Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: طی سال های اخیر اقتصاد کشورمان به واسطه اعمال تحریم های اقتصادی غرب با مشکلاتی مواجه شده است . اما اصلی ترین مشکلی که پس از بروز تحریم ها رخ داده است تامین کالاهایی است که مردم به آنها نیاز دارند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل ضروری است افزود: باید از تولید داخل حمایت ویژه ای صورت بگیردبسیج معتقد به حمایت از کالای با کیفیت ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبیری در خاتمه افزود: تولید کنندگان ایرانی باید نسبت به افزایش سطح کمی و کیفی کالاهای خود تلاش کنند و به سمت برندسازی گام مهمی را در جهت اعتماد سازی مصرف کنندگان داخلی بردارند. متاسفانه این اعتماد سال ها به دلیل اعمال سیاست های غلط و نوع نگرش و فعالیت تولید کنندگان از بین رفته است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با بیان اینکه مشارکت مردم و تحول در تعامل دولت و تولیدکنندگان لازمه تحقق جهش تولید است گفت: اقتصاد کشور رشد نزدیک به  ۶ درصدی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، داود منظور امشب در نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان دامغان که با حضور نماینده مجلس و فرماندار این شهرستان در محل سالن جلسات مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار شد با اشاره به نام سال که نشان دهنده جایگاه تولید در اقتدار و آینده کشور است، اظهار داشت: باید بررسی شود چه کنیم که امسال جهش تولید محقق شود و مهمتر از آن چه کنیم که مشارکت مردم این جهش تولید را رقم بزند، طبیعتاً سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی غیر دولتی باید در این مسیر بیشترین نقش را ایفا کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: پشتیبانی نظام بانکی و ارزی، تسهیل گری وزارتخانه‌ها، تسهیل در فرآیندهای نظام اداری برای تولید‌کنندگان، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش میزان نقش دانش در تولید با توجه به دانش بنیان‌ها نیز از جمله مهمترین وظایف دولت در تحقق این مهم است.

منظور گفت: فعالان عرصه تولید و سرمایه‌گذاری بهترین مشاوران دولت در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: شما فعالان عرصه تولید و سرمایه‌گذاری بهترین مشاوران دولت در تحقق این اهداف هستید، افق کار و این تحول را برای خلق حماسه‌ای اقتصادی که جهش تولید را ایجاد کند، شما بهتر از هرگروهی می‌توانید هدایت کنید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: اینجانب در سفر به همه استان‌ها و شهرستان‌ها نشست با فعالان اقتصاد و تولید و آشنایی از نزدیک با مسائل دغدغه‌ها و مشکلات آنها را در رئوس برنامه‌های خود قرار داده‌ام؛ به واقع نقش ما و شما مکمل یکدیگر است و با این تعامل سازنده یک مشارکت عمومی و خصوصی شکل می‌گیرد، نتیجه این همفکری، همراهی و همکاری علی رغم همه فشارهای دشمنان، تحریم‌ها و محدودیت های موجود ان‌شاالله به جهش تولید تبدیل خواهد شد.

منظور با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم در عرصه زیربنای اقتصادی و رشد قریب به 6 درصدی اقتصاد کشورمان در سال 1402 با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، گفت: رشد اقتصادی عربستان در سال گذشته  1.7، در پاکستان 1 درصد و عراق منفی بوده،کشورهایی مثل عربستان که نه تنها با تحریم روبرو نیستند بلکه به آنها کمک می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به بخشی از سفر امروز خود به دامغان و افتتاح کارخانه بزرگ فروسیلیس در این شهرستان، افزود: کارخانه فروآلیاژپارس نمونه ارزشمند و مهمی است که به جای صادرات مواد خام معدنی برای کشور تولید ارزش افزوده و ثروت می‌کند و ارزآور است؛ اینکه از خام‌فروشی به سمت صنایع تبدیلی اشتغالزا و ارزآور و از تولید سنتی به سمت استفاده از توان علمی و دانش بنیان‌ها پیش می‌رویم، گامی مهم در زمینه جهش تولید است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وقتی به لطف دلاورمردان کشورمان و فناوری بومی موشک هایپرسونیک و کروز قدرتمند تولید می‌شود و گنبد آهنین را روی سر صهیونیست‌ها خراب کند حاصل همین نگاه و تفکر است و باید در حوزه‌های دیگر همچون کشاورزی ارگانیک مبتنی بر دانش روز ، سیستم‌های نوین آبیاری، معادن و فرآوری محصولات آن ، صنایع دارویی و هسته‌ای و نانو و دیگر حوزه‌ها بیش از پیش به‌کار گرفته شود.

انتهای پیام/362/

دیگر خبرها

  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در حمایت از اسرائیل تحریم کرد
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند