنین با بیشترین کمبود و مشکل در خصوص اختصاص بودجه دفاعی مورد نظر ناتو نیز مواجه هستند.

این تحقیق مشخص کرد که در میان کشور‌های اروپایی، در سال ۲۰۲۳، آلمان با کسری ۱۴ میلیارد یورویی در صدر لیست کشور‌های اروپایی است که در خصوص تامین بودجه دفاعی تعیین شده از سوی ناتو با مشکل مواجه است. کشور‌های اسپانیا با ۱۱ میلیارد یورو کسری، ایتالیا با ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو کسری و بلژیک با ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو کسری به ترتیب در رتبه‌های بعدی کشور‌هایی قرار دارند که در سال ۲۰۲۳ با بیشترین کمبود در اختصاص بودجه مورد نظر ناتو در امور دفاعی خود مواجه بودند.

بر اساس نتایج این تحقیق، کشور‌هایی که سطح بدهی و نرخ بهره بالایی دارند، فرصت زیادی برای افزایش بدهی خود ندارند، بنابراین تنها راه واقعی آنها، کاهش هزینه‌ها در سایر زمینه‌هاست.

به گفته چندین منبع خبری نزدیک به دولت آلمان ظاهرا مقامات این کشور تصمیم دارند سرمایه موجود در صندوق ویژه ۱۰۰ میلیارد یورویی خود برای هزینه‌های نظامی را کاهش دهند.

صندوق مذکور از سوی دولت آلمان در واکنش به جنگ روسیه و اوکراین برای تامین هزینه‌های نظامی این کشور از جمله خرید جت‌های جنگنده برای بازسازی ارتش تاسیس شده بود.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان این گزارش را رد نکرده است و می‌گوید از قبل هم دولت قصد داشته بخشی از پول این صندوق را در راه‌های غیرنظامی هزینه کند.

گفته می‌شود وزارت دفاع آلمان تاکنون ۳۳ میلیارد یورو از سرمایه این صندوق را خرج کرده است و قرار است دو سوم از پول صندوق را نیز صرف تجهیزات نظامی کند.

آلمان در نظر دارد در سال ۲۰۲۴ به هدف ناتو برای اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی برای هزینه‌های نظامی عمل کند. این در حالی است که یک منبع خبری نزدیک به دولت آلمان گفت که برلین به طور ضمنی از اجرای این هدف عقب نشینی کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • غیبت ماهانه ۲۰ هزار شاغل انگلیسی به علت ابتلا به بیماری‌های روانی
  • بزرگ‌ترین آسانسور جهان با ظرفیت ۲۳۵ نفر
  • اعتراض شدید کارگران به پیشنهاد عجیب دولت درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ گلپور: کارگران صدقه‌بگیر دولت نیستند
  • (ویدئو) بزرگترین و متفاوت‌ترین آسانسور دنیا
  • بزرگ ترین آسانسور جهان با ظرفیت ۲۳۵ نفر (فیلم)
  • ۸۰ درصد متکدیان اطراف حرم مشهدی نیستند/ برگزاری پویش مشهد مهربان
  • تجویز دارو در ایران ۲ برابر استاندارد جهانی/ نیاز به بودجه ۱۵۵ هزار میلیاردی برای دارویار در سال آینده
  • درخواست سالانه ۵۰۰ هزار پرونده گواهی انحصار وراثت
  • درخواست سالانه ۵۰۰ هزار پرونده‌ گواهی انحصار وراثت
  • کسری بودجه ۵۶ میلیاردی اروپا برای رسیدن به استاندارد‌های دفاعی ناتو