Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:01:52 GMT

کشف مواد مخدر در قزوین 69 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۲۰۰۳

کشف مواد مخدر در قزوین 69 درصد افزایش یافت

قزوین – ایرنا – جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: طی 6 ماه گذشته یک تن و 666 کیلوگرم انواع مواد مخدر در قزوین کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی حاجیان روز شنبه در شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: این میزان کشفیات با امکانات بسیار ناچیز و اندک نیروی انتظامی استان بسیار ارزشمند و قابل توجه است و باید از زحمات نیروی انتظامی در این رابطه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:طی 6 ماه سال جاری یک تن تریاک، 59 کیلوگرم حشیش، هفت کیلوگرم مرفین،51 کیلوگرم هرویین، چهار کیلوگرم شیشه و سایر مواد مخدر کشف شده است.
این مسئول انتظامی استان اضافه کرد: طی این مدت همچنین 2 هزار و 890 نفر در رابطه با قاچاق، حمل و نگهداری مواد مخدر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.
حاجیان افزود: از این تعداد 354 نفر قاچاقچی،609 نفر توزیع کننده و حمل کننده مواد مخدر، یک هزار و 298 نفر نگهدارنده مواد مخدر و 629 نفر معتاد جمع آوری شده اند.
دبیر کمیته مقابله با عرضه استان با اشاره به طرح های اجرای شده در این زمینه ادامه داد: در 6 ماه سال جاری 596 طرح پاکسازی نقاط آلوده داشتیم که در نتیجه 37 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 677 نفر دستگیر شدند.
این مسئول ادامه داد: 237 طرح کنترل محورهای مواصلاتی با کشف 452 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 255 نفر، 42 مرحله مقابله با کشت مواد مخدر با کشف 121 کیلوگرم انواع گیاهان مخدر و دستگیری 38 نفر، 48 مرحله پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه ها با کشف یک کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 60 نفر در این مدت اجرایی شدند.
حاجیان خاطر نشان کرد: 149 مرحله اجرای طرح ارتقای سلامت اجتماعی و سه مرحله پاکسازی اطراف ریل راه آهن صورت گرفت که نیاز به همکاری همه دستگاه ها و تجهیزات بیشتر برای پاکسازی ایستگاه های راه آهن نیاز داریم.
این مسئول گفت: در جمع آوری معتادان متجاهر که اثرات مستقیمی بر سرقت ها و آسیب های اجتماعی دارد باید فکر بیشتری کرد چون کمپ ها و مراکز نگهداری نیز ظرفیت لازم را ندارند.
وی گفت: در ایستگاه راه آهن به تجهیزات ویژه از قبیل ایکس ری نیاز داریم و باید در گلوگاه های استان یک مرکز بازرسی مستمر ایجاد شود.
این مسئول انتظامی اضافه کرد: تعداد دوربین های سطح استان بسیار ناچیز هستند و باید تعداد دوربین ها را برای ارتقای سلامت اجتماعی و امنیتی افزایش داد.
حاجیان خاطر نشان ساخت: باید یک برنامه بومی و جامع برای مبارزه با مواد مخدر در استان تهیه شده و بر مواد صنعتی و شیمیایی دو منظوره و پیش ساز مورد نیاز واحدهای تولیدی که وارد استان می شود بیشتر نظارت شود.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كشف مواد مخدر افزايش كشفيات مواد مخدر قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ محمد غلامی  گفت : در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی به وسیله یک دستگاه خودروی پژو پارس اقدام به حمل مقدار قابل توجهی مواد مخدر سنتی می‌کنند، بلافاصله موضوع تحت رصد اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در روند رسیدگی به این موضوع دریافتند که متهمان به همراه خودروی مورد نظر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی تردد می‌کنند، بلافاصله موضوع را به ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اطلاع دادند. وی گفت : در این عملیات مشترک پلیسی خودروی متهمان شناسایی و متوقف شد، در نتیجه در بازرسی از این خودرو ۲۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و دو نفر متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۸۰۰ قرص مخدر از خانه یک قاچاقچی در قزوین
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان‌شمالی
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را روانه بیمارستان کرد
  • ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • کشف ۱۵۴ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس سمنان و کرمان