Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 28 مهرماه در آیین رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین کنگره آیین های عاشورایی اظهار کرد: این کنگره در بخش های شعر، عکس های عاشورایی و اجرای آیین‌های عاشورایی (تعزیه و پرده خوانی) از اول آبان امسال به مدت سه روز در استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آثار رسیده به بخش شعر این کنگره افزود: بالغ بر ١٠٠ شاعر انقلابی از سراسر کشور سروده‌های عاشورایی خود را در تمامی موضوعات مربوط به نهضت اباعبدالله الحسین (ع) به دبیرخانه کنگره ارسال کرده اند.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این بخش در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال برگزار شده است، اعلام کرد: سه داور و شاعر کشوری آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره را داوری و در آیین اختتامیه از برگزیدگان تقدیر و تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه این کنگره امسال و در یازدهمین دوره خود، میزبان آیین‌های عاشورایی است، بیان کرد: این بخش شامل عکس و تعزیه و پرده‌خوانی است که با برنامه ریزی های انجام شده تعزیه گردان‌ها و پرده‌خوان‌های حرفه‌ای سراسر کشور در شهرهای قروه، سنندج، دلبران، سریش آباد، بیجار و سنندج اجرای برنامه دارند.
رستمی به بخش عکس این کنگره اشاره کرد و یادآور شد: با اعلام فراخوان این بخش آثار زیادی از عکاسان استان به دبیرخانه کنگره رسیده است که با داوری آثار و معرفی برگزیدگان ٣٠ اثر منتخب در قالب نمایشگاه‌های در شهرستان‌های قروه، سنندج و بیجار دایر می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی کنگره شعر عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکان میزبان همایش موسیقی نواحی و اقوام ایرانی

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • سپاهان ب در نقش جهان میزبان آسمان گلستان
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • پالنگان، میزبان جشنواره دف، در جمعه آخر هر سال
  • شهر‌های میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال مشخص شد
  • اعلام شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال
  • بوکان میزبان همایش موسیقی نواحی و اقوام ایرانی