Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:08:26 GMT

فوتبال محلات همدان صحنه میدان جنگ شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۲۳۳۶

فوتبال محلات همدان صحنه میدان جنگ شد

همدان- ایرنا- این روزها لیگ فوتبال محلات همدان اگرچه رقابت جذاب را در رده های سنی پایه شاهد است اما در رده بزرگسالان به صحنه جنگ و درگیری بین تیم ها تبدیل شده و اتفاق های ناخوشایندی را رقم زده است.

به گزارش ایرنا، به رغم اینکه انتظار می رفت مسابقات رده سنی بزرگسالان صحنه آموزش و الگو برای رده های سنی پایه باشد اما ایجاد درگیری و زد و خورد تیم ها در این دوره از بازی ها تاسف بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هفته های اخیر بارها شاهد کتک کاری بین دو تیم و حتی ضرب و شتم داوران بازی ها بوده ایم اما روز گذشته /جمعه/ شدت درگیری بین 2 تیم نه تنها حضور عوامل انتظامی را کارساز ندانست بلکه به صحنه جنگ تبدیل شد.
درگیری بین تیم های «کیان پرسی گاز» و «هدف» به حدی پربرخورد بود که حضور دو دستگاه خودروی نیروی انتظامی هم نتوانست به حل آن کمک کند.
فحاشی و درگیری لفظی در این مسابقه رفته رفته به صحنه زد و خورد بین اعضای دو تیم تبدیل شد و شدت آن به حدی بود که کمک داوران بازی صحنه را ترک کردند.
این مسابقه در زمین خاکی تحت عنوان «الوند» واقع در انتهای 10 متری رضوان (پشت مدرسه علاقبندیان) همدان به وقوع پیوست و نزدیک به 200 تن حضور داشتند.
درگیری صورت گرفته با اعتراض گسترده اهالی و ساکنان مجاور زمین خاکی الوند همراه بود.

** داور متهم اصلی در شروع درگیری
به گفته شاهدان عینی، داور این مسابقه مقصر اصلی در شروع درگیری ها بود؛ یعنی اگر داور از همان ابتدا از کارت زرد و قرمز خود در مقابل اعتراض و فحاشی برخی بازیکنان حاضر در زمین استفاده می کرد، حساسیت این بازی کمتر می شد.
در دقیقه 23 نیمه دوم این مسابقه که تیم هدف 2 بر یک از تیم کیان پرسی گاز پیش بود، داور یک ضربه پنالتی را به سود تیم هدف اعلام کرد.
داور ابتدا نقطه پنالتی را نشان داد اما ثانیه ای بعد و پس از مشورت با فردی غیرمسئول از کنار زمین تصمیم او تغییر یافت تا شروع طوفانی برای درگیری بین خود و هر 2 تیم شود.

** جنگ فوتبالیست های محلاتی
اشتباه داور بازی سبب درگیری بین 2 تیم شد و بزرگ و کوچک به جان هم افتادند و خوشبختانه حضور به موقع پلیس در این صحنه از شدت درگیری کاست و تنها چند مشت و لگد بین طرفین رد و بدل شد.
این درگیری اگرچه با حضور به موقع پلیس مجروح و مصدوم نداشت اما ضعف در برگزاری بازی ها سبب بروز این حواشی خطرآفرین شده است.
درگیری 2 تیم سبب شد تا کمک داوران بازی فرار را بر ماندن ترجیح بدهند و تماشاگرانی که فرزندان خود را برای دیدن بازی در کنار زمین آورده بودند نیز خیلی سریع صحنه را ترک کردند.
تماشاگران این مسابقه و حتی ساکنان همجوار زمین خاکی الوند هر چند خواستار تعطیلی مسابقات در این زمین شدند اما از کمیته انضباطی فوتبال محلات نیز درخواست برخورد قاطع با عاملان این درگیری داشتند.
آنها می گویند چرا این مسابقه که از حساسیت بالا برخوردار است، در یک زمین بی طرف برگزار نشده و نکته دوم نبود کادر داوری باتجربه در بازی بود.
دخالت های بی مورد بازیکن اخراجی و محروم تیم کیان پرسی گاز نیز بر شدت درگیری افزود ضمن اینکه کادر فنی این تیم در چهار نقطه زمین در حال اعتراضی به داوری بودند.
فوتبال محلات به این دلیل که فاقد ورزشگاه و سکوی تماشاگر است، به هر فردی اجازه می دهد در چهارگوشه زمین تردد کرده و حتی در کار داوری و بازی مداخله کند.
حتی در صورت درگیری های کوچک در داخل زمین نیز شاهد هجوم گسترده اطرافیان هستیم و اغلب داوران مضروب می شوند.

** با کسی تعارف نداریم
رئیس کمیته ورزش محلات شهرداری همدان در این باره گفت: تخلف های این مسابقه را از نزدیک شاهد بودیم و به طور قاطعانه با متخلفان برخورد می کنیم.
مجتبی وثوقی افزود: با کسی تعارف نداریم و اجازه نمی دهیم عده ای با جنجال و درگیری به هدف خود برسند.
وی بیان کرد: ظرف دو سه روز آینده با تشکیل کمیته انضباطی فوتبال محلات با مسببان حوادث تلخ این بازی برخورد جدی می کنیم.
وثوقی خاطرنشان کرد: برخی افراد به هیچ عنوان نباید در فوتبال محلات فعالیت داشته باشند چرا که رفتارشان به دور از اخلاق و منش جوانمردی است.
وی اضافه کرد: نفرات متخلف در این بازی شناسایی شده اند و به زودی طی نشستی با اعضای کمیته انضباطی به موارد تخلف رسیدگی می شود.

** چشم پوشی نمی کنیم
مسئول برگزاری فوتبال محلات نیز در این باره گفت: در مقابل تخلف تیم ها به هیچ عنوان چشم پوشی نمی کنیم و خوشبختانه در بازی دیروز تیم های کیان پرسی گاز و هدف تمامی مسئولان اجرایی کمیته فوتبال محلات حضور داشتند.
سعید پناه آبادی افزود: بروز چنین صحنه های ناخوشایند در بازی 2 تیمی که مدعی قهرمانی هستند بسیار تاسف بار است و برای ما مهم اخلاق و رعایت ادب و احترام از 2 تیم است.
وی اضافه کرد: مشکلات داوری و اجرایی این مسابقات به طور قطع پیگیری می شود اما برای مسببان این اتفاق ناخوشایند نیز جرائم سنگین انضباطی را در نظر می گیریم.
پناه بادی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد با رفتارهای ناشایست خود باعث زیر سئوال بردن برگزاری مسابقات فوتبال محلات می شوند.
وی با تاکید بر اینکه امسال به اصرار برخی اعضای کمیته اقدام به برگزاری فوتبال بزرگسالان کردیم، افزود: معتقدم در محلات فقط در رده سنی فوتبال پایه باید مسابقه برگزار کنیم چرا که هدف ما سالم سازی جامعه و شناسایی استعدادهای فوتبال سطح کوچه و خیابان ها است.
لیگ فوتبال بزرگسالان محلات همدان امسال با حضور 50 تیم در حال برگزاری است.
7520/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال ورزش محلات همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد

در حالی که قرار بود دیدار دو تیم استقلال آبی پوش ملاثانی و فجرسپاسی روز یکشنبه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود، باشگاه استقلال خوزستان به دلیل هماهنگ نشدن انجام این بازی در ورزشگاه خانگی اش یعنی غدیر، به دو تیم ملاثانی و فجر اجازه ورود به ورزشگاه را نداد و در نهایت پس از چند ساعت معطلی، دو تیم پشت در‌های ورزشگاه این دیدار لغو شد تا کمیته انضباطی درباره نتیجه آن تصمیم‌گیری کند.

علی حمودی پیرامون اتفاقات بازی استقلال ملاثانی و فجر سپاسی که با لغو این بازی همراه بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر من دعوای شخصی آقایان باعث شد شان و شخصیت فوتبال خوزستان ضربه ببیند. البته وقتی اشخاصی در فوتبال خوزستان با هم هماهنگ نباشند و به دنبال منافع شخصی خود باشند باید انتظار همچنین مشکلات و بی‌برنامگی را داشته باشیم.

 وی ادامه داد: در چند سالی که فوتبال بازی کرده‌ام در هیچ جایی چنین چیزی را ندیده‌ام. استقلال خوزستان نباید بهانه بیاورد که ما زمین تمرین نداریم و تمام تمریناتمان هم در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شود، زیرا یک روز قبل از بازی ما و فجر، ورزشگاه غدیر را به یک تیم جوانان داده بودند. این اتفاق در حالی رقم خورد که مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان از نظر مالی هوای تیم ضعیف ملاثانی را داشت. اما اکنون شخصی در این باشگاه هست که می‌گوید به ملاثانی زمین نمی‌دهم و مگر ملک شخصی خودتان هست؟ استادیوم متعلق به اداره کل ورزش است.

کاپیتان تیم فوتبال استقلال آبی پوش ملاثانی گفت: نمی‌دانم چرا دقیقه ۹۰ لجبازی کردند که زمین به ملاثانی ندهند. با این کار حق تیم‌های چادرملو و نفت مسجدسلیمان هم ضایع شد. روز یکشنبه، تنها روزی بود که تمام بازیکنان‌مان را داشتیم و می‌خواستیم مانند همیشه با قدرت مقابل فجر بازی کنیم. فراموش نکنید که در زمین خودمان باخت نداشته ایم و نمی‌خواستیم حق کسی ضایع شود و می‌خواستیم با تمام توان بازی کنیم که متاسفانه یکسری عوامل نگذاشتند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • دونماینده استان درجام حذفی فوتبال فردا به میدان می‌روند
  • سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم | فوتبال تدافعی هوادار ندارد
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • سردار آزمون: من به وظیفه ام عمل کردم
  • حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد
  • دفاعیه اوسمار در مورد صحنه اخراج جنجالی